Hallo Frank,
Mail me eens persoonlijk.Kan ik je prive vragen beantwoorden.
Wat betreft onroerend goed kopen in Alanya of Kusadasi of andere badplaats in Turkije hangt af van Uw persoonlijke keuze.Je moet je er zelf thuis voelen.
Ik kan alleen zeggen als je hier iets moet kopen met het idee veel geld te verdienen aan de verhuur.Geloof die verkoopspolitiek verhalen niet.
De huurprijzen liggen hier zo laag dat ik zelf nooit mijn eigen mooi appartement in de verhuur zou durven geven.Of je moet het heel goedkoop inrichten en als je er later zelf in wil komen wonen alles vernieuwen.Het word echt uitgeleefd.
Geen makelaar die je schriftelijk met een contract via advokaat of notaris hier een gans jaar een verhuurgarantie zal geven.De meeste beloven dit wel mondeling, soms ook schriftelijk,maar daar zit een addertje onder het gras.
Een voorbeeld :
Als je hier iets komt kopen dan vraagt een makelaar meestal of het voor eigen gebruik is of als je het appartement ook in verhuur wilt geven.
Dan zullen sommige U vertellen, verhuur garantie voor 3 jaar geen probleem .
Maar…na de 3 jaar vervalt de huurgarantie en dan ??? wie zal je na die 3 jaar dan wel helpen bij de verhuur ???
Firma’s die met die formule werken rekenen dan bij aankoop reeds de meerprijs op het appartement dat je wil kopen met het bedrag dat ze je beloven voor je huurgarantie.Zo verliezen ze niets, want dan kunnen ze ,je wel 3 jaar die huur betalen want ondertussen staat Uw meerprijs die je betaald heeft op de bankrekening van de makelaar en bekomen ze nog intrest ook… Dus voor die firma geen probleem je 3 jaar lang , om de 2 maanden je huur te betalen ,Ook al is je appartement niet verhuurd.
Maar vergeet niet dat je bv. op die 3 jaar wel makkelijk 18.000 euro zal terug krijgen via het verhuursysteem. Maar het is toch beter het appartement onmiddelijk 18.000 euro goedkoper te kopen zonder verhuursysteem.
Mischien zie ik het verkeerd, maar ik zelf vind dit een oneerlijke praktijk. Ik verkoop het liefst zonder verhuurgarantie te geven en de aankoopprijs laag te houden . Vind je dan zelf via vrienden of kennissen mensen die hier iets willen huren dan is dat echt extra verdienen.
Ik moet zeggen, ik heb een paar jaar geleden ook appartementen verkocht met zo een systeem en voel me er nu niet goed meer bij zulke praktijken te gebruiken om te kunnen verkopen.Want nu komen die klanten na 3 jaar vragen en wat nu met ons appartement ?
Denk er heel goed over na als je eraan denkt hier iets te kopen om te verhuren en eraan te verdienen.
Als je hier iets koopt, doe het voor je zelf en je eigen plezier om hier te kunnen wonen en te kunnen komen en gaan als je daar zin in heeft.En het blijft zeker een investering als je aan een goede prijs iets mooi’s kan kopen.
Mensen huren hier ook niet zo snel zolang de all-inclusief hotels zo goedkoop blijven.
Maar ieder zijn mening daarover.
Maar mail me gerust,
francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
groetjes uit Kusadasi,
Franka