Ziekteverzekering Turkije

Hallo Franka
ik had je via je prive mailen iets willen vragen maar helaas niet gelukt dan maar even op deze manier. Ik ben een hollandse en woon in belgie mijn man en ik hebben samen een belgische ziektekosten verzekering. we gaan in april naar turkije en hebben dan hier geen adres meer, Nu zegt de een dat we bij het sgk moeten verzekeren de ander zegt mag ook bij een turkse maatschappij ik weet het niet meer. Kun jij me op weg helpen?
groetjes yvonne

Wie heeft ervaringen met de sgk, betaal. U met mijn man samen 320 tl. Mijn onderbburvrouw ook een Nederlandse ook met een WAO uitkering betaalt nu blijkbaar via cvz maar 20 euro en wordt ook in het ziekenhuis geholpen.
Iemand enig idee hoe het nu oreciea zit?
ik hoor het graag
groetjes yvonne

hi yvonne,

Wat is SGK?

Je omschrijving kan ik niet veel wijs uit !!

Omschrijf het voor en nadeel

Groet
Frank

Het sgk is de Turkse instantie waar je je ziektekosten moet verzekeren.'. Ik betaal nu 320 tl en mijn buurvrouw 20 euro dus voor mijn buurvrouw een voordeel en voor mij een nadeel, ik begrijp’dat niet

Dat is wel aan de prijs !!

320 tl

Ik weet wel goedkopere,maar ja eist Turkije dat je daar bent verzekerd zoals Nederland dat eist als je werkzaam bent in loondienst etc etc ?

Weet wel een goede en goedkope ) die neem ik volgend jaar ook !

groet

Frank

nee ik werk niet meer, dus dat wordt moeilijk

Welk inkomen heb je dan wel ?

Vertel eens wat meer over je situatie, hoe die nu is ?

groet Frank

ik heb een WAO inkomen en mijn man niets, de een zegt sgk voor 20 euro en de ander zegt 320 tl
Toch een groot verschil, hoe heb jij dit geregeld?

Met een belgische zieken kas papier als jonger dan 65 kan je steeds weer voor 3 maand (zogezegd met verlof)hier aansluiten bij SGK kost niks

Met pensioen krijg je een B16 formulier en ben je ook hier in orde bij het SGK
Ga je naar een staatsziekenhuis betaal je 5 tl en 2 copies van je SGK papier krijg je de nodige vingnetten en verder betaal je niks meer
Je moet dan wel zijn uitgeschreven in de bevolkings diensten in belgie en je domicilie adres in Turkije hebben(en geen bezittingen meer in belgie)

Heb hier een vraagje, weet hier iemand een verzekering waar wij een repatrieringsverzekering kunnen afsluiten bij overlijden, wij wonen in turkije en hebben geen adres meer in belgie, maar willen wel ginder begraven worden