Ziekenfonds Verzekering

WIJ HEBBEN EEN VRAAG OMTREND DE ZIEKENFONDS VERZEKERING IN TURKIJE VOOR NEDERLANDERS.
ALS IK MET MIJN VROUW IN TURKIJE ONS VESTIGEN ZOUDEN WIJ WEL EENS WILLEN WETEN OF ER EEN ZIEKENFONDSVERZEKERING BESTAAT IN TURKIJE
DIE HET ZELFDE PAKKET HEEFD ALS IN NEDERLAND.

IK VINDHET NOGAL EEN GEDOE OM IN NEDERLAND EEN VERZEKERPAKKET TE HEBBEN TERWIJL JE ER NIET MEER WOONT.

HEEFD IEMAND HIER AL ZOIETS OF BLIJF JE BIJ JE NL PAKKET.

EN WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR EEN UITGEBREID PAKKET MET TANDARTS ZORG ERBIJ.

CARLOS:TURKEY:

Als je hier komt wonen kan je hier een ziekteverzekering afsluiten .
Er bestaan verschillende formules,dat legt de verzekeringsagent je hier heel goed uit. Hier is er niet echt een ziekenfonds, je moet via een verzekeringsagent inlichtingen vragen.
Het hangt ook af van je leefdtijd en waarvoor je wil verzekerd zijn.
Ik heb een verzekering de alles dekt, en betaal elk jaar 12OO euro. Maar je moet voor bepaalde operaties of ziektes die je plots hier krijgt eerst een aantal jaren verzekerd zijn,anders dekt die polis je ook niet. Staat allemaal in je verzekeringscontract als je er één afsluit. Je moet je ook hier in Turkije bij een ziekenhuis aanmelden die je eerst een onderzoek en een vragenljst moet invullen van het verzekeringskantoor. Maar daarvoor neem aub iemand mee, die turks verstaat, of je moet naar een privaat hospitaal gaan waar ze een europese taal spreken die je verstaat. Kost wel duurder,maar gaat stukken sneller.
Bij het pakket dat ik heb voor die 12OO euo zit alles in, ook tandarts.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

hallo franka6.
weet je ook of er een overlijdens verzekering bestaat in turkije ?

momenteel heb ik er geen in nederland,en dat willen we wel graag weten omdat we er anders er hier een moeten afsluiten.

groetjes carlos:TURKEY:

Mijn inziens lijkt het me beter om een “hollandse” ziektekostenverzekering aan te houden;is goedkoper(basispakket)en je wordt behandeld in een prive kliniek en niet in het staatsziekenhuis(zie mijn kort verhaal)
Moet je je eigelijk wel laten verzekeren voor de tandarts?De kosten zijn erg laag tegen de premie die je er voor betaald per jaar.
Overlijdensverzekering…daar moet ik het antwoord schuldig blijven,hoop dat Franka hier meer over kan vertellen.

Groetjes,

Hans.

Hallo Hans en Carlos,
Als je hier een prive verzekering in Turijke afsluit kan je altijd in een prive kliniek terrecht,zou hier nooit in een staatskliniek terrecht willen komen. Een overlijdensverzekering heb ik zelf ook niet. Ze begraven me maar waar ze willen,we hebben hier in Kusadasi reeds een katholiek kerkhof ,is al iets. Ze moeten me echt niet naar Belgie overbrengen als ik kom te overlijden.
Maar er moet hier wel een verzekering voor bestaan,Carlos dit kan je hier bij gelijk welke maatschappij zelf navragen.Maar vraag me niet naar de prijs.
groetjes uit Kusadasi,
Franka

Als je bent ingeschreven in de plaats waar je woont via de muthar dan wordt je daar ook begraven,tenzij je vooraf te kennen hebt gegeven dat je in je geboorteland wilt begraven/gecremeerd wilt worden.

Groetjes,

Hans.

Bedankt Hans,

Daar had ik nog niet bij stil gestaan, denk hier niet aan sterven en mijn vrienden zeggen dan gewoon als ik het er toch eens over heb,
we begraven je wel, maak je daar geen zorgen over. Zo dat doe ik dan ook niet.Als het zover is weet ik het dan toch zelf ook niet meer.
groetjes
Franka

Je kan ook gewoon je ned begrafenis verzekering aanhouden, heb ik ook, je kan overal begraven worden. Alleen transport terug naar het geboorteland wordt niet vergoedt.
Levensverzekeringen kan je ook afsluiten op diverse manieren, o.a aandelenpaketten of spaarpolissen.
Wat de ziektekostenverzekering betreft, blijf gewoon in ned verzekerd als je die mogelijkheid hebt, net zoals Hans ook al aangeeft.
Als je hier in loondienst gaat werken kan je SSK verzekerd worden middels je baas (niet als je zwart werkt).Dit geeft recht op behandeling in een staatsziekenhuis en om een heel jaar recht te hebben op vergoeding dien je per kalenderjaar minimaal 6 mnd verzekerd te zijn.
Wordt je ondernemer en werkgever ben je verplicht een Bağkur verzekering af te sluiten. Dit is ziektenkostenverzekering en sociale volksverzekeringen in 1. Dit kost ytl. 185,- (€ 116) per maand. dat geeft je recht op behandeling in een staatsziekenhuis ( maar dat wil je niet) en vergoeding van de meeste medicijnen.
Daarbij kan je dan een particuliere zk verzekering afsluiten en dan heb je de keuze uit diverse maatschappijen. Al deze maatschappijen hebben diverse paketten waar prijskaartjes aanhangen.
Er is hier een groot verschil in behandelingsvergoeding Yatakta tedavi (ziekenhuis) en Ayakta tedavi (doktersbezoek, daar moet je even op letten. Verder hebben ze hier soms niet dat iets niet of wel in een pakket zit maar dat er een vergoeding percentagegewijs is.
Tandarts is altijd apart.
Een voorkeuring in een zh is leeftijd-en medische toestand gebonden, niet altijd verplicht.
Maatschappijen zijn aangesloten bij priveklinieken, het is niet zo dat je eerst een kliniek moet kiezen. De agent verteld je wel met welke klinieken zij samenwerken. Er zijn ook maatschappijen die maar met 1 kliniek werken en anderen niet vergoeden, alles goed navragen want dit is een heel systeem!!
Heel anders dan bij ons.

hallo dilek,als ik naar turkije verhuis werk ik niet meer,dit is nu al het geval,ik ben al vier jaar afgekeurt voor het werk en wij willen over vier jaar verhuizen uit dit koude kikkerland.
het is fijn als er mensen zijn zoals jij en hans en franka die er meer van weten.
we zijn ons nu een beetje aan het orianteren waar we willen wonen tegen die tijd.
dit jaar komen we naar side voor vier weken en kijken daar een beetje rond of dit wat voor ons is,het word waarschijnlijk een huis huren want kopen is geen optie voor me,dus wie weet vinden we side toch een goede streek omdaar te settelen.

groetjes carlos.:TURKEY:

Begrijp ik het goed dat als je in Turkije gaat wonen je gewoon je Nederlandse ziektekosten aan kunt houden?? Houd dat dan ook in dat je nog ingeschreven bent in Nederland… Ik snap het even niet meer…

Dat is nou precies wat ik me elke keer afvraag…hoe zit dat nu…hoe doen ze dat…???

Kan iemand dat eens en voor altijd duidelijk uitleggen??

:wave:

dat is nou ook de reden dat ik deze vraag gesteld heb,je komt er op het net niet uit.

groetjes carlos:confused:

Als jullie daarheen verhuizen, doen jullie dat dan helemaal?? Laat je je ook in nederland uitschrijven enzo?? Want dan kan je niet ingeschreven blijven lijkt mij!

Ik vind het allemaal nog steeds vaag!!

Carlos als je in Side bent kom dan maar eens langs dan leggen we wel uit welke opties er zijn.
Zie onze site voor een plattegrondje kan je ons makkelijker vinden
www.wiellies.com

En Beppie sorry maar zulk soort dingen zijn te omslachtıg om zo ff op uit te leggen. Niets is hier echt duidelijk en vaak hangen de mogelijkheden af van de ambtenaar met wie je te maken hebt.En de wetten veranderen regelmatig voor buitenlanders. Als je eens in de buurt bent leggen we je het graag uit. We helpen regelmatig mensen wegwijs worden in de wir war van Turkije.

Groetjes Dilek

ik weet nog niet hoe dat gaat met verhuizen of je dan wel uitgeschreven kan worden,we zitten toch met een uitkering en met de pensioenen,ik denk dat we wel ingeschreven blijven met een huis adres van mijn dochter maar zelf gaan we permanent in turkije wonen.
volgens mij word je gekort op je uitkering als in een ander land gaat wonen en niet meer ingeschreven staat in holland,

groet carlos:lie:

ok dat is dan duidelijker, want ik had zoiets van, uitschrijven, hoe kan je dan het ziekenfonds ed hier houden???

Nou suc6 met voorbereiden!!

ok,hartelijk dank voor de uitleg.

groetjes carlos:NETHERLAN

Wij gaan ook emigreren en hebben te horen gekregen van onze ziektekostenverzekeraar dat als we ons hier laten uitschrijven uit het bevolkingsregister we niet meer verzekerd kunnen zijn.

hallo selma,je moet eens informeren bij dsw verzekeringen te schiedam,
zij vertelden mij dat het geen probleem is als je maar een contact adres heb in nederland,

groetjes carlos:NETHERLAN