wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst aan een visum voor Iran kan komen? Hoe lang mag ik daar dan blijven en moet ik een uitnodiging hebben?
Iran reis 2009
Samen met een vriendin zijn we naar Iran getrokken, enkel met een vliegticket op zak.
Onze reis kan u volgen op www.carineiniran.blogspot.com
Graag verzamel ik hier tips over het onafhankelijk reizen naar en in Iran, dus niet in groepsverband. Hoe gaat het met visum, bijvoorbeeld?
zelfstandig reizen in Iran. vorig jaar ben ik samen met een vriendin zonder reisorganistatie naar Iran getrokken. U kan mijn ( ons ) verhaal lezen op www.carineiniran.blogspot.com.
Ons visum hebben we laten regelen door het visum bureau te Brussel.( 8 dagen )
Nog eerder heb ik me zo veilig gevoeld op reis als in Iran. ( en ik heb al redelijk veel reiservaring ) Je kan me ook persoonlijk mailen : [EMAIL=“info@hobbytime.be”]info@hobbytime.be gelieve Iran als onderwerp te schrijven.
In ieder geval , ik wens je veel plezier bij de voorbereiding . Iran was voor mij persoonlijke een reis van de bovenste plank
Iran reizen .
Inderdaad u moet een uitnodiging hebben, ook dat kunt u laten regelen in het visum bureau te Brussel. Zelf hebben we het laten regelen door een Nederlandse mevrouw die daar woont : Elisa Scholte , u kan haar gemakkelijk terug vinden via google . U kan me ook persoonlijk mailen op [EMAIL=“info@hobbytime.be”]info@hobbytime.be , met vermelding Iran. U kan mijn blog lezen op www.carineinrian.blagspot.com.
Ik wens u veel plezier met de voor bereiding van deze prachtige reis.
cairne
Volgens de KLM site kan je in Teheran (vliegveld) een visum bekomen als je niet langer dan 2 weken verblijft in Iran als toerist.
Wel even een formulier downloaden bij de Iraanse ambassade.
Len
Inderdaad, als je maar 2 weken in Iran verblijft kan je zonder LOI ( uitnodiging ) naar Iran .Wel heb je een visum nodig , dit kan geregeld worden door het visumbureau te Brussel . www.visumbureau.be (kostprijs 2009 was € 85.)
carine
Beste mensen,
Dit is het KLM verhaal. Verder snap ik het visum Brussel verhaal niet helemaal. In Amsterdam regelen ze binnen 10 dagen een visum voor 60 euro.
Len
/ 02APR10 / 0849 UTC
National Netherlands (NL) /Embarkation Netherlands (NL)
Destination Iran (Islamic Republic of) (IR)
https://www.timaticweb.com/logos/KLMB2C/KLMB2C/vi_de.gif
Iran (Islamic Republic of) (IR)
https://www.timaticweb.com/logos/KLMB2C/KLMB2C/in_on_no.gif
Passport required.
- Passport and/or passports replacing documents must be valid
for at least 6 months after the period of intended stay.
Visa required.
Visa Issuance:
-
On arrival: a visa can be obtained for those holding normal
passports, coming for touristic purposes only, arriving fora max. stay of 15 days and holding an e-visa pre-approval
code obtained (prior to arrival) via e-mail from the
Ministry of Foreign Affairs at: www.mfa.gov.ir. Passengers
must be arriving either at For details, click here
If not holding the pre-approval code a visa may also be
granted on arrival but it will take much longer to be
issued. -
On arrival: if coming for business purposes, a visa can be
obtained for a max. stay of 72 hours, provided the passenger
has been introduced by means of a letter of
invitationFor details, click here
Additional Information: -
Holders of passports containing a visa for Israel
For details, click here -
Admission refused to Women not wearing Islamic head cover,
scarf, long sleeves or stockings. -
Visitors must hold return/onward tickets and all documents
required for their next destination, as well as sufficient
funds to cover their stay in Iran.
-
All foreigners entering Iran must report their arrival
within 8 days after arrival For details, click here -
Reporters, journalists, photographers and cameramen of any
nationality other than Iranian require a visa,For details, click here
Warning: -
Non-compliance with entry/transit regulations will result in
fines of USD 500.- and passenger will be deported at
carrier’s expense.
No vaccinations are required to enter Iran (Islamic Republic
of) from any country.
Ps. De link was ik vergeten. Wellicht kan iemand hier wat mee.http://www.visum.nl/iran.htm
Len
dit is de nieuwste link via de ambassade in Den Haag; http://www.iranianembassy.nl/form/115.htm
kosten 60 euro en 3 foto’s (officiele) paspoort moet min 6 maanden geldig zijn. deel van mijn gezelschap gaat slechts 1 week en ook zij hebben een uitnodiging nodig.
ik vlieg 2 mei t/m 16 mei, iemand ook in Iran tijdens deze periode?
Pas op: KLM zit er wel vaker naast als het gaat om visa requirements.
Ik zou vertrouwen op www.visumburo.nl . Hier staat duidelijk dat je een uitnodiging nodig hebt. En dan nog is het bij een land als Iran elke keer weer spannend of het lukt allemaal en of je uitnodiging en je aanvraag goedgekeurd worden.
In september 2008 hebben wij (zelfstandig) bijna een maand door Iran gemaakt, als onderdeel van onze 2 jarig reis door (met name) Azie. Vanuit Oost-Turkije per bus de grens over, in Iran gebruik gemaakt van bussen en soms een trein. Vanuit Iran reisden we overland verder naar Turkmenistan.
Hier lees je onze reisverhalen Iran.
Praktische info en kosten Iran.
Foto’s van Iran.
De Nederlandse Sebastiaan van Silk Road Hotel in Yazd kan helpen bij een visa aanvraag!
Veel plezier!
Visum aanvraag via de Nederlandse site http://www.iransilkroad.nl/visum-aanvragen/. Zie ook het hotel in Yazd http://www.silkroadhotel.ir/index.htm
Wij reisden in september 2008 een maand (zelfstandig) door Iran.
Voor meer info zie WereldOpReis. Reisverhalen, foto’s, hotelreports en praktische informatie!
Hoi,
Ik ben van plan om door Iran te gaan reizen. Ik reis vrij veel, soms individueel, soms georganiseerd. V.w.b. Iran ben ik er nog niet over uit of ik georganiseerd moet gaan reizen of niet en daarom ben ik benieuwd of er reizigers onder jullie zijn die ervaringen hebben m.b.t Iran.
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar bezienswaardigheden / steden die ik absoluut niet mag missen.
Alvast bedankt,
Groet,
Ton
Hoi Ton,
ik ben net 3 weken in Iran geweest tijdens mijn reis naar India over land. Ik raad je aan om niet georganiseerd te reizen. Ten eerste kan het heel goed. Iran is op een paar delen na die je gemakkelijk kunt vermijden, superveilig en de infrastructuur is erg goed. Ik heb zelf met de auto gereisd maar ben andere toeristen tegengekomen die goede ervaringen hadden met het openbaar vervoer. Het grote voordeel als je alleen of met een paar mensen reist ipv met een grote groep (georganiseerd) is dat je veel gemakkelijker in contact komt met de Iraniërs, supervriendelijke en leuke mensen die je snel bij hen thuis uitnodigen. Wij hebben Iran als een warm bad ervaren; erg lieve en gastvrije mensen en alles is super geregeld. Qua steden vonden wij vooral Esfahan en Shiraz leuk om te zijn; Yazd hebben wij helaas gemist maar ook goede verhalen over gehoord. Als ik weer zou gaan, zou ik Teheran overslaan. Te druk en te groot om in korte tijd op een leuke manier te leren kennen. Ik kan je nog wel honderd dingen over Iran vertellen, maar dat wordt erg lang. Als je wilt, kun je me mailen op [EMAIL=“sannekrijgsman@hotmail.com”]sannekrijgsman@hotmail.com. Of kijk eens op onze site www.indiaoverland.waarbenjij.nu (ook foto’s).
Succes met plannen!
Sanne
Hoi Sanne,
Bedankt voor je reactie. Ik was inmiddels al meer de richting op gegaan van het individueel reizen en ik denk dat je mij hebt overtuigd.
Ik ben van plan om naast Iran door Oezbekistan, Kazakhstan, Turkmenistan en Kirgizie te reizen.
Ik denk te beginnen in Ankara en eigenlijk dus (gedeeltelijk) de Zijderoute te volgen.
Ik zal zeker je site bekijken en ik denk dat ik je te zijner tijd zal mailen om je wat praktische vragen voor te leggen.
Nogmaals bedankt voor je reactie en tot horens.
Groet,
Ton
Beste allen,
ik zou graag in juli iets meer dan twee weken rondreizen in Iran en gebruik maken van CouchSurfing om met lokale mensen in contact te komen. De steden die ik aandoe zijn Shiraz, Yazd en Isfahan. Maar ik zit even met een probleem met het regelen van een visum.
Ik heb uiteraard een uitnodiging nodig uit Iran, en ik heb via de site van CouchSurfing een bericht gekregen van iemand die bij een Iraans reisbureau bij Isfahan werkt dat zij me kan helpen met een visum. Maar het lijkt er wel op dat ik verplicht een tour of een hotel moet boeken. Nu, als dit dit 1 ding is zoals bustickets tussen Yazd en Isfahan of een kleine daguitstap naar een dorp is dat geen probleem voor mij. Maar ik vrees dat het daar niet bij ophoudt.
Hoe kan ik zoveel mogelijk autonomie bewaren en toch gemakkelijk aan een visum geraken? De bedoeling is dus om via CouchSurfing bij lokale mensen te overnachten (en te leren kennen) en zo rond te trekken.
Zie post boven die van jou