Meer militair/politie op straat! Ik ben er ook 3x geweest en toen zagen we ook politie lopen met machinegeweren. Dan voel ik me wel veiliger dan er niemand loopt…
zeker weten!
Beste vrienden,
Vandaag is alles rustig in Kusadasi, er worden wel bloemen neergelegd op de plaaats van de aanslag.Maar de toeristen zijn reeds van de schrik bekomen , de dolmus rijd terug normaal ,dus geen zorgen om op vakantie te komen.
Waarom niet in centrum komen. Ik woon zelf in het centrum aan de boulevard waar het gebeurd is, daarom kan ik toch niet verhuizen. ook ons kantoor en andere zaken liggen hier. Tegen volgende week merk je er niets meer van en gaat het leven hier terug zijn gewone gang. laat niet van hier in verlof te komen, het kan volgende keer ook in Marmaris of alanya gebeuren.
Bederf jullie verlof nu niet door dit voorval.
Er is wel overal scherpe politiecontrole en dat is dus zekergoed voor de veiligheid.
GRoetjes uit Kusadasi,
Franka
mijn ouders en mijn zusje zitten nu in kusadasi. ik werd gister gebeld door mn vader of ik het nieuws al had gehoord, maar ik wist nog van niks want heb de hele dag egwerkt. wat bleek hij zat in een busje die erna reed, dus als hij een bussie eerder had gepakt had hij er ook ingezeten ![]()
Hallo allemaal!
Wat fijn dat dit forum er is. Ik had net gepland om vandaag een reis van 15dagen naar kusadasi te boeken(voor 27juli), maar ik heb t toch nog maar niet gedaan! ik vind het een eng idee dat er al twee keer een bom is ontploft in kusadasi. Op internet kon ik niets vinden over een eventueel negatief reisadvies, maar daar moet ik misschien morgen even over rondbellen. Ik had voor franka wel een vraagje (of wellicht kan iemand anders dit ook beantwoorden); de aanslagen die gepleegd worden, worden voornamelijk opgeeist door koerden. Zou er voor deze terroristen een reden kunnen zijn om vooral in kusadasi aanslagen te plegen? Omdat het daar al twee keer gebeurd is en het dus wellicht mogelijk is dat ze het in deze stad blijven doen? Ik hoor het graag van je, want op het moment weet ik niet of ik met een gerust hart die reis kan boeken!
Alvast bedankt en andere tips en opmerkingen zijn ook hartstikke welkom!
Groetjes!
Jammer dat de mensen die nog nooit naar Kusadasi zijn geweest, niet durven gaan naar Kusadasi door die aanslag! Het is er gewoon super, net alsof ik er thuis kom ! Ik ken Kusadasi ondertussen al héél goed en ik voel me er zo goed dat ik er niet aan denk mijn reis te anuleren of zo ! Zoals Franka zegt kunnen ze morgen evengoed op een andere plaats zoals Marmaris of zo toeslaan. In ons land kan er ook evengoed een aanslag gebeuren ! Ik denk dat het nergens meer veilig is dan hoor… Dus waarom niet gewoon vertrekken?
als ik jou was zou ik gewoon gaan. er kan hier morgen ook een bomaanslag plaats vinden.
maar ik kan je wel begrijpen nu mn ouders er nog een week door moeten brengen houd ik ook mn hart vast!
Mijn koffers zijn gepakt,ik vlieg om half negen morgen ochtend en ga heerlijk naar Kusadasi!
Precies wat andere ook zeggen,het kan net zo goed hier gebeuren!
Ik wens je een hele fijne vakantie! Ik ben er nog niet uit wat ik met mijn reis ga doen. Ik ga morgenochtend denk ik ff telefoontje plegen ivm reisadvies. het is natuurlijk zo dat er altijd en overal wel iets kan gebeuren, maar deze aanslagen worden specifiek door koerdische bewegingen in toeristische plaatsen gepleegd, dus t is toch anders om nu naar turkije te gaan of naar de wadden eilanden haha!
Groetjes!
Er is geen negatief reisadvies afgegeven door de Turkse regering.
Hallo iedereen,
ik heb juist deze site ontdekt en ben aangenaam verrast. Er staan interessante zaken op. Minder aangenaam verrast was ik door de aanslag van vorige week in Kusadasi.
Was het enkel in Kusadasi dat er een aanslag was of klopt het dat er ook een bom gevonden werd in Bodrum? Ik vertrek volgende week namelijk naar Bodrum en begin mij zorgen te maken. Het verlangen om te vertrekken staat onder het vriespunt. Kan iemand mij zeggen hoe het nu momenteel in Bodrum is? Is er daar ook sprake van paniek?
Thanx
Mijn dochter is momenteel in Bodrum en het is daar rustig, absoluut geen sprake van paniek. Dergelijke aanslagen zijn natuurlijk verschrikkelijk, maar eens ter plaatse merk je er weinig van. Ben in je Bodrum zelf ? of in een stadje in de buurt ? persoonlijk zou ik gewoon gaan, maar wel enkele voorzorgen nemen. Zo zou ik in deze omstandigheden geen publiek vervoer gebruiken en zou ik grote massa’s en ‘symbolische’ plaatsen zoals een attaturk standbeeld e.d.m. vermijden.
In Bodrum en de buurt (Gumbet) zijn er vele kleinschalige ontspanningsmogelijkheden, die naar mijn mening absoluut veilig zijn.
Geert
Het is in Bodrum zelf dat ik zal verblijven. Het hotel (Salmakis Beach Resort) ligt op 1km van het centrum en is gelegen op een heuvel.
Ik verwacht niet dat het Ministerie van Buitenlandse Zaken het gebied als gevaarlijk zal uitroepen. Dus rekening houdend met de annulatiekosten, zal ik vertrekken. Op goed geluk…
Hallo!
Ik ga 20 augustus naar kusadasi. Ik heb er wel zin in. maar ben wel een beetje geschrokken door die aanslagen. Gelukkig ga ik pas over een paar weken, dan kan ik het even laten bezinken. En dan maar hopen dat het eerst niet weer gebeurd. (liever helemaal nooit weer)
Een vriendin van mij vertrekt zondag. spannend, maarja het kan overal gebeuren. dat is nou juist het enge.
Groetjes Littleangel
Hallo
Het kan idd overal gebeuren…
Maar anders neem je toch voor de zekerheid gewoon een taxi als het niet lopend kan…
Want die koerden pakken juist dingen waar veel toeristen zijn, dus busjes enz.
Dus dan zal het daar wel veilig zijn…
Liefs Joanne
Er kan van zelf overal wat gebeuren. Maar er is een hele verscherpte controle heb ik gehoord alle autos en dergelijke worden aangehouden en grondig door zocht.En er loopt op de toeristen plaatsen ook heel veel politie.
Ik ga zondag naar kusadasi…we zijn wel een beetje geschrokken maar hebben er ook wel zin in
Want een aanslag zoals deze kan tegenwoordig overal gebeuren…
Beste Sofie,
Salmakis ligt inderdaad op een eindje van het centrum. De ligging is schitterend, aan de baai met zicht op Kos. In het hotel ben je zeker veilig. In de onmiddellijk omgeving is er echter weinig te doen. Te voet naar het Centrum lijkt me net iets te ver, maar als ik me niet vergis is er een pendeldienst per boot naar de haven. Salmakis ligt halverwege tussen Bodrum en Gumbet en als je helemaal gerust wil zijn, dan zou ik naar Bitez gaan. Een rustig en klein badplaatsje met een brede promenade en verschillende gezellige bars en restaurants.
Veel plezier,
Geert
Ik lees net in de krant, dat ze bang zijn dat er weer een soort oorlog komt…
Weet niet precies hoe het zit, kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Oorlog tussen de Koerden en de Turken mss ? Zou anders niet weten welke …