Aanslagen Badplaatsen Turkije

Ik hoorde van een politie agent dat Al-Qaeda alle badplaatsen van Turkije op t lijstje heeft staan voor aanslagen…

Kvond t al niet prettig na de aanslagen in Kusdasi en Cesme, mr nu vind ik t al helemaal niet meer relaxt…

Ga echt met een angstig gevoel op vakantie… en kweet niet of ik wel moet deelnemen aan excursies ed…ivm goede doelwitten…

Wat raden jullie me aan?? :frowning:

Gewoon gaan genieten van je vakantie, anders is het ook zo zonde van je geld he…
Volgens mij staat heel europa op dat lijstje, dus het kan ook best gebeuren hier in ned terwijl je op je fietsje fiets bijv.
Tuurlijk zijn de gebieden die echt bedreigd worden (wat volgens mij heel veel gebieden zijn) een groter risico maarja moet je dan maar binnen blijven zitten en je leven aan je voorbij laten gaan, dat is juist wat ze willen!!

vind ik ook. gewoon genieten. je kunt er toch weinig aan doen (tenzij je vak annuleren, maar das overdreven vind ik)

Ik denk dat de dreiging in Turkijë meer van de Koerden dan van Al Qaeda komt. Maar dat verandert weinig aan het gegeven dat vakantie vieren onder dit soort dreiging niet vanzelfsprekend is. Gisteren zijn trouwens weer twee doden gevallen bij een bomaanslag in Istanbul.
Ik heb voor het novemberverlof geboekt in Side en beraad me momenteel of ik wel wil gaan. Er is momenteel een echte bommenplaag en een zeer reële dreiging voor een aantal grootsteden. Amsterdam, Brussel, Rome of Parijs kunnen morgen aan de beurt zijn. Ik kan de mensen die zeggen dat ze hun doen en laten omwille van deze dreiging niet willen veranderen dan ook in zekere zin bijtreden. Indien je dat wel doet, wordt je bewegingsvrijheid wel zeer beperkt. Maar toch twijfel ik of ik in dergelijke omstandigheden wel vakantie wil nemen in een bedreigd gebied. Ik heb het dan niet alleen over het reële risico, want dat is allicht beperkt, maar meer over de sfeer. Mensen zijn achterdochtig en gespannen en je legt jezelf hoe dan ook een aantal beperkingen op. In die omstandigheden is er geen sprake van een onbezorgd verlof en daar is het ons toch om te doen. Niet ?

Geert

ik zou er mijn vakantie niet door laten verpesten hoor. Ieder moet dit natuurlijk voor zich weten maar tegenwoordig ben je volgens mij nergens meer veilig voor bomaanslagen. Geniet gewoon vn je vakantie en idd ald nu iedereen zijn vakantie gaat afzeggen of daar juist helemaal nix gaat doen dan hebben ze precies wat ze willen en dat willen wij weer niet (neem ik aan) plus de de mensen daar lijden eronder.

Ik hoop dat je toch een fijne vakantie zult hebben :smiley:

groetjes jekka

Tis idd zo dat je nergens meer veilig bent en dat realiseer ik me ook.

Alleen t is zoo doodzonde dat je zoveel geld betaalt voor een reis die niet helemaal ontspannen beleefd kan worden…

Er is nog wel een aantal landen waar t rustig is (zoals Gr) maar de reisorganistie brengt voor omboeken 1300E in rekening. Dus dat doen we natuurlijk niet…

Heb t nog eens met mn ouders overlegd en die zeggen ook dat k gewoon moet genieten.

Dus dan gaan we dat mr doen he :slight_smile:

Thanks!

Kom op Essýe make fun joh
zoals ýk al eerder zeý ýn een vorýg berýcht op de sýte
genýet van je vakantýe.
mensen zeggen zoveel, ýk zýt ýn kusadasý en op het moment dat het gebeurde waren er al allerleý verhalen van mensen dýe dýt gezýen hadden en dat beleefd hadden en het klopte geen van alle!!!
het was hýer een solo aktýe, en egypte en londen ýs erger…
en laten we eerlýjk zýjn het kan overal gebeuren ook als je op schýphol ýnstapt.
dus waar ben je veýlýg? dan heb je helemaal geen leven meer als je zo moet denken.
Dus kom op pakken dýe koffers en genýeten van je vakantýe!!!
er komen elke week ruým duýzend toerýsten aan hýer en het leven hýer gaat gewoon door…
groetjes uýt een herlýjk kusadasý

Beste vrienden,
Zoalsje weet , ik woon in Kusadasi en er is echt geen paniek meer en er word nergens meer over gepraat. Pers en media overdrijven altijd.
Kom en blijf genieten van jullie wel verdiende vakantie in Kusadasi,
Groetjes,
FRanka