Zelfmoordaanslag In Kusadasi ?

Heeft er iemand informatie over wat er aan de hand is in Kusadasi ? ik hoor van een zelfmoordaanslag in een minibus, waarbij drie doden gevallen zijn. Was dit in een Dolmus ? waren toeristen het doelwit ???

Geert

Ik heb het ook op het nieuws vernomen. Afwachten op meer nieuws…

Er zou in Alanya tevens een toeristenboot gezonken zijn waarbij 4 doden zouden zijn gevallen. Bij het uitvaren uit de haven zou hij een rots geraakt hebben… Ook daar is het afwachten voor meer nieuws…

Sinds gisteren terug uit Turkije, genoten van een mooie vakantie in Bodrum. Ik leef met de mensen ginder mee, zowel de plaatselijke bevolking als de toeristen die ofwel iemand verloren, ofwel gewond werden, ofwel door de angst hun vakantie zien verloren gaan.

wanneer is die zelfmoord aanslag dan gebeurd…Ikweet wel dat er een in kusadasie was in het begin van het jaar…April geloof ik…
als jullie meer wete laat wat horen…

groetjes yvonne

Ik heb het ook nieuws gehoord,en staat ook op teletekst!
Kenissen van mij zitten nu in het vliegtuig naar Izmir,die gaan ook naar Kusadasi
Wij gaan maandag naar Kusadasi,helaas zit de schrik er nu toch wel een beetje in!

Wanneer is dat dan gebeurd…Gister of vandaag??
Denk dat ik dlauk maar eens de hele tv ga afneuze…Wil wel eens wete wat daar aan de hand is…

Deze ochtend

volgens het journaal 4 doden en tientallen gewonden, waarvan twee Engelse toeristen gewond zijn geraakt.
betrof een pendelbusje (dolmus??) van de stad naar het strand.

Ben juist met een Turk bezig die in een hotel werkt waar wij naatoe gaan binnen een goeie week en hij heeft de aanslag gehoord. Het zou in het centrum gebeurd zijn van Kusadasi. Zoals ik versta meer aan de haven.

groetjes

als ik meer weet zet ik het even hierop, mss als franka deze reactie ziet dat zij meer zal weten erover…

xxx

Ik wil niet meteen in paniek schieten, maar dit is toch wel een zeer zorgwekkende ontwikkeling. Zes dagen geleden in Cesme, vandaag in Kusadasi. En het is intussen wel duidelijk dat toeristen het doelwit zijn.

Mijn dochter is momenteel in Bodrum en ik heb haar de raad gegeven om voorlopig geen Dolmus te gebruiken en zich een beetje uit de grote drukte te houden.

bron: www.vrtnieuws.be

Minibusje ontploft in Turkse badplaats Kusadasi
za 16/07/05 - Vanochtend is in het populaire vakantie-oord Kusadasi, in het westen van Turkije, een minibusje ontploft. Volgens de Turkse politie zijn er minstens vier doden en veertien gewonden gevallen. Onder hen is ook een Belgische toerist. De man, die met zijn vrouw en kinderen in Kusadasi verblijft, zat niet in het getroffen busje. Hij raakte zeer licht gewond door glasscherven en heeft ook enkele brandwonden.

Over de oorzaak van de explosie is nog niets bekend. Volgens de Turkse televsie zou het om een zelfmoordaanslag gaan.

Het busje vervoerde dertien mensen. Ze waren op weg naar het strand van Kusadasi.

Op het moment van de ontploffing reed de minibus voorbij een standbeeld van Kemal Ataturk, de stichter van de Turkse staat. Het dak van het busje werd volledig weggeblazen.

Bij de zwaargewonden zijn ook vijf Britse toeristen.

De Turkse premier Tayyip Erdogan heeft al verklaard dat de ontploffing het werk is van terroristen.

De laatste tijd zijn er in verschillende badplaatsen aan de Egeïsche kust aanslagen geweest. Vorige week nog lieten Koerdische rebellen een bom ontploffen in Cesme. Daarbij vielen 21 gewonden.

In april ontplofte al eens een bom in Kusadasi. Toen kwam een politie-agent om het leven. De rebellen beloofden toen om nog meer aanvallen uit te voeren op toeristische plaatsen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050716Kusadasi/N_050716_turkije3_a.jpg

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050716Kusadasi/N_050716_turkije_a.jpg

hier staat nog een artikel uit een Belgische krant online :
aanslag kusadasi

En aan het dolmusje te zien, staat er Kadinlar Denizi, het busje dat langs ladies bech rijd normaal gezien… Dus het busje dat ik zou moeten nemen als ik naar het centrum ga :unsure:

Beste vrienden,

Ik woon in Kusadasi en heb ook de ontploffing gehoord. Ik woon namelijk op de boulevard en ons kantoor is hier ook aan de haven.Het verkeer werd omgeleid en de dolmussen reden niet meer, zo moesten de meeste toeristen met een taxi terug naar hun hotel. Er was wel paniek deze morgen, maar het is nu 5 uur in de avond en de dolmussen rijden terug normaal. De toeristen komen langzaam terug naar het centrum. Ja, het is nu reeds de tweede maal op dezelfde plaats in kusaadasi. Hopen we nu maar allemaal dat het eens zal stoppen. Maar deze aanslagen gebeuren nu niet eenmaal in kusadasi maar ook over heel de wereld.
Laat jullie daardoor nu niet afschrikken.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Echt verschrikkelijk!! Dat ze maar eens snel gaan ophouden met die onzin want het heeft allemaal een nut en het slaat werkelijk nergens op!!
Die foto’s zijn echt verschrikkelijk!!

familie sels…Zijn jullie misschien de ouders (of andere familie) van monique sels???

groetjes yvonne

Niet erg prettig om te lezen dat ze het op de toeristen hebben voorzien!
En dat ze dreigen om nog meer aanslagen te plegen, we hebben dit jaren terug ook gehad allemaal millitairen en politie op het strand met wapens om de boel in de gaten te houden voel je je niet erg prettig.
Volgens mij is er toen ook even een negatief reisadvies geweest.
Dit stukje hieronder stond op internet!

Toeristenbranche

Mogelijk houdt de aanslag verband met een ander incident in het centrum van Kusadasi in april. Een politieagent kwam toen om het leven toen hij zich probeerde te ontdoen van een verdacht pakketje dat in een openbaar toilet was achtergelaten. Ook die aanslag werd opgeëist door Koerdische separatisten. De rebellen dreigen met meer aanslagen op de Turkse toeristenbranche, een onmisbare bron van inkomsten voor het land.

Ik heb vanmorgen gelezen dat het om een 16 of 17 jarig koerdisch meisje gegaan zijn die een ‘plakbom’ op zich had …

Hallo!

IK ben me te pletter geschrokken! Over 2 weken gaan we voor de 4e keer naar Kusadasi en ik vind het heel erg wat er gebeurd is… Natuurlijk schiet de vraag door je hoofd wat nu? Moeten we wel gaan enzovoorts… Maar als ik naar Londen zou moeten zou ik ook gaan, waarom niet naar Kusadasi…
Het erge van alles is altijd, WAAROM zijn er onschuldige mensen bij betrokken daar kan ik zo kwaad om worden! Een meisje van 17?! potverdikkie!! Waar denk je aan als je 17 bent?!

Hoe gaat het vandaag in Kusadasi? Hoe is het met de mensen en de sfeer? Ik hoop dat alles weer beter gaat!

Groetjes,
Kristel

Ik wil niemand nodeloos ongerust maken, maar de vergelijking met Londen gaat volgens mij niet helemaal op. Londen is een stad met vele miljoenen inwoners, het risico blijft daardoor vrij klein. Kusadasi daarentegen is een klein stadje dat leeft van het toerisme. Als toeristen op zo’n plaats het doelwit vormen van terroristen, dan loop je volgens mij een hoog risico.
Ik heb voor het herfstverlof geboekt in Side en wacht voorlopig af. Een vriend van ons gaat volgende week naar Kusadasi, naar hotel Korumar. Hij zegt me dat hij niet van plan is om naar het centrum te gaan.

Er kan overal wel iets gebeuren. Zolang er niet meerdere aanslagen gebeuren in Kusadasi. Ik ga 26 juli naar kusadasi voor twee weken. Ondertussen ga ik al voor de 7e keer naar kusadasi. Vanuit hotel Korumar kan je gemakkelijk te voet naar het centrum als je goed te been bent. oor oudere mensen is het iets moeilijker natuurlijk. Maar ik denk dat we gewoon moeten gaan, de Turken hebben ons (toeristen) nodig voor hun inkomen om ook de winter te overleven. Jammer dat zij altijd het slachtoffer zijn. Mijd gewoon de haven denk ik en het standbeeld van Atatürk en de vuilbakken zowat denk ik dan …

Ja precies, het is toch afwachten… dus dat doen we maar… waar is het wel nog veilig?

Staat nu op teletekst dat het NIET om een zelfmoordaanslag gaat maar “gewoon” een aanslag.
En dat er extra veiligheidsmaatregelen zijn getroffen in toeristenoorden!