Kusadasi

hoi franka,
uit jou berichtjes op dit forum heb ik begrepen dat jij in kusadasi woont. ik wil in juli met een vriendin en een vriend naar kusadasi maar we zijn nog niet helemaal overtuigd of dit wel wat voor ons is!! wij gaan echt voor het uitgaan, daarom zijn we al een aantal keer naar bodrum geweest, geweldig, maar we willen nu iets anders. zou kusadasi voor ons een goede keus zijn of marmaris of alanya? kan je mij iets vertellen over kusadasi. zijn er ook mogelijkheden om een scooter te huren of een boot tocht te maken? ik hoor graag van je alvast bedankt. p.s. als er andere mensen met tips zijn… graag!!!

Hey !

Ik ben Franka niet maar ik ga al 10 jaar naar Turkije en ben ondertussen al 7 x in kusadasi geweest en ook in marmaris en side en zo. Als je echt wil voor het uitgaansleven dan zou ik zeggen dat je best naar Marmaris gaat. Marmaris leeft nog ietsje meer. Terwijl kusadasi een iets turksere sfeer heeft.

Groetjes xxx

Beste vrienden,
Ntuurlijk hou ik van Kusadasi,zou hier anders niet blijven wonen,ook al ben ik niet veel thuis. Maar eerlijk Kusadasi is toch een plaats waar heel veel nederlanders komen en je kan hier gerust ook opstap gaan s’nachts,gelegenheden genoeg.
Boottrips kan je hier elke dag doen,best rechtstreeks aan de haven of aan het duiveneiland huren is goedkoper,maar als je ver weg zit in een hotel buiten het centrum boek dan ergens bij een plaatselijk kantoortje en ze komen je ook afhalen aan het hotel. Scooters kan je hier overal huren en ook niet zo gevaarlijk om te rijden als in Bodrum.Je kan hier ook met de scooter naar Ephese,naar het melipark een prachtig strand beschermt in volle natuur.Er valt in Kusadasi van alles te beleven. We hebben heel veel winkelstraten en bazaars,een jachthaven en een grote pasagiershaven waar dagelijks de grote plezierboten aankomen. ook mooi om die eens te zien.
marmaris is ook mooi en bruist van het uitgangsleven,maar totaal anders dan Kusadasi. Alanya zou ik niet aanbevelen in Juli,te warm. Ik ben nu veel in Alanya en Antalya ,maar daar vind ik het klimaat in de winter goed,maar ga in de zomer er alleen naar toe voor zaken,anders kom ik graag terug naar mijn Kusadasi. maar ik moet eerlijk zijn Marmaris is in de zomer ook een max. zeker ook niet te vergelijken met Bodrum.Het is moeilijk een keuze te maken voor anderen.Maar zoals sevgilim zegt, Marmaris is niet zo turks meer,hier heb je nog echt meer turkse sfeer.Maar Marmaris ,ik was er gisteren nog in de gietende regen ,nu rustig maar heeft ook zijn sfeer en is vol met nederlanders in de zomer. Ook het klimaat is er zoals in bodrum en Kusadasi.Groetjes en goede vakantie
Franka

hey franka en sevgilim,
bedankt voor de reactie!
t is zeker moeilijk om een keuze te maken, zoals je al zei in je berichtje dat kusadasi nog steeds veel meer turkse sfeer heeft, dat is natuurlijk veel leuker dan dat toeristische gebeuren zoals in alanya bijvoorbeeld. ( smaken verschillen natuurlijk) maar aan de andere kant zijn er vaak wel meer uitgaans gelegenheden in dit soort gebieden. maar na overleg vanmiddag met mijn vakantie maatjes zijn we het er wel over eens geworden dat een leuk uitstapje met een boot of scooter, of een dagje efese ook wel heel erg leuk is en het gezellig maken moet je natuurlijk zelf doen en dat hoeft niet altijd in de kroeg. nou ja… het is pas januari… tijd genoeg… maar als er nog mensen zijn met leuke tips dan hoor ik die graag! ik wens iedereen in ieder geval heel veel plezier met het bekijken van de reisgidsen!!! heerlijk met dit k… weer. groetjes

Toch maar een late reaktie op jouw stukje!

Kusadasi heeft ook mijn hart het meest, dus dan kan ik het niet laten!

Ja het is wat je er zelf van maakt, maar de omgeving werkt daar behoorlijk aan mee natuurlijk.

En wat dacht je van:

Een dagje erop uit met de scooter/brommer/auto. Erg vroeg naar Ephese, via yonkakoy( heerlijk niet toeristich strand, met een vriendelijke eigenaar) terug naar Kusadasi. Lekker uit eten, wat shoppen en dan lekker naar de barstreet en stappen.

Succes met je beslissing
Annemiek

nou bedankt annemiek voor je berichtje!
we hebben een keuze gemaakt… het word inderdaad kusadasi… we hebben veel foto’s bekeken op internet en het ziet er hartstikke gezellig uit. Zoals jullie al zeiden lijkt een scooter tocht naar efeze ons erg leuk om te doen en het word waarschijnlijk hotel Korumar. heb natuurlijk eerst even op vakantiereiswijzer.nl gekeken en daar werd dit hotel positief beoordeeld maar inderdaad het is wat je er zelf van maakt nauurlijk maar we gaan met 3 leuke mensen dus dan word het vast een super vakantie. als er nog mensen zijn met leuke tips voor kusadasi dan hoor ik die graag! groetjes joyce

kusadasi is geweldig

Hallo Donna,
Leuk dat je toch naar Kusadasi komt. En wat jullie hotel keuze Korumar getreft, je kan niet beter kiezen. Een van de betere hotels in Kusadasi.Zeker het mooiste zwembad. Het hotle ligt in de baai met een prachtig panorama over de zee en gans Kusadasi. Jekan tevoet langs de straat tot aan de boulevard langs de zee zo het centum inlopen.Als je moe bent kan je gewoon het dolmusje nemen. Hotel Korumar is super. Als je dan toch in Kusadasi bent altijd welkom voor een praatje. Mijn kantoor is einde grand bazaar terug naar beneden, of via de grote haven richting duiveneiland.Beneden de juwelierszaak en handtassen en boven 1ste verdiep ons makelaarskantoor. Je vind me wel.
Mischien tot in Kusadasi waar het nu verschrikkelijk aan het stormen en onweer is. Grote hagelstenen,en gietende regen. Geen probleem,maakt alle straten schoon tegen dat de toeristen komen.
groetjes
Franka

hoi franka, nou als jij zegt dat hotel korumar super is dan geloof ik je meteen!! we hebben er nu nog meer zin in… en leuk dat je ons uitnodigt voor een praatje, we komen zeker langs tegen die tijd.( het duurt nog wel lang hoor…juli… maar ja hebben we iets om naar uit te kijken. we gaan 4 maart eerst nog naar Istanbul… dus we mogen niet klagen! groetjes.

Ik verwacht jullie met veel plezier,de koffie of de drankjes staan al klaar. Ik maak graag kennis met de mensen die ik via forums heb leren kennen.Altijd een belevenis iemand in het echt te ontmoeten. maar naar mij vragen hoor ! want ikweet nooit waar ik ben,en beneden in de winkels weten ze het meestal wel.Tenslotte zijn het ook mijn zaken al is het personeel en ben ik meestal op kantoor boven of thuis ze bellen me wel. Woon maar op 5 min.van de zaak.
Of ik zou ergens anders in Turkije moeten zijn. Maar ook dat weten ze jullie ook te vertellen.
groetjes uit kusadasi,morgen vertrek ik voor 8 dagen naar Side,
Franka

merhaba

Heel toevallig kwam ik op dit forum uit, en erg leuk om dit te lezen.
Ik ben een verwoed kusadasi freak mag ik wel zeggen. kom er al jaren en heb er nu een huis gekocht wat dit jaar klaar is,
heel leuk en ook heel spannend.
dus franka ook dan zal je best wel tips hebben :rolleyes:
ik ga volgende maand in maart dus kijken hoever de bouw vorderd en het gaat supersnel moet ik zeggen. verheug me er echt op.
maar franka wat doe jij dan de wintermaanden als ik zo vrij mag zijn?
of red je deze door tot aan april/mei?
aagje ben ik he…
en korumar is inderdaad een mooi en sjiek hotel, goede keus.
hoop snel weer iets te lezen hier bij de medelotgenoten die ook gek zijn van kusadasi.
groetjes joke

hallo joke,
wat leuk dat je daar een huis heb gekocht, dan moet kusadasi inderdaad heel speciaal zijn voor je! ik ben ook een aagje dus… ga je daar alleen wonen of heb je een man? altijd leuk om dit soort verhalen te lezen. Ik ben ook benieuwd hoe je dit hebt besloten en of het moeilijk is om te emigreren naar dit heerlijke land? (of ben ik te persoonlijk?) Het schijnt erg druk op de huizemarkt te zijn met het kopen van een huis in turkije, ben benieuwd waarom mensen voor turkije kiezen, toch niet alleen omdat het nog redelijk goedkoop is? Joke,ik hoop gauw wat van je te horen. en ik weet zeker dat franka wel wat tips heeft voor je!! ik krijg iedere week meer zin om naar kusadasi te gaan… dank jullie wel… groetjes

Beste Joke,
Je weet toch dat ik makelaar ben. Verkoop over gans Turkije dus ben niet zoveel in Kusadasi.Zoals deze week ben ik tot op heden in Side voor een verkoop en morgen verwachten ze me in Alanya. Daarna heb ik nog klanten in Mersim en daarna rond de 14 de kom ik pas terug naar Kusadasi. Ga tussendoor nog snel eens vrienden goede dag zeggen in Konia.Ik moet zeggen, tijd om me te vevelen heb ik niet. Ben weinig of zelden thuis en altijd onderweg in Turkije.Mischien als je in maart in kusadasi langskomt ben je altijd welkom. Ik hoop dat je woning snel klaar komt en je uw eigendomstitel krijgt.Dus ik werk gewoon de wintermaanden door. Hebje nog vragen altijd welkom.Ik ken geen seizoenen hier om te werken,in mijn wereld zijn hier overal klanten.Turkije is groot.Ik reis dus heel veel en verveel me nooit.
Vele groetjes uit Side,
Franka

Originally posted by donna23@08-02-2005, 21:46:13
** hallo joke,
wat leuk dat je daar een huis heb gekocht, dan moet kusadasi inderdaad heel speciaal zijn voor je! ik ben ook een aagje dus… ga je daar alleen wonen of heb je een man? altijd leuk om dit soort verhalen te lezen. Ik ben ook benieuwd hoe je dit hebt besloten en of het moeilijk is om te emigreren naar dit heerlijke land? (of ben ik te persoonlijk?) Het schijnt erg druk op de huizemarkt te zijn met het kopen van een huis in turkije, ben benieuwd waarom mensen voor turkije kiezen, toch niet alleen omdat het nog redelijk goedkoop is? Joke,ik hoop gauw wat van je te horen. en ik weet zeker dat franka wel wat tips heeft voor je!! ik krijg iedere week meer zin om naar kusadasi te gaan… dank jullie wel… groetjes **

Beste Donna,
De huizenverkoop loopt niet alleen vlot in Kusadasi, dit is hier meer seizoengebonden,maar de verkoop is dit jaar enorm over gans Turkije.Het is niet alleen de prijs die aantrekkelijk is,maar ook hier te leven is fantastisch. Waar ook in turkije,ik zelf zou het nu niet meer weten aan welke plaats de voorkeur te geven moest ik nog moeten kopen voor mijzelf.Het is overal leuk en gezellig. Maar wees gerust de nederlanders en de Belgen hebben echt de weg naar turkije gevonden om vastgoed te kopen.
Groetjes uit Side,ben pas volgende week terug in Kusadasi.
Franka

Hallo
ik heb gisteren de tekeningen binnen gekregen en owow wat spannend en gaaf allemaal. en nee donna ik vind je geen aagje hoor.
Kusadasi is inderdaad speciaal voor mij dat klopt, ik heb daar inmiddels meer vrienden dan in nederland.
als je daar vrienden hebt, zijn het ook echte vrienden, mensen die
alles nog voor elkaar over hebben, wat ik helaas hier niet altijd kan zeggen.
Ik heb geen man, dus doe het alleen ( heb je er nog ergens 1 in de aanbieding soms) grinzz
De plannen waren er al heel lang iedere keer had ik meer moeite om weer naar nederland terug te gaan, en iedere keer als ik weer landen
op izmir dacht ik hehe thuis, dan zegt dat gevoel eigenlijk al genoeg he.
voorlopig ga ik nog op en neer pedelen, en heb wat plannen in mn hoofd voor wat op te starten in kusadasi, maar daar moet ik het nog even over gaan hebben met de vrienden daar.
25 maart ga ik weer voor een weekje, even huis spullen gaan kopen en bestellen leuk he…
hoor je graag weer en hoop dat je aagje gevoel een beetje bevredigd is hierbij
groetjes joke

hoi joke, wat spannend allemaal. wat heb jij een heerlijk vooruitzicht dit jaar. wat je schreef over vriendschap in turkije is zeker waar, de mensen daar zijn nog echt geinteresseerd in iemand, wat hier soms ver te zoeken is. ik ben al een aantal jaar fan van turkije, het landschap, de stranden, de binnenlanden en de grote steden, er is zoveel verscheidenheid in dat land. natuurlijk maken wij als toeristen niet het echte dagelijks leven daar mee, het is tenslotte allemaal zonneschijn op zon vakantie maar ik weet uit ervaring dat het leven daar ook heel zwaar kan zijn, vooral in de winter. Maar daarom heb ik ook zoveel respect voor de mensen daar, ondanks dat de meeste een laag inkomen hebben en klein huisje hebben om in te leven ze zijn altijd gastvrij. ( ik kan wel een commercial maken voor turkije!!!) ik ga over 3 weken met een vriendin naar istanbul logeren bij vrienden en vriendinnen. die wonen daar in een leuk appartement en 2 x per week bellen we en als ze dan zeggen dat ze ons zo missen en dat ze uitkijken naar de dag dat we komen dan maakt dat ons erg blij!zo anders als hier. Nou om het iets korter te houden (het is al laat!!)… ben best een beetje jaloers dat je daar gaat wonen maar op een positieve manier hoor! ik gun zoiets iedereen! ik zou niets liever willen maar ik wacht ng steeds tot de postcode loterij langskomt hihi… ik zou het leuk vinden om iets van je te horen, hoe het verder gaat met je huis enz. lijkt me leuk! en trouwens ik heb geen leuke vriend voor je in de aanbieding maar ik weet zeker dat je daar wel een aardige man zal ontmoeten, zoals je weet zijn het echte charmeurs!! joke ik hoop gauw wat van je te horen.

groetjes joyce (mijn echte naam is joyce, donna klonk zo leuk) mijn prive e-mail adres is: joycedeklerk3@hotmail.com

Dank je voor je reactie Joyce
en van die man was maar een grapje hoor.
ik heb niet echt een man nodig om gelukkig te zijn
25 maart ga ik live het huisje bekijken en oww wat spannend
erg leuk om al de vrienden dan weer te zien.
en hoop ook even franka te ontmoeten.
dus druk weekje dat dan weer veel te snel om is.
maar ik klaag niet!!!
en natuurlijk als het klaar is van harte welkom voor een drankje
en een babbel.owwww lijk ik nu al en beetje turks hhaahahahaa
groetjes weer…
joke

hoi joke, zeker spannend allemaal, voor je het weet is het 25 maart! en als het meezit lekkerder weer dan hier maar dat kan je aan franka vragen voordat je weggaat! laat je weten hoe het is geworden als je terug komt? ben benieuwd… groetjes joyce

Zoals beloofd probeer ik de week van de 25 ste maart in Kusadasi te zijn. Eind deze week vertrek ik weer voor een week naar Side,was eergisteren in Marmaris en gisteren in Bodrum. Vandaag gelukkig eens thuis in Kusadasi tot vrijdag.Het blijft gelukkig druk. Maar het moet lukken ons een dagje te ontmoeten.Maar ik hoop dat het weer beter word, er is nu niet veel aan hier. Regen en mistig.Tot in Kusadasi,
Groetjes
Franka