Hotel Korumar, Kusadasi

Heeft er iemand ervaring met hotel Korumar, ligt op 2 km van het centrum van kusadasi en op 800 m van de jachthaven.

één van deze dagen ga ik boeken voor 14 dagen Korumar voor de maand juli.
Het zou mijn eerste keer turkye zijn, is dat dan een goede keuze van hotel?

Ik ben er eens in April geweest voor een week en dit hotel is echt PRACHTIG !! Zeker als het je eerste keer is in Turkije zal dit hotel je echt alles bieden wat je verlangt ! De prijs/kwaliteit is zeer goed en dit hotel heeft echt wel klasse!
Kijk ook eens op www.vakantiereiswijzer.nl daar staan reacties op van mensen die er ook zijn geweest.

Wie in hotel Korumar in Kusadasi niet tevreden is, wel dan weet ik niet welk hotel hier aan te bevelen. Het is voor mij het beste hotel prijs ,kwaliteit en ligging in Kusadasi.Je kan tevoet naar het centrum als wandeling en word je moe onderweg elke 2 minuten een dolmus.
Je hebt er wel geen zandstrand maar wel het mooiste zwembad van alle hotels van Kusadasi.Prachtig panorama over de baai van Kusadasi.
Het personeel is heel vriendelijk en gastvrij.
Korumar is ook mijn favoriete hotel al woon ik zelf in Kusadasi,ik kan het iedereen aanbevelen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Zorg er wel voor dat je een kamer met zeezicht hebt, zoniet lig je onmiddellijk aan een weg en kijk je op een heuvel.

Geert

Ik heb een kamer met zeezicht geboekt.
Ik vertrek 29 juni voor twee weken kusadasi.
Zijn er aanraders qua cultuur te bezoeken?

Sirinci en Efeze zijn zeker de moeite waard ! Pamukale ook maar dat is een lange dag, zeker ook doen als je er zin in hebt!

Hier in Kusadasi zelf en vanuit Kusadasi is zoveel te beleven. Efeze is the must, moet je zeker doen als je er zo dicht bijbent. Amper 2O km.
Sirinçi is een heel mooi oud grieks dorp die vooral voor zijn wijn gekend is.Een mooie rit door de natuur langs de vele wijngaarden. Het dorpje is authentiek gebleven, de straatjes klein ,kazeien,stijl, goede wandelschoenen aandoen, maar zeker de moeite waard. Selçuk ligt vlak voor Sirinçi, kan je dezelfde dag bezoeken. Eerst de dolmus tot Selçuk en daar dan overstappen tot Sirinçi , een mooie daguitstap die je bijna niets kost.
Pamukale, de ene zegt het is de moeite waard om het te zien, anderen die het vroeger gezien hebben zoals ikzelf, zeg dan het is niet meer te vergelijken, maar het blijft toch iets appart. Als je 2 weken blijft ,toch een aanrader. Didim, Prieme en Milet zijn ook oudheden niet zover van Kusadasi,maar dan moet je echt van oudheden houden. Want efeze is het mooiste.
Meer cultuur, gewoon eens de kleine achtersteegjes van Kusadasi inlopen, veel toeristen lopen er niet tussen, maar er zijn echt nog mooie autentieke huisjes in die straten en ook nog bewoond door turkse mensen. Vind ik zelf altijd eens gezellig er door te lopen, weg van de echte turkse toeristenstraten vol met winkels met nepartiklen. Als je graag eens een moskee ziet vanbinnen, hier ook mogelijk. Stap gewoon eens een dolmus op en ga eens tot in Söke, een echt turks plaatsje waar ook een markt is, totaal anders dan het toeristische Kusadasi. Anders huur eens een paar dagen een auto en trek er zo eens op uit. De natuur is net eventjes buiten Kusadasi zo mooi, de mensen zo totaal anders dan in volle centrum.
Ik hou van Kusadasi waar ik reeds bijna 10 jaar woon. Je kan ook een dagje op en neer naar Bodrum,ook zo mooi en totaal anders dan Kusadasi.Onderweg heb je het Bafa meer.
Je zal hier zeker een mooi verlof hebben,
sjeepsafari, boottrips, een dagje Samos griekenland, alles kan hier.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hey Franka6 !

Ik heb samen met mn vriend ook eens de steegjes gedaan waar bijna geen toerist komt! Echt mooi ! Mn vriend had me graag eens de andere kant van Kusadasi getoont! Ook zijn we tot boven op het bergje geweest waar het standbeeld staat die je al van ver ziet staan, ook héél leuk om te doen maar als toerist kom je er gewoon niet bij om eens daar naartoe te gaan ! Ik vroeg me gewoon af wie er woonden zo hoog en zo en mn vriend heeft me beloofd om ooit eens naar daar te gaan, dat hebben we ook gedaan en ben héél blij dat ik het gezien heb, je ziet ook de levensstijl van de mensen die daar zo hoog wonen, je kan er niet met de auto aan, boodschappen gebeuren te voet helemaal naar beneden. En hoe die huisjes bijeen gehouden worden! Echt de moeite waard en als je beneden in Kusadasi rondloopt heb je er geen idee van dat er zo dicht nog mensen met zo weinig leven!

Hoe werkt de dolmus? Ik lees en hoor er veel over maar weet niet goed hoe het werkt?! Is het zoals taxi?

Je ziet zo een minibusje rijden en er staan allemaal hotelnamen op de vensters gedrukt, je stapt op zo een busje (voor Korumar staat er vooraan op het busje Sehiriçi) en daarmee kan je van en naar het centrum gaan. Om op te stappen, komen ze ofwel langs de straat van het hotel en steek je ff je hand op , dan weten ze dat ze moeten stoppen. Je betaald tijdens de rit en je stapt af waar je wil, gewoon ff stop zeggen.

Hier bij ons in belgie zijn er al veel mensen dien een electronische paspoort hebben, ik weet niet of dat ik nederland ook zo is. Heb horen zeggen dat er iemand was geweest en die op de luchthaven enkele uren heeft moeten wachten omdat ze in turkye nog geen apparaat hadden om die elektronische paspoort te lezen. Klopt dit en wat moet je er aan doen?

Bij je elektronisch paspoort krijg je een brief mee waarop alle gegevens staan die nodig zijn voor landen waar men nog geen speciaal toestelletje heeft. Deze brief geef je gewoon af samen met je paspoort en je moet hem natuurlijk ook weer terug vragen!

Hallo Sevgilim,

Je bent ook een Kusadasi liefhebber he ? Het is hier toch mooi en van alles te beleven. Maar die berg met het Ataturkstandbeeld op is echt voor mensen die van klimmen houden,want steil is het wel er boven te raken, maar wel een enig mooi uitzicht over Kusadasi, totaal anders.
Maar toeristen wil ik wel waarschuwen, het zijn echt de armste mensen die er wonen, we noemen ze hier de zigeuners, ze zijn niet kwaadaardig, maar de kinderen en ouderen hebben wel een beetje te veel de neiging om te bedelen . Laat je niet afschrikken ,ze doen je niets verkeerd, maar denk nu niet dat je verplicht bent hun huisje binnen te gaan of geld te geven.
Ga het liefst daar boven een kijkje nemen met een echte turk erbij of met meerdere mensen samen. En je hoeft echt niet te betalen om even boven te wandelen, want die kinderen hier proberen zo weleens een toerist geld te vragen om ze boven te brengen. Gebeurt niet alleen hier, ook op andere plaatsen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

De Kosten Voor Een Dolmus Zijn Extreem Laag,je Rijdt Voor Een Paar Euro Zomaar Een Uur,vraag Aan De Chauffeur Waar Hij Naar Toe Gaat Anders Kom Je Er Niet Uit Met Al Die Namen Op Het Bordje.als Je Het Snapt Is Het Zeer Eenvoudig En Goedkoop.meestal Betaal Je Pas Als Hij Al Een Tijdje Onderweg Is.
Over De Straatjes Die Verborgen Liggen In Het Oude Centrum Die Kennen Wij Al Als Onze Broekzak Ondanks Pas Een Keer Geweest Te Zijn In Kusadasi,iedereen Kent Mij Als De Cowboy Lang En Met Hoed.

Groet Carlos

Hey Franka6

Ja idd ik ben een Kusadasi Liefhebber, ik kom er nu al bijna 10 jaar en ben het nog steeds niet beu ! Natuurlijk heb ik deze berg met mn vriend gedaan, een Turk (Koerd), ook hij vertelde me dat het zigeuners waren (omdat ik het vroeg wie er eigenlijk woonden) Hij beloofde me het te laten zien en op mn voorlaatste dag heeft hij me meegenomen met zijn scooter, dus klimmen hoefden we niet veel te doen :stuck_out_tongue:
Ook hebben we zo een mooi park gaan bezoeken buiten Kusadasi, en je moet voorbij longbeach rijden, en er zijn allerlei dieren te bezichtigen: vogels, geitjes, mooie paarden… prachtig! allemaal dingen waar je als toerist bijna niet komt!
Ook sirinçi hebben we gedaan op ons eentje met de dolmus en we zijn binnen mogen gaan bij een oud vrouwtje en mn vried heeft er een prachtig tafelkleedje voor me gekocht, zoooo mooi dat ik het niet durf te gebruiken maar ik hou het iedere dag eens stevig vast en droom weg bij de prachtige beelden en de leuke momenten die we samen hebben beleefd, je kan er echt niets mee vergelijken en dan pas besef je hoe mooi Turkije wel is !

Hey Sevgilim,
Wel dat mooie park dat je bedoelt op weg naar Davutlar richting long beach met de naam Degirmen is ook mijn lievelingsplaats. Het is een gezellig familiepark voor iedereen, rijk en armer. Verschillende restaurants, van goedkoop tot de grote luxe,want het luxe restaurant in dit park is nummer 1 van Kusadasi op gebied van gastronomie, één van mijn favoriete restaurants als ik eens duurder wil gaan dineren met klanten.
Ik kom wekelijks in dit park, kan er ook alleen wandelen, veel turkse mensen en heel gezellig. Maar deze week was ik wel geschrokken, heb er zelfs fotos genomen, ze hebben er ook alles wat pluimen heeft gedood. Een echt slachtveld,alles is er nu afgespannen, geen ganzen in de vijver, het is er nu zo triestig, niet alle wegen mogen nog bewandeld worden,en dit allemaal voor die vogelgriep. De paarden die achteraan staan ,kijken ook zo triesig, ik kon wel wenen toen ik er gisteren nog was. Is normaal mijn zondag uitstapje.Winter en zomer daar een wandeling gaan maken ,iets drinken of eten, altijd even vriendelijke mensen.
Maar nu,alle hokken leeg, Ik hoop dat het tegen de zomer terug komt als vroeger, daar kwam ik altijd tot rust. Nu raden ze het af er nog geen te gaan,alles is er nu bespoten met ontsmettingsmiddelen , het lijkt erwel gesneeuwd. Erg…
Maar hoop dat ze die vogelgriep snel onder controle hebben en ik terug overal kan gaan waar ik zin in heb. Ook het vogeleiland hebben ze tijdelijk afgezet met borden.Maar ik geloof ook op een snelle oplossing.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

hallo Franka,
Wat je hier nu allemaal zegt maakt me toch een heel klein beetje triestig ! En ook ik hoop dat tegen deze zomer of begin seizoen alles in orde zal komen. Want ik had al gezegd aan mn vriend dat ik zo graag in dat park zat, en hij zei me dat we zeker nog eens terug zouden gaan als ik ging in de zomer…
Echt zonde van de beestjes ! Ook het vogeleiland was leuk om eens naartoe te gaan en de boten te zien vertrekken vanop het hoogste puntje van dat eilandje! Nou, het is beter dat ze hun voorzorgen nemen zodat, tegen dat het seizoen begint, alles terug in orde is! En wie weet, kom ik je ooit wel eens tegen in Kusadasi !

groetjes xxx

Beste Dikkembergs,

Je vroeg om cultuurtips en naast wat er al genoemd is wil ik nog graag het archeologisch museum van Selcuk vermelden. In mijn ogen een pareltje, met schitterende stukken uit Efese. En als je er toch bent, kun je ook de Sint-Johannesbasiliek bezoeken. Een immense ruïne.
Ik heb ook Sirince bezocht, maar vond het maar niks. Met voert de toeristen er in busladingen naartoe. Het is een echte industrie geworden, niet mijn ding.
Nog een tip voor Efese. Je neemt het best de Dolmus (richting Selcuk) aan de Otogar in Kusadasi. Die zal je droppen aan de hoofdweg, waar men je meteen zal aanklampen voor een taxirit naar de ingang. Niet op ingaan ! ga gerust te voet, het is maar een kwartiertje stappen.
Veel plezier,
Geert

Sirinçi bezoek je best met een Turk of op je eentje want toen mn vriend en ik er waren, heb ik kunnen zien dat er ladingen toeristen naartoe kwamen. Echt zonde ! Voor zover ik kon zien zijn ze gewoon naar het pleintje geweest … Nou, wij zijn er toegekomen met de dolmus zo rond 10u en hebben tot helemaal boven de ruine van die kerk bezocht, hebben dan typisch turks gaan eten en zijn dan bij een Turks oud vrouwtje binnengeweest die tegen een héél goedkope prijs tafelkleedjes, tapijtjes, sjaals e.d verkocht en dat vrouwtje was zoooo dankbaar dat we bij haar binnengingen, dat dat moment nog altijd in mn geheugen gegrift staat ! onvergetelijk zoiets, hoe mensen nog zo gelukkig kunnen zijn met gewoon een Belgisch meisje die haar huis heeft bezocht en mn vriend die iets voor me kocht!

gvg, ook de Sint johannesbasiliek heb ik bezocht, echt de moeite waard ! Heb er ook prachtige foto’s van !