Ervaringen met de badplaats Kusadasi

Ervaringen met de badplaats Kusadasi.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Kusadasi.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…

Mijn stokpaardje…Kusadasi…

Het lekkerste plekje van Turkije voor ons.
Vooral omdat de mogelijkheden tot het rondkijken in het achterland van daar uit de meeste mogelijkheden heeft.

Wij huren altijd een auto en gaan dan onze eigen weg.
De markt in Söke
Serince
De kleine strandjes langs de kust
Eten in de kleine plaatsjes
Millipark
Efese…
En Priene
(en alles ook goed met de dolmus te bereiken)

En dat is dan nog maar het begin. Als ik ga losbarsten dan is het allemaal al verteld:hihi:

De bevolking is echt heel vriendelijk. En zeker als je dan weer het achterland ingaat.

Voor ons een grote aanrader

Kusadasi is heel leuk, klein centrum, in hoogseizoen vind ik het persoonlijk te klein, er zijn dan mega veel toeristen en dan is het neit fijn om 's avonds door het centrum te lopen.
Het is heerlijk om daar het achterland in te gaan, daar vind je het echte turkse leven!
Kusadasi moet je geweest zijn als Turkije-fan!

1 like

In september geweest. Midden in het centrum in hotel Kayhanbey. Nadeel was dat dit hotel gebruikt werd door passagiers die maar één nacht bleven. Meestal bij het eten een drukte van belang. Kusadasi zelf is gezellig met in elkaar overlopende winkelstraatjes.

Wij zijn 2 keer in kusadasi geweest. Ontzettend leuk stukje turkije!
De omgeving is mooi, de stranden zijn lekker, en het ligt dichtbij een aantal toeristische trekpleisters.

Waaronder idd millipark met kiezelstranden en kraakhelder water ,en volop mogelijkheden om te picknicken.

Pamukkale is een echte aanrader ,en in combinatie met ruinestad efese is het helemaal leuk.

Het eten in kusadasi is goed , ga voor echt lekker turks eten naar de kleinere familierestaurants!

Het eiland kusadasi (duiveneiland als ik me niet vergis) is ook meerdere bezoekjes waard.
S’avonds heb je er een adembenemend uitzicht over de kust van kusadasi en overdag kun je genieten van binnenkomende cruiseschepen.Ook kun je er eten en gezellig wat drinken.

Ook een dagtrip Izmir is goed te doen. En een dagje varen met de boot mag uiteraard ook niet ontbreken.

Het centrum is erg gezellig met volop winkeltjes en in de tijd dat wij er geweest zijn kon je in het centrum regelmatig genieten van life muziek.

Wij vonden kusadasi een toppertje.

2X geweest - 1998 (zeer leuk) en 2004 (minder leuk)… en zoals het in de meeste gebieden gebeurt, het wordt er steeds drukker en dat is begrijpelijk, maar wel heel jammer. Ik kijk nog altijd met genoegen terug naar mijn eerste vakantie aldaar.

wij zijn nu 3 keer naar kusadassi geweest zelfde hotel korumar in een woord perfect de ligging het eten de lokatie en de bevolking van kusadassi wij hebben er veel vrienden gemaakt ook waren wij in marmaris-alanya-en bodrum ook erg mooi en leuke vakantie,s ben een turkye fan volgend jaar weer naar turkye verheug mij er nu al op

majoleke
lokatie
roermond

ga nu voor de 3 de keer nr Kusadasi!We huren huisje op long beach.
Leuke plek trouwens.Aanrader bistro Mare.
Centrum van kusadasi is gezellig druk,vele leuke restaurantjes,vooral
casablanca en planet yucca.personeel is heel vriendelijk en ook kindvriendelijk!!prijs/kwaliteit zeer goed!!
Kortom super :thumbsup:

HALLO ALLEMAAL WIJ HEBBEN ALWEER GEBOEKT VOOR 23 SEPT.WEER HET ZELFDE HOTEL KORUMAR.
LEUK DAT JE HET DAAR OOK ZO LEUK VIND IN KUSADASSI.
HET IS OOK EEN ECHTE AANRADER JE HEB ER ALLES WAT JE VOOR EEN VAKANTIE NODIG HEBT.
MAAR VOORAL DE VRIENDELIJKE BEVOLKING MAAKT DE VAKANTIE LEUK.

MAJOLEKE UIT ROERMOND:vak02:

ik ga voor de 2de x naar kusadasi ik verblijf nu in colden moon van 15t/m 30
juni,ik vind het geweldig daar de hele sfeer erom heen is pervekt.leuke winkeltjes
de kleine restaurandjes zijn erg goed vind ik.vorigjaar was ik er eind mei begin juni
ik verbleeft in hotel aqua fantasie dit doe ik nooit meer,veel te ver van het centrum af
en het was er niet eens zo druk in het centrum.nu loop ik de heling af en ik ben er.dit
maakt het voor een stuk leuker denk ik.ik ga net als vorigjaar alleen met vakatie dit
bevald mijn prima en kijk er dan ook nu erg naar uit.
gr marcel

zelf heb ik meer dan twee jaar in Kuşadası gewoond en gewerkt,in het hotel dat we als familie gehuurd hadden,van 1998 tot 2000.
Dit was een familie hotel in het centrum van kuşadası,rechts boven de barstreet,de naam van het hotel was toen Flash/Sungarden,maar is later verkocht en heeft een andere naam gekregen.
mijn ervaringen daar zijn dubbel,enerzijds heb ik daar goede tijden meegemaakt,en aan de andere kant ook veel ellende meegemaakt.
De ellende bestond vooral uit corruptie,steekpenningen,en van mensen die er bedrogen werden,alles draait er om geld,en niet om mensen.
Ook hebben we daar veel Nederlanders en Belgen op moeten vangen die er een zogenaamde liefde hadden ontmoet,maar die of mishandeld werden of financieel uitgekleed werden.
Maar toch zou ik weer daar kunnen werken en wonen,omdat de echte mensen van Kuşadası(de oorspronkelıjke bewooners) lieve mensen zijn en bereid zijn om je te helpen waar nodig.
Ik had er nog het voordeel dat ik Turks praat ,dan weet je je weerwoord wel te geven,en ik weet hoe de Turkse manier van leven in elkaar steek,ik kom al in Turkije sinds 1972.
Dus daar had ik wel mijn voordeel bij,maar andere Nederlanders en Belgen die geen Turks spreken,worden gewoon bedonderd.
Graag geef ik nog een tip,zoek je een gezellig en betrouwbaar familie hotel in Kuşadası ,dan moet je bij hotel Liman zijn,aan de haven waar je naar Samos toe gaat,de eigenaar Hasan is een betrouwbaar persoon en heeft een gulle lach,en zou je ten alle tijden helpen,hij heeft ook kamers met airconditioning.
Groetjes Antoine van Geel

Hallo Antoine,

Ik ben het francoise,hoe is het met de familie. Ik denk nog veel aan jullie. Waar is de tijd.
Ik ben blij dat je via dit forum ook mensen helpt, ik ben al jaren op dit forum onder de naam Franka.
Natuurlijk is Kusadasi tof om te wonen en te leven,jullie zijn terug gegaan naar Nederland maar ik heb het geluk gehad na al mijn tegenslagen die jullie familie allemaal kennen en hebben meegemaakt hier toch te kunnen blijven wonen.Aan jullie heb ik ook veel steun gehad.

Voor het ogenblik ben ik hier terug heel gelukkig en heb een nieuw leven opgebouwd.
Ik hoop dat met je moeder en vader en Diana ook alles goed gaat.
Wij kennen zeker beiden Kusadasi en de bevolking,we hebben het aan de lijve ondervonden.
Maar gelukkig zijn ze niet allemaal slecht.
Je kan me altijd eens persoonlijk mailen. Waar is de tijd dat we samen ons coupons voor de paardrennen invulden,
Ik ben ondertussen terug verhuisd naar mijn nieuw appartement en mijn leven is er een stuk op vooruit gegaan. Echt tof U hier terug te vinden.
Groetjes aan de familie,

Groetjes uit Kusadasi,
Franka
[EMAIL=“francoisevanhaesebrouck@hotmail.com”]francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
Ik zie Hasan het het hotel Liman nog regelmatig, het is echt een tof hotelletje en Hasan is altijd paraat mensen te helpen.

Voor t eerst naar Kusadasi geweest. Gisteren teruggekomen.
Heerlijk !!!
Heel veel gedaan en gezien. Jeepsafari, boottrip, Quadsafari, Scuba diving, Izmir, Horsesafari.
Over twee jaar weer !!!

Beste lezers!

Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Kusadasi is geweest!!!

Gr. Cynthia

Kusadasi is en blijft mijn favoriete verblijfplaats. We zijn vandaag 16 december en de zon schijnt nog volop. Prachtig weertje voor een wandeling op de boulevard en te genieten op een terrasje in de zon. Het is niet de hitte zoals in het hoogseizoen. en geen drukte van toeristen.Overel vissersbootjes op de zee. De zee is zo rustig. Je ziet Samos in de verte.
Ook een wandeling aan het strand is nu zalig, geen toeristen te zien, alles is zo rustig,je kan op het ogenblik hier alles ongestoord doen,winkelen zonder dat ze je binnen sleuren,etalages kijken zonder gezeur om iets te kopen. Ik hou van Kusadasi buiten het seizoen.
De markt is zalig, tussen de turkse bevolking in ,je groenten en fruit kopen aan zeer goedkope prijzen en de verkopers zijn hartstikke vriendelijk.
Alleen s’avonds koelt het wat af zodat ik eindelijk eens zonder airco kan slapen en eens lekker onder een deken kan slapen.
Ik ga naar Belgie de 25 december voor 2 weken om de feestdagen samen met mijn dochter en kleinkinderen te kunnen vieren ,maar daarna kom ik onmiddelijk naar Kusadasi terug.Het is mijn thuis geworden.
Ik hoop volgend jaar veel vrienden terug te zien in Kusadasi,

Veel zonnige groetjes uit het zonnige kusadasi,
Franka

hallo …Ik ben 1 keer in Kusadasi geweest…voring jaar Juni…ik sliep in hotel Golden Moon…een eenvoudig hotel…maar wel midden in een volkswijk, mijn vriend is Turks dus was het gemakkelijk om dingen te gaan doen. Het is wel erg touristies en de mensen proberen je dan ook vanalles te verkopen. Ikzelf kan daar goed mee omgaan dus mij smeren ze niets aan…Vlakbij Golden Moon was een leuk eettentje…een soort pizzeria waar ze heerlijke Turkse gerechten serveerden…ook koeie pens stond op het menu…ik vond alles lekker. Daar ik graag dingen wil weten over de mensen en hun cultuur had ik erg leuke ontmoetingen met de mensen in de straat en bv personeel in de restaurants en winkels. Door mijn vriend kwam ik natuurlijk meer te weten dan dat je normaal doet. Er is veel corruptie en de prijzen die de mensen moeten betalen voor een piepklein winkeltje zijn , exorbitant hoog dus moeten ze wel proberen zoveel mogelijk te verkopen. Ik vond de mensen erg vriendelijk en behulpzaam, er werd veel gelachen, gepraat en thee gedronken. Mede door mijn vriend was het een HEERLIJKE vacantie

Freerk

Wij hebben al zeer veel plaatsen bezocht en komen nu telkens weer terug naar Kusadassi voor een luiervakantie in hotel Korumar. Beslist een aanrader!! Prachtig uitzicht op de haven met zijn cruiseschepen. Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.

ook wij gaan dit jaar weer naar kusadasi voor de 5 de keer en wederom naar het geweldig goede hotel korumar alles is daar perfect maar ook vooral de ligging is adem benemend de grote schepen die de haven in en uit varen de geweldige zons ondergang in een woord een aan rader eerste klas

ook wij gaan voor de 5 de keer naar kusadasi.In july huren we ons vertrouwde huisje op Long beach en in october gaan we naar Ephesia Holiday Beach Club.:zon:

Hieronder staan 15 redenen waarom je naar Kusadasi zou moeten komen en ik kan er nog wel veel meer verzinnen.

Kuşadası - Top 15
Een top 15 van attracties in en rond Kuşadası.

1 - Bezoek Efeze en het Huis van de Maagd Maria
Een vakantie in Kuşadası is niet compleet zonder een bezoek aan de ruïnes van het spectaculaire Efeze.

2 - Zit aan de haven en zie hoe de cruse schepen komen en gaan
Drink een frappuccino in de Starbucks in het winkel centrum van Scala Nuova en kijk hoe de cruise schepen aan- en afmeren.

3 - Eet in een Turks restaurant om de ware Turkse keuken te proeven
Bezoek een van de vele andere Turkse restaurants en eet fantastisch eten voor goede prijzen.

4 - Ga naar een van de vele stranden bij Kuşadasi
Ladies Beach, Long Beach, Silver Sands Beach of Love Beach, elk strand bied andere activiteiten voor een heerlijke relaxte dag.

5 - Drink op het dakterras van de Dejazar Wijn Bar
Relax met een Efes of een glas wijn op Dejazar’s fantastiche dak terras en kijk naar de mooie zonsondergang.

6 - Bezoek Duiveneiland en het museum
Duiveneiland, ook wel bekend als Vogeleiland, is het symbool van Kuşadası en waaraan Kuşadası ook z’n naam ontleend (Kuşadası betekend vogeleiland). Bezoek het museum in het oude Byzantijnse kasteel of geniet van het panoramische uitzicht op Kuşadası.

7 - Boek een Jeep safari en bezoek de omgeving van Kuşadasi.
Rij door de omliggende bergen van het Nationale Park of de heuvels achter Sirnce in een off-road jeep.

8 - Breng de dag door op de glijbanen van Adaland of Aqua Fantasy
Adaland en Aqua Fantasy zijn de twee belangrijkste waterparken in Kuşadası. Hier kan de hele dag van glijbanen afgegleden worden en lekker worden gezwommen.

9 - Bezoek het dorp Selcuk
Selcuk is een klein dorp op 20 minuten afstand van Kuşadası; het is een van de meest bezochte touristische bestemmingen in Turkije vanwege het nabij gelegen Efeze. Bezienswaardigheden in Selcuk zijn het kasteel, de basilliek van St John en de Isa Bey moskee. Probeer ook het beroemde (en erg lekkere) ‘çöp’ (kleine stukjes lam en fet) in een van de vele restaurants.

10 - Breng de Zaterdagmorgen door op de markt van Selcuk
Elke Zaterdag ochtend tot laat in de avond is er markt in Selcuk.

11 - Bezoek het oude Griekse dorp Sirince
Op 30 km van Kuşadası ligt dit pitoreske dorp met kleine cafes en wijnhuizen en een fantastisch uitzicht over velden, boomgaarden, wijnranken en olijfbomen. Eet de traditionele Turkse pannenkoeken die bekend staan als ‘gozleme’ in een van de vele cafes en probeer de fruit wijnen waarvoor Sirince beroemd is.

12 - Ga op een paarden safari en zwem met de paarden
Als je van paarden houd is dit de excursie voor jou. Rij door bossen en bergen totdat je het strand van Pamucak bereikt waar je kan zwemmen met het paard en kan galoperen over het strand.

13 - Maak een dag-trip naar Izmir
Izmir is de op twee-na grootste stad van Turkije en ligt op 85km van Kuşadası. Het heeft promenades met palmbomen met vele bars, restaurants, cafe’s en winkels. Ouderwetse veerboten, de beste manier om in de stad rond te reizen, varen over de mooie baai en zijn een goede manier om Turkije’s meest cosmopolitische en levendige stad te beleven.

14 - Bezoek het Nationaal Park voor schone stranden met kristalhelder water
30 km ten zuiden van Kuşadası, in de richting van Guzelcamli, bevind zich het Nationaal Park, in het Turks bekend als het Millipark. Of je nu van hiking houd over bergpaden of het liggen aan het strand, het Nationaal Park is een klein stukje paradijs.

15 - Duik onder in de Grot van Zeus
Verstopt achter bomen ben bloemen, voor de ingang van het Nationaal Park, is de geheime en mystieke grot van Zeus te vinden. Het kristal heldere water in de grot is een prima plek om te zwemmen (alhoewel het water zelfs in de zomer nog heel erg koud kan zijn).