Ervaringen met de badplaats Kusadasi

>>> Hallo iedereen… voor mij is t weer bijna zover… zit te hikken en te puffen omdat t zo nodig is de vakantie. Vorig jaar naar Kusadasi geweest. Heel goed meegevallen… zeer mooi en zeer gastvrij. We waren in het hotel Altin Ay Golden moon. Pff was dat een tegenvaller. De kamer waren wel schoon maar t zwembad niet. De manager en die pipo die aant zwembad werkt… amaai. Wat een arrogantie. Maarja het heeft mijn vakantie niet gemaakt of gebroken. We zijn veel op pad geweest. Alleen slapen deden we daar. Nu dus dit jaar weer terug. Naar city hotel. We zijn benieuwd in ieder geval hoe en wat t gaat zijn.
Er is echt veel te beleven… vele dingen staan al in andere berichten dus herhaling is niet nodig… In de avond uren kan je als je van een leuk tentje houd… bij Yeni Divan terrecht… Is een Turkse Nederlander met vrouw en zoon. Ook is nu volgens mij ook een stel hij Turks en zij Nederlands die er bij inzitten. We zullen zien wat t zegt toch.?.
Nou voor iedereen die nog met vakantie gaat. Fijne vakantie.
Goru suruz

Jammer he, van die manager in Golden Moon. Voor die tijd was het er echt gezellig, maar het mag allemaal niet meer… En alles moet via die manager!!!
Voor die tijd waren de jongens ook best vriendelijk, en kon er ook nog veel geregeld worden, maar nu…
Wij gaan er ook niet meer heen sinds dien. Daarvoor zijn we er minstens 4 keer geweest

Mijn ervaring met Kusadasi is gewoon in % uitgedrukt 100%:vak02:. Er zijn ontelbare goede restaurantjes. We vertrekken>>> 20 juni voor de 3de keer naar Kusadasi:zon02:. We zitten ook nu weer in het resort Aqua Fantasy*****. Dit hotel is wel een stukje van Kusadasi maar de dolmus rijd je er in 15 minuten naar toe. Het stadje Kusadasi straalt veel warmte en gezelligheid uit en bied voor ieder wat wils. Ons hotel is gewoon een super aanrader en een must om ook eens te bezoeken. Na de vakantie zal ik jullie op de hoogte brengen over onze ervaring.

Dion:dag:

Voor ons is dit het vieste , slechtste plaatsje in Turkije , zijn er maar 1x geweest in een hotel dat nu al gesloten is. Het strand was geen privé strand en was vies , vuil , smerig alles wat je maar kan bedenken…

Overal lagen stukken glas, eten resten zelf luiers ! Het hotel was best wel oké , jammer van de vele Russen daar.

Centrum idem voor het strand niet aangenaam… Deze ervaring is wel al 3jaar geleden , misschien nu veranderd?
Geen idee …

Hallo Gillezz,

Ik weet niet in welk hotel je hebt gezeten, maar ik denk wel dat dat je beeld heeft beïnvloed. De straten in Kusadası worden dagelijks schoongemaakt en ook de stadsstranden worden onderhouden. Het is jammer als een stad en zijn stranden worden afgerekend op de troep die de bezoekers er achterlaten. Hopelijk wil je toch nog eens terugkomen om te kijken of het nu beter is.

Karga Yuvasi

Gisteren nog in een Turks café gesproken met een "Belgische turk"die heel wat reis ervaring heeft. hij wist me te zeggen dat dit wel veranderd was maar toch niet zoals Alanya / bodrum. Ik heb geen idee of het zo is maar ga zeker en vast niet meer terug keren naar Kusadasi. Herriner mij ook dat er toen zigeneurs op het strand waren met caravans enzo , is dit nu nog zo?

Hoi daar… Ik moet zeggen dat ik daar niks van gezien heb hoor… geen zigeuners op t strand… geen troep op t strand… trouwens die laten de toeristen zelf achter.
Vind t wel raar dat je een vertekend beeld hebt. Misschien iets gebeurd daar toen???
FIjne week nog :dag:

hoe duur is hotel kurumar per nacht? zonder vliegreis?

Jammer ik heb vier jaar in kusadasi gewoond en ben dit nog nooit tegen gekomen. Wel als de turken zelf vakantie hebben dan ligt er meer rommel dan normaal maar dit wordt elke dag opgeruimd en zigeuners op het strand absoluut niet mogelijk die worden gelijk door de Jendarme verwijdert.
Verder raad ik wel aan als je iets wilt kopen doe het via een hele betrouwbare nederlands sprekende makelaar of koop het van een particuliere nederlander. dan zit je wel goed.

Ik kom ‘pas’ een jaar of… 7 in Kusadasi, maar wat jij schetst is bij mij TOTAAL onbekend!! Of je moet het hebben over het jaar 2002, maar toen was er in september zo een noodweer geweest in 3 dagen tijd, dat er zelfs mensen totaal verdwenen zijn in zee(en nooit meer teruggekomen) en auto’s op zn kop dreven in parkeergarages…

Zelfs de stranden richting Özdere zijn giga schoon…

Centrum is lievelijk, schoon, en het meest authentieke wat ik in jaren tegen gekomen ben(3 jr geleden dan, nu is het opgeknapt, en nog veel luxer!!!)

Sorry, ik weet WERKELIJK NIET waar je het over hebt,…
Mijn favoriete stad is en blijft Kusadasi…

waren dit jaar voor de eerste keer in Kusadasi, ons hotel (Sealight Resort - super hotel trouwens) lag wel wat verder dan het centrum, maar met de taxi waren we daar heel snel. We zijn 2 keer naar het centrum geweest 's avonds en ik moet zeggen dat dit wel meeviel. De verkopers zijn wel tamelijk agressief maar daar moet je neen tegen kunnen zeggen… We hebben dit jaar Efese en het huis van Maria bezocht. Is echt wel de moeite om te doen!! Volgend jaar gaan we terug en dan gaan we misschien Pamukkale bezoeken en zeker de markt in Selcuk.

Tijd geleden in Kusadasi geweest. Erg leuke plek en veel te doen in de omgeving.
Hotel viel echt onwijs tegen!

Wel hele aardige mensen leren kennen!

Vorig jaar voor het eerst in Kusadasi geweest ( we zaten in Sealight) en zeer goed bevallen, zo goed zelfs dat we er dit jaar weer naartoe gaan.
Kusadasi, here we come again!:dag:

wij gaan in juli naar kusturclub in kusadasi en willen met de kinderen zo quadsafari gaan doen
wie weet hoe duur het is per persoon of per dag
4 volwassen en 3 kinderen 2 van 10 en 1 van 13
en mag een kind van 13 ook alleen op de quad?

Hallo, wij gaan in mei naar kusadasi, mijn vraag is of het intressanter is om turks geld mee te doen of niet nodig? mvg

ja het is maar net wat je makkelijk vindt, wij nemen altijd euro’s mee ,maar ze zeggen dat je met lira’s altijd goedkoper uit bent.
maar wij dingen ook altijd af.

Hallo knorretje,

Neem a.u.b. geen Turkse lira’s mee,maar wissel in Turkije zelf,je verlies er behoorlijk op als je ze hier in Nederland of Belgie koopt.
In Kuşadası is het beter met Turkse lira’s te betalen,je bent dan goedkoper uit,en ook dan moet je nog afdingen op de prijs,anders betaal je nog te veel.
En met het wisselen in Turkije het volgende : op het vliegveld kun je Turkse lira kopen bij verschillende banken,maar let altijd wel even op de koers van de euro,die kan tussen de banken ook nog verschillen.
In Kuşadası kun je het beste bij de wisselkantoortjes wisselen,en daar ook even rond kijken naar de wisselkoers.
Groetjes

iemand al naar kustur holliday village geweest in kusadasi?
Wat zijn de dingen die erg mooi,leuk en intressant zijn in kusadasi of dicht er tegen?
Ervaringen?

Super:D Bedankt voor het plaatsen van al deze tips.

Wij zijn afgelopen Mei vakantie naar Kusadasi.
Het was TOP vakantie. Wij zijn in Aqua Fantasy gebleven. Het is niets te kort.
Mooi strand met super zonondergang, mooi hotel en nog aqua parc,…
Super.