Ervaringen met de badplaats Kusadasi

Ik ben een behoorlijk aantal jaar geleden naar Kusadasi geweest, maar ik vond dat persoonlijk niet zo’n geweldige ervaring (een acute aanval van zonne-allergie zal wel niet meegeholpen hebben…).
Ik vond het er té toeristisch en té druk, maar niet iedereen heeft daar problemen mee natuurlijk.

Efeze vind ik dan weer wel een aanrader! Pràchtig en zelfs niet te evenaren door pakweg Rome. Vanwege de hitte is het wel aangeraden om er zo vroeg mogelijk naar toe te gaan. Vanaf een uur of 10/11 is het er echt niet meer te houden…

Wij zijn in hotel Fantasia de luxe geweest.

het was er echt geweldig en een hele goede plek om van daar uit mooi dingen te gaan bekijken.

en na een mooie dag is het heerlijk om in het hotel lekker uit terusten onder het genot van een drankje en een hapje en een leuk gesprek te voeren met mede vakantiegangers want de voertaal in het hotel nederlands en engels. Wij hebben geen woord russisch gehoord.

een tip probeer via belgie te boeken daar zijn regelmatig aanbiedingen zoals 8 dagen boeken 2 dagen gratis of 2 weken boeken en dan drie weken genieten.

:turkey: :NETHERLAN :turkey: :NETHERLAN :turkey: :NETHERLAN :turkey: :NETHERLAN :turkey:

Ik kom sinds 1997 minstens 1 keer per jaar in Kusadasi. In 2004 heb ik er een jaar gewoond. Dus waarschijnlijk zegt dat genoeg!

Kusadasi is helemaal top:cheer:

Hallo Allemaal,

Kusadasi is zeker een aanrader. Wij zijn er 2 keer geweest en beide keren in Hotel Korumar. Ligt net buiten het centrum, maar het centrum is gemakkelijk te bereiken met de Dolmus.
De bevolking en de medewerkers in het hotel zijn er zeer vriendelijk en behulpzaaam. Ik zou wel in het voor- of naseizoen gaan en niet tijdens het hoogseizoen, aangezien het dan echt vol zit met toeristen.

Ga zeker naar de terminal waar de cruses aankomen en breng een bezoekje aan het duiveneiland. Verder zeker in een echt Turks restaurant gaan eten om de authentieke Turkse gerechten te proeven en de sfeer in zo’n restaurant is ook geweldig.

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Hoi Iedereen,

Afgelopen september voor de 2e keer in Kusadasi geweest en het is echt een fantastische bestemming!
Dit jaar gaan we een keertje naar Lara dus ff totaal iets anders maar we zitten nu al te kijken voor 2012 in het voorjaar misschien weer naar Kusadasi te gaan.
De redenen zijn door de andere al genoemd en daar sluit ik me voorledig bij aan.
Wat leuk om bij de haven bij Starbucks te genieten terwijl je de cruiseschepen ziet binnenkomen, helemaal geweldig.
Efeze, Pamukkale, het Mariahuisje en niet te vergeten Sirince waren geweldig.
Afgelopen weekend hebben de een flesje wijn uit Sirince open gemaakt en dat was heerlijk!
Aan de haven heb je De Lekkerbek zitten en dat is een nederlands/vlaams restaurantje en daar hebbben we een broodje nederlandse kaas gegeten (was erg lekker)

Een aanrader dus en kan niet wachten om in de toekomst nog een keer terug te gaan, dat gaan we zeker doen!:dag:

Hallo Sylvia
Ik heb je oproep om een woning te huren in Kusadasi verplaatst naar het subforum: Wonen en Werken in Turkije, en het de titel gegeven: Huurwoning gezocht in Kusadasi

Hopelijk werkt dat beter
Groet

1 like

Alvast bedankt voor jullie moeite ik ga hier zeker wat mee doen meer ideeen zijn welkom. Gr. Syl
:vak01:

Kusadasi… het blijft een heerlijke plaats. Ik kom er al jaren, al een paar verschillende andere plaatsen gehad, maar iedere keer blijft Kusadasi voor ons de fijnste plek om te vertoeven.
Soke, Izmir, Milli Park… eenvoudig af te reizen met een auto.

Mooiste is om het net buiten het hele drukke zomerseizoen te bezoeken!

Ik ga dit jaar zeker weer!

1 like

Hallo allemaal, leuk om jullie enthousiaste meningen over Kusadasi te lezen.

Ik wil (helaas in de zomervakantie) alleen met mijn 2 kinderen van 14 en 11 naar Kusadasi. Wat is leuk? Welk hotel heeft ook een club voor tieners? En is het voor mij alleen ook leuk? Aqua Fantasy lijkt me geweldig maar de meningen over dat hotel zijn verdeeld. Ik wil niet in een beschimmelde kamer zitten…
Welke kamers zijn dan wel goed? Ik heb het idee dat op het forum veel jongeren schrijven. Ik kan me voorstellen dat jullie graag stappen etc maar voor mij is dat niet meer zo nodig dus hoef niet in de stad te zitten.
In welk hotel komen veel nederlandse kinderen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen? Alvast bedankt!

Wij zijn al 4 jaar op een rij naar Kusadasi geweest, naar Hotel Korumar. We zijn helemaal verliefd op Kusadasi. Dat komt door de mooie omgeving, leuke mensen en de boulevard waar je heerlijk kan genieten! Je kan er hele leuke excursies doen zoals jeepsafari, boottocht en sirince. Sirince vonden wij erg leuk omdat je dan ook echt wat van het “oude” Turkije ziet, lekkere zelfgemaakte wijn kan proeven en een plaatselijke groente en fruit markt bezoekt. De markt in Kusadasi zelf vinden wij ook heel erg leuk. Je hebt er genoeg eet en drink gelegenheden.
Dit jaar zijn wij voor de eerste keer naar Side geweest (Kümkoy) maar volgend jaar gaan wij weer lekker terug naar Kusadasi! Welke hotels of appartementen raden jullie aan in Kusadasi? Wij willen volgend jaar graag naar een ander hotel, maar een appartement lijkt ons ook wel leuk omdat je dan overal lekker kan gaan eten in Kusadasi zelf.

ben ook al 5x in Kusadasi geweest. Long Beach is een heerlijk strand. de dolmus daar is geweldig, in tegenstelling tot Alanya waar het
wat lastiger is. ik ga zeker nog eens terug naar Kusadasi. mijn voorkeur ligt bij een klein familie hotelletje!

zo eens alle reactie eens gelezen kom al 10 jaar in kusadasi en bevalt me beter als alanya kiris kemer tugureis Istanbul en als je geen drukte wil mee maken moet je in april gaan is er dan nog niet zo druk zijn er in verschilde hotels geweest maar het meeste keer in kustur club en ik vind vanuit kusadasi kan je veel ondernemen en wij zijn er weer in sept weer een heerlijke vakantie genieten nu eens een keer een ander hotel en bevalt ons nog altijd in kusadasi en het scheel zo leer je veel turken kennen van de winkels en de ontvangst is dan weer fantastisch ze zijn zo hartelijk en vriendelijk

hallo ik ben yvan pollet en mag ik u vragen of ge daar nu nog woont
ik ben op zoek naar mensen die daar nu nog verblijven om mee in contact te kommen laat maar weten alvast bedankt mijn mail is yvanpollet@gmail.com

hallo daar mag ik u vragen of ge daar nog woont
want ik ben op zoek naar mensen die daar nu nog
verblijven om mee in contact te kommen mijn naam
is yvan pollet en mijn mail is yvanpollet@gmail.com
alvast bedankt