Kusadasi, Daylan Of Oludeniz?

Ik ga eind augustus met m’n vriend voor een weekje en het is onze eerste keer in Turkije B).
Ik heb alle vakantiegidsen doorgespit op zoek naar leuke hotels en plaatsen in Turkije. Uiteindelijk hebben we 3 hotels over gehouden:
1 in Kusadasi, 1 in Daylan en 1 in Oludeniz
Alle 3 de plaatsen en hotels lijken ons leuk, kan iemand me helpen?! :unsure:

We zijn niet van die uitgaanstypjes en we willen niet alleen maar aan het strand liggen. Ik hoop dat iemand me meer kan vertellen over de excursies die je kunt doen en de bezienswaardigheden in de buurt. En of je er makkelijk heen kunt natuurlijk.

Ik heb over Kusadasi gelezen dat het erg toeristisch is, misschien een beetje TE…:huh: maar aan de andere kant kun je er wel veel excursies boeken. En Daylan en Oludeniz lijken me erg mooi, maar is daar wel veel te doen in de buurt?

Please help!! Want we willen voor 31 maart boeken vanwege de vroegboekkorting natuurlijk :stuck_out_tongue:

Valt reuze mee hoor in Kusadasi!

Het ligt er ook aan waar je hotel ligt, in Kusadasi centrum of aan de buitenkant.

Zeker in augustus als het nog heet is, zal het wel meevallen overdag met de drukte.

Verder hoe zuidelijker je gaat, des te heter het vaak is.
In Kusadasi waait ook vaak een lekker briesje.

Succes bij je beslissing.

Hoi Buttrfly,
wat is kiezen moeilijk he, ik heb er ook altijd last van!
In kusadasi is het behoorlijk druk, en toeristisch maar wel heel erg leuk! Het centrum is vrij klein en daarom ook ('s avonds) behoorlijk druk!
Als je iets kiest wat behoorlijk hoog ligt, dus op een berg of zo kun je het in die periode goed uithouden. Afgelopen zomer waren wij in Kusadasi in een app. hoog gelgen op een berg en vrienden van ons zaten in een app. wat vlak in bij het centrum lag en daar was het ongeveer 10 graden warmer dan bij ons, overdag maar vooral 's avonds is dat bijzonder aangenaam!
Verder heeft Kusadasi een fantastisch achterland waar je hele mooie dingen kunt ontdekken. In Dalyan heb je veel minder exursie mogelijkheden maar daarin tegen is het er veel minder druk. Je moet wel rekening houden met de insecten daar, want er is veel water.
De watertaxi naar het strand is wel heel erg leuk, en je maakt iedere keer een leuk verfrissend tochtje met de boot!
In oludeniz ben ik nog nooit geweest dus kan ik je niets over vertellen, misschien vertel jij daar wel iets over, over een half jaartje?
Veel succes met kiezen, wat je ook kiest, een leuke vakantie zul je zeker hebben, groetjes Bakkertje :smiley:

Wij (mijn man en ik) zijn al jaren Turkije-liefhebbers. We zijn in Alanya geweest, Antalya, Bodrum en sinds we DALYAN ontdekten, hebben we daar ons hart aan verpand. Het is waar dat er overdag in Dalyan zelf weinig te beleven valt, maar 's avonds is het er heel gezellig! EN: je wordt niet lastig gevallen door opdringerige winkeliers! Er zijn juist zeer veel excursie-mogelijkheden. En het leuke is, dat je zelf veel kunt ondernemen. Je kunt naar het strand met een boot, maar je kunt ook naar (een groter) strand met een dolmus, een prachtige tocht ! Als je van wandelen houdt, kun je bijvoorbeeld een enkeltje voor de boot kopen, wandelen naar het andere strand en teruggaan naar Dalyan met de dolmus. Je kunt op maandag een boottochtje doen naar Koycegiz, boven aan het meer: daar is een grote en gezellige markt (niet zo toeristisch). Zo’n bootje stopt meestal halverwege bij een “modderbad”, waar je in warm zwavel-water kunt ontspannen. Dinsdag kun je met de dolmus (of met een grote bus vanuit Ortaca) naar Fethiye gaan, ook weer een prachtige tocht(ca 1-1,5 uur) en een heeeeele grote (wat meer toeristische) markt. Op woensdag is er (voor zover ik weet) geen markt in de omgeving, dus dat zou een goede stranddag zijn. De marktdag in Dalaman is vorig jaar verzet, ik weet niet of dat dinsdag of donderdag is, "natuurlijk"is deze markt ook leuk…Op vrijdag is er markt in Ortaca, deze bestaat uit een toeristen-/kledingmarkt en verderop in de stad is er de groente-kruidenmarkt, waar je vooral de lokale bevolking ziet: TOP !
En dan kun je zaterdag in Dalyan blijven om de markt te bezoeken. Het dolmus busstation is bij het postkantoor. Je kunt daar vandaan zelf veel ondernemen, of excursies boeken bij de plaatselijke kantoortjes. En als je naar een authentieke Hamam wilt gaan, kan ik de Hamam in Dalaman aanbevelen, daar zijn professionele masseurs.
Kortom, wat mij betreft, zou de keus niet moeilijk zijn… laat weten of ik Dalyan aantrekkelijk en uitnodigend genoeg heb gemaakt…

Tnx voor jullie reacties :smiley: Jullie maken het er niet echt makkelijker op hoor :blink:

Dat hotel dat we in Kusadasi hebben is vlak bij het strand, best heet denk ik dus… maarja wel veel te doen zoals jullie zeggen.
Van de modderbaden in de buurt van Daylan had ik al gehoord, maar ik wist niet dat er zoveel marktjes waren.

T klinkt allebei hartstikke leuk! Ik zal m’n vriend eens vragen wat hij er van vind…

Ik hoor wel dat we minstens nog 2 keer terug moeten gaan :lol:

Moeilijk he, dat kiezen…Ik weet er alles van, m’n vriend is ondertussen knettergek van me geworden. Wees blij dat je in ieder geval weet dat jullie naar Turkije willen, dat was bij ons al een drama om te beslissen. We hebben nog niet geboekt en tot die tijd kijk ik nog geregeld in de gidsen in de veronderstelling iets nóg leukers te vinden. Volgens mij ken ik alle hotels in Turkije inmiddels bij naam :blink: Maar vooralsnog zijn we blijven steken bij Icmeler, grote kans dat dat het gaat worden…

Succes met zoeken en beslissen!

Groetjes, Diamond

Haha ja t komt me bekend voor, ken inmiddels ook heel veel Turkse hotels! Ben ook wel blij dat we nog maar 3 hotels over hebben, is toch al heel wat in vergelijking met 5 reisgidsen vol hotels… Ik kan echt geen prijstabel meer zien, heb ze allemaal gehad! :blink:
Maarre jij ook veel suc-6 met een leuke vakantie uitzoeken :slight_smile:

Het wordt inderdaad een stuk makkelijker als je dingen hebt weggestreept. Dat is ook echt wat ik doe, hotels die me niks lijken daar zet ik een vette streep door :smiley:
Maar vooral als je een paar dingen over hebt en daar een keuze uit moet maken, da’s het ergst. Toen ik nog op het reisbureau werkte probeerde ik maar te boeken en te boeken. Maar als ik zelf een keus moet maken dan zijn we een paar maand verder. Met als resultaat dat het vaak al vol zit :unsure:

Groetjes, Diamond

Als je niet zo uitgaanstype bent en ook andere dingen van turkije wilt ontdekken zou ik voor dalyan gaan!!! Is super mooi daar, echt ik vind het fantastisch!

Ja het is echt lastig want alledrie de plaatsen zijn echt leuk, en de hotels ook. Het is niet alsof je een slecht puntje kunt vinden! Maar deze week wil ik toch echt wel m’n keuze gemaakt hebben, want wie weet zit het al vol inderdaad! Heb ik dalek al die moeite gedaan om een hotel uit te kiezen zit die vol hoor … je zult het altijd zien <_<

Ik heb ff aan m’n vriend gevraagd wat die er van vond, en hij neigt toch meer naar Kusadasi, al die marktjes in de buurt van Daylan vond ie maar niks (mannen he! :rolleyes: ) En ik heb trouwens ook ontdekt dat dat hotel in Kusadasi er eigenlijk 7 km vandaan ligt, dus best rustig in principe!
Ja op het moment denk ik dat Kusadasi het meeste kans heeft :slight_smile:

Oja trouwens, dat ene hotel in Oludeniz ligt eigenlijk tussen Oludeniz en Fethiye in. Was niet zo duidelijk in de reisgids :huh: Dus als er nog mensen zijn die me iets over Fethiye kunnen vertellen???

Fethiye is een klein gezellig stadje. Net buiten de stad zie je rotsgraven in de rotsen. Maar ik zou opteren voor een verblijf aan het strand van Oludeniz (ik begrijp niet dat niemand dat eerder heeft gezegd in dit topic???). Dit is echt wel het mooiste strand van Turkije, gelegen op een schiereilandje waar je over kan paragladen vanaf de bergen. (Zie foto)
Dalaman is ook een mooie excursie waard, met modderbaden. Zeker doen!

http://img163.exs.cx/img163/2121/oludeniz1w11mo.jpg

tja, moeilijk kiezen he, overal is het geweldig in turkije.
Oludeniz is prachtig, ik zat vorig jaar in Fethiye en dan kon je van daaruit met een (dolmus)busje naar Oludeniz. Echt PRACHTIG is het daar. Oludeniz zelf is wel rustig, klein plaatsje. Fethiye wat drukker, maar een echt mooi strand heb je daar niet. Wel in Oludeniz, prachtige baai, je kijkt je ogen uit en kunt er ook prachtige boottochten maken voor een prikkie. maar als je van wat leven houdt dan kan je beter in Fethiye een hotel boeken. het is van daaruit zo’n 40 minuten met de Dolmus.
in oludeniz ook prachtig om te paragliden, wordt volop aangeboden.
Verder is Kusadasi ook super, twee jaar geleden geweest (ja hier spreekt ook een echte Turkije-fan!!!). leuk groot gezellig centrum en veel excursiemogelijkheden (w.o. Efeses natuurlijk). jammer genoeg niet zo’n mooi / geen strand, maar je kan vanaf het (dolmus)station wel bij de mooiere stranden komen. het stadsstrand en de Ladies Beach zijn niet echt aan te raden , vind ik…
omgeving van Kusadasi is wel mooi, maar redt het niet bij Oludeniz.
Dalyan ben ik nog niet geweest, een kennis van me wel. Het schijnt er prachtig te zijn, maar niet zo toeristisch dus als je van rust houdt…
Succes met kiezen, we horen het wel

Nou mensen ik denk dat we eruit zijn! :smiley:
Aan jullie verhalen te horen zijn alledrie de plaatsen echt heel leuk, dus op zich maakt het niet echt uit waar je zit, er is toch vanalles te zien en te doen! Daarom hebben we nog maar eens naar de hotels gekeken, en de duurste er uit gegooid (je moet toch ergens beginnen!) en toen bleven Kusadasi en Oludeniz over…
En toen vonden we het hotel in Kusadasi toch wat leuker, dat was ook met ALL IN, lijkt ons toch handig, die in Oludeniz was HP. Dus ja er is niet echt een reden voor maar ik denk dat we naar Kusadasi gaan! En dan gaan we volgend jaar gewoon naar Oludeniz of Daylan :wink: Want dat lijkt ons ook heel mooi, maar ja, je kunt niet alles tegelijk!
In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie wijze raad :smiley: en als we geboekt hebben dan zal ik wel ff weer een berichtje sturen! (ja je weet maar nooit met mij, ben nogal een twijfelkont :stuck_out_tongue: Zou dus best kunnen dat het straks weer wat anders is, hihi erg he)
En als ik terug ben in augustus dan laat ik natuurlijk wel weten hoe het was!

Groetjes Butterflie