Allereerst wat een leuk forum hebben jullie
(ben hier vandaag voor het eerst)
Nu mijn vraag:
In augustus willen mijn vriend en ik graag naar turkije op vakantie.
Twijfelde eerst tussen turkije corfu en kroatië maar na het lezen van jullie verhalen hebben we een keuze gemaakt.
Nu weten we alleen nog niet naar welke plaats we willen.
Alanya Marmaris of Kusidasi.
We gaan waarschijnlijk 8 dagen willen graag verschillende exursies doen. zelf de omgeving verkennen met een scooter of te voet, lekker op het strand liggen, winkelen en 's avonds/'s nachts gezellig stappen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een keuze te maken en tips hebben over goede eenvoudige appartementen.
En dingen die ik zeker moet doen of zien!!!
Alvast bedankt
Beste nieuwkomers op dit forum.
Goed dat jullie voor Turkije kiezen voor een vakantie.Maar raad geven bij de keuze van een badplaaats is zeer moeilijk. Ik zelf woon in Kusadasi waar in de zomer het klimaat te verdragen is en waar je heel veel excursies kan maken.Alanya is voor veel jongeren ook een aantrekplaats, maar ik vind het daar echt te heet. Altijd 5 graden meer dan Marmaris en Kusadasi. Dan Marmaris, is de vakantieplaats bij uitstek voor Nederlandse jongeren. Maar is wel moderner dan kusadasi, dus een totaal ander beeld van Turkije.
Dus eer je boekt moet je goed weten wat je van je vakantie echt wil. Lekker zonnen en uitgaan. Of als je van excursies houd of van oudheden bezoeken zit je beter op de kant van Kusadasi. Marmaris heb je wel ook boottochten en sjeepsafari maar om een dagje Epheses te doen wel 3OO km. Vanuit Kusadasi 25 km.Pamukale kan je beide badplaasen bezoeken.Met de scooter rondrijden is Kusadasi wel beter,meer mogelijkheden om met de scooter uitstapjes te maken. Dus aan jullie de keuze.
Groetjes uit Kusadasi
Françoise
Naar pamukkale vanuit marmaris is echt bija niet te doen! Je bent maar 2 uurtjes in Pamukkale zelf, en je zit ongeveer 8 uur in de bus. Franka, weet jij trouwens hoe ver het is van marmaris naar Ölüdeniz???
Maar Marmaris is echt een aanrader, en om met de scooter kun je ook leuke dingen doen in Marmaris. Lekker de bergen in, naar de watervallen in Turgut…Içmeler, Turunç
en wat betreft appartementen; appartementen club palm zijn goed. Zie eerder topic hierover. veel succes met het maken van je beslissing, en als je nog vragen hebt dan horen we het wel.
Bedankt voor de reacties
We zijn wel van plan om vanalles te ondernemen, maar ook luieren op het strand natuurlijk.
Had ook al info op internet gezocht en kusadasi lijkt me wel erg leuk.
verschillende exursies en zo.
Las alleen op een pagina dat in kusadasi een alles stuk duurder was dan in marmaris en dat de mensen van restaurants en winkels daar helemaal niet vriendelijk waren en je daar niet kon afdingen.
Klopt dat??
pamukkale lijkt me erg mooi is dat vanuit kusadasi wel te doen of niet? en hoe zijn de prijzen van exursies en watersporten en zo wil namelijk ook wel jetskiën en paragliden.
Alanya lijkt me te warm in augustus dus twijfel nog een beetje tussen marmaris en kusadasi.
Hoop dat jullie nog meer kunnen vertellen.
kijk eens op;
www.vakantie-turkije.info
op de fotopagina van marmaris staan ook mijn vakantiefotos
ik weet niet of kusadasi duurder is, dat kan franka je vast en zeker wel vertellen. in marmaris kun je veel watersporten doen, de prijzen zou ik niet weten. en marmaris is inderdaad niet zo duur. succes met je beslissing!
kijk eens op;
www.vakantie-turkije.info
op de fotopagina van marmaris staan ook mijn vakantiefotos
ik weet niet of kusadasi duurder is, dat kan franka je vast en zeker wel vertellen. in marmaris kun je veel watersporten doen, de prijzen zou ik niet weten. en marmaris is inderdaad niet zo duur. succes met je beslissing!
Marmaris is stukken duurder dan Kusadasi. Ben dikwijls in Marmaris in elk seizoen, was er zelfs vorige week nog. Kusadasi is van pamukale 2 uur bus en 2 uur terug,maar ik weet dat ze het ook uit Maramris doen,maar zoals je zegt heel ver.In de winkels kan je hier natuurlijk afbieden,of er moet een bordje aan de venster hangen dat ze met vaste prijzen werken of mischien zijn mensen die dit beweren alleen in die straat met merkkledij geweest waar alles geprijsd is met etiketten,daar kan men nooit afbieden.Maar in de bazaars en alle andere straten en de markt, afbieden natuurlijk. Ik vind persoonlijk Kusadasi stukken goedkoper dan Marmaris,maar dit hangt ook af van de plaats waar je op een terrasje gaat zitten. In marmaris weet ik ook goedkope lokanta restaurants waar je goedkoop kan eten. Normaal dat je aan de jachthaven meer betaald of ergens op een turks terrasje een zijstraatje in. Ook hier in Kusadasi moet je eens een zijstraat durven nemen en zien hoeveel goedkoper alles is.
Heb hier alleen nog prijzen van vorig jaar: nu is alles hier nog dicht.
Pamukkale met lunch 35 euro
Epesus halve dag 28 euro met lunch en huis van Maria 4O euro maar deze excursie is goedkoop te doen met een dolmus of een scooter.Sjeepsafari met lunch 3O euro
Boottrip met barbecue 16 euro
Adaland aquapark 2O euro
Turkse nacht met dinner en drank 25 euro
Turks bad 16 euro
paardesafari met lunch 25euro
Duiken afgehaald aan het hotel 3O euro
Auto huren vanaf 35 euro per dag
Een greep uit aanbiedingen van vorig jaar. Wel prijzen ergens van een plaatselijk bureau. Zo kan je eens vergelijken.
De meeste watersporten zijn in de hotels,daar weet ik geen prijzen van.Zal wel overal een beetje hetzelfde zijn.
En wees gerust de mensen zijn hier even vriendelijk als in marmaris,maar ik heb zelf geen echte voorkeur,ik vind alle plaatsen in turkije mooi. Ik woon wel in Kusadasi maar ben er ook gelukkig niet altijd.Ben blij dagelijks door Turkije te mogen reizen. Moest ik nog eens verhuizen dan weer ik echt niet waar ik echt zou willen wonen, ik ondek elke dag steeds weer een nieuw stukje Turkije.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
Zoals gewoonlijk ben ik het weer eens met Franka!!
Wij zijn vorig jaar in mei naar Marmaris geweest, en in september naar Kusadasi. Kusadasi is veeel goedkoper!
En wat betreft de lokanta’s, daar kun je het lekkerst eten, em die prijzen zijn een behoorlijk stuk lager dan in de grotere restaurants.
Ik hoef geen steak, dat eet ik thuis wel, maar maak me wakker voor een döner, lacmacun(pizza), of een guvac!!!
Wij gaan in mei altijd met 6 volwassen en 2 kinderen, en waren in Marmaris zeker 30% meer kwijt dan het jaar ervoor, en dan reken ik de inflatie er eerst bij! Een durum döner was in Alanya/Kusadasi 2(miljoen) en in Marmaris gewoon 4!!!(en dat was de goedkoopste die we konden vinden!
De mensen in Kusadasi zijn veel vriendelijker dan in Marmaris(al blijft dat natuurlijk een persoonlijk gevoel)
het achterland bezoeken vinden wij in Kusadasi leuker, omdat de weg maar 15 minuten is voordat je alle kanten op kan.
In Marmaris ben je eerst 40/50 minuten bezig om de bergen uit te komen, en dan kun je links of rechts.
De excursies die je vanuit Kusadasi kunt maken zijn meer dan voldoende. en doe dan een andere keer de excursies die in de buurt van een andere stad liggen. Ephesus, Söke, Milli-park, en als je van opgravingen houd, gewoon in de buurt letten op de wegwijzers, en je ziet midden in een stuk land de mooiste liggen.
Kan nog uren doorgaan, maar denk dat je zo wel een indruk hebt van wat ik bedoel
Groetjes
Annemiek
Ik denk dat het kusadasi wordt moet natuurlijk nog ff met m’n vriend overleggen.
ga zo nog ff kijken op www.vakantie-turkije.info ben benieuwd.
iedereen alvast bedankt voor alle info en ik laat nog wel horen wat het uiteindelijk geworden is!!
Hallo allemaal
Mupke luister maar naar wat de mensen hiervoor zeiden, ze hebben volkomen gelijk.
natuurlijk blijft er altijd een persoonlijke voorkeur voor het een of het ander.
precies wat ze zeggen ligt eraan waar je voorkeur naar uit gaat betreft stappen e.d
Ook in kusadasi kun je stappen, heb je hele leuke barretjes en restaurantjes. en de bekende barstreet vol met disco’s.
mijn voorkeur gaat weer niet uit naar barstreet, maar dat is ieder zijn smaak, je moet het wel gezien hebben natuurlijk.
maar volgens mij gaat dat best lukken die vakantie van jullie en hoop ik dat hij top wordt en jullie ervan genieten.
Hoi, ik ben al viermaal naar Turkije geweest ! En ik raad jou zeker MARMARIS aan ! Laat Kusadasi maar achterwege, teveel massatoerisme, zoals het BLANKENBERGE IN BELGIE, MARMARIS is een prachtige badplaats met een hele mooie haven, mooi strand, vele winkeltjes,… ! Naar Pamukale gaan heeft geen zin meer, op posters ziet het er allemaal heel mooi uit, het “natuurwonder”, maar ik verzekr jou…het meeste is ervan afgezet…en het is werkelijk aan het kapot gaan door het toerisme. De kelken zijn niet zo wit meer, spreek liever van brons.