Welke plaats leuk voor jong stel?

Hoi allemaal!

mijn vriend en ik zitten dit jaar te denken aan een zomervakantie in Turkije. Wij zijn hier allebei nog nooit geweest, mede door het imago van opdringerige verkopers en het massatoerisme…
Na wat rondzoeken op internet blijkt Turkije toch nog veel meer te bieden te hebben en overwegen dus toch om het dit jaar eens te gaan proberen.
Ik ben zelf 24 en mijn vriend 27. We komen dus absoluut niet voor het stappen maar houden wel van gezelligheid, ook een beetje rust, lekker eten en mooie excursies!
Wat zijn nou leuke plaatsen voor ons om heen te gaan? Ik zat zelf in eerste instantie te kijken naar Alanya of Side vanwege de vele bezienswaardigheden en uitstapjes, of misschien Marmaris.
Hebben jullie tips?? Bedankt alvast!

Ik persoonlijk zou meer kiezen voor Kusadasi als je om de excursies gaat
Daar kan je echt veel meer doen in verhouding (vind ik) en ik vind die omgeving leuker…
Klein centrum, alles goed te doen niet giga druk qua opdringerigheid

Mogelijkheden om richting Pamukale te gaan, Efese, en div mooie oudheidkundige opgravingen(kan al zo 3-4 dgn excursies voor je ‘plannen’ zeg maar :))

1 like

Bedankt voor je reactie beppie!

Kusadasi heb ik nog helemaal niet aan gedacht of naar gekeken dus dat ga ik zeker even doen! Ik heb wel al gezien dat ze inderdaad veel excursiemogelijkheden hebben dus dat is perfect!

Pamukkale heb ik al veel over gelezen en lijkt me ook super om heen te gaan!
Bestaan er ook excursies hier naartoe voor 1 dag? Of zijn ze haast altijd voor 2 dagen?

Dagen zijn lang, maar wij hebben het verleden jaar nog gedaan op 1 dag. Zelfs met eigen auto kan het prima!