Welke Stad En Welke Maand?

Hoi allemaal,

Wij willen graag volgend jaar naar Turkije voor een weekje met de hele familie omdat mijn moeder 50 wordt. Nu is mijn vraag welke stad (Alanya, Kemer, Belek, Side of Marmaris) het leukste is. We willen graag uitstapjes maken, stadjes bekijken, natuur, lekker zwemmen en dingen als raften ofzo doen. De periode wordt waarschijnlijk maart/april of is het dan nog te koud in Turkije?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Kidnie

Ik ben begin juli naar Kemer geweest voor de eerste keer. Ik moet zeggen een hele leuke badplaats, er is geen massa toerisme, maar gezellig druk. Wij zaten in hotel Valeri Beach, een leuk hotel vlak aan het strand. Verder heb je een heel leuk centrum met heel veel winkels. Dus degene die van shoppen houden, houdt je credit card stevig vast!!! Je hebt heel veel excursie mogelijkheden. Wij hebben een jeep-safari in de bergen gedaan en een boottocht. Voor de prijs hoef je het niet te laten ( 12.50 euro pp voor de safari en 7,00 euro voor de boottocht incl. middageten)

Verder heel veel sportmogelijkheden op het water ( jetski, bananenboot, ringo, paraseeling enz)

Ik ga zeker volgend jaar weer terug naar Kemer. Het was een GEWELDIGE vakantie.

hoi hoi :slight_smile:

Ik ben 18, en inmiddels een groot Turkije-fan

Na 7 vakanties daar te hebben doorgebracht, ben ik nog steeds van plan om volgend jaar weer te gaan. De eerste jaren gingen we steeds naar Marmaris, maar voor de afwisseling zijn we in 2001 naar Side geweest. Dat viel voor mij persoonlijk wel een beetje tegen moet ik zeggen. Na de gezellige drukte van Marmaris is Side wel anders. Niet dat het er niet gezellig is, maar toch anders…

Het hotel was goed, en er was ook wel wat te doen, maar buiten het hotel was er niet zoveel (vergeleken bij Marmaris dan). In Marmaris heb je een lange boulevard, vanaf Içmeler tot aan de haven, heel leuk, met winkeltjes en restaurantjes enzo, en dat miste ik in Side een beetje.

Verder ben ik net een week terug uit Gümbet, een plaatsje bij Bodrum. Was ook onwijs leuk, maar dan meer omdat we een hele gezellige groep mensen in ons hotel hadden, waar we dagelijks mee optrokken.

Voor mij is de keuke al gemaakt, volgend jaar gewoon weer Marmaris :slight_smile:

Oh, en wat de bezigheden betreft, die vind je overal wel, waar je ook zit. Qua bezienswaardigheden ligt Marmaris het gunstigst, dichtbij Dalyan enzo. Vanaf Bodrum is het al lastiger om bijvoorbeeld naar Pamukkale te gaan.

Nog een tip, boek geen excursies bij je reisorganisatie, maar aan het strand, of bij andere standjes. (scheelt bakken met geld, en is vaak nog leuker ook, omdat je dan met andere mensen zit. via de reisorganisatie zit je met allemaal Nederlanders)

Veel plezier, en laat me weten wat het is geworden, of als je nog vragen hebt

Groetjes Randy

dyranieldan@hotmail.com

ff een tip over het niet boeken bij de reisorganisatie. Informeer wel altijd goed of je goed bent verzekerd daar, vooral of ALLE personen zijn meeverzekerd.

Veel plezier op de vakantie.

Groetjes Esmee. :slight_smile:

he tmaakt uit hoe oud eidereen is .
of ze van uitgaan enzo houden want in kemr is geen discotheek te vinden.

Je kan hier gerust in verlof komen in maart en april . Maar vergeet niet dat je hier zeker nog niet buiten kan zwemmen. Wel mooi zonnig weertje maar het water is echt te koud. Neem dus dan zeker een hotel met binnenzwembad. Ik zou je dan zeker de streek Antalya tot alanya aanbevelen, want in bodrum en Marmaris zijn er nog weinig of geen toeristen en is het zeker zo warm niet als in het zuiden. Ik woon hier 8 jaar ken de temperatuurverschillen hier genoeg. Je zal wel buiten in de zon kunnen liggen en veel excursies kunnen doen, een aangenaam klimaat buiten seizoen . Maar echte zomer is het hier nog niet hoor.
Groetjes uit Turkije
Franka