Een vraagje!

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje. Wij zijn inmiddels twee keer op vakantie geweest naar Turkije en op zich is dat uitstekend bevallen :smiley: . Twee keer in de buurt van Side. Wat ons is opgevallen (wij zijn afhankelijk van de zomervakanties) dat het er altijd 's avonds erg vochtig is :frowning: . Nu heb ik dus gehoord dat het in het westen van turkije veel minder vochtig is (Izmir, Cesme). Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

Janicefem

Inderdaad. Na Marmaris begint alles veel vochtiger te komen. Vele Turken hebben ons dit al verteld. We zijn ook al naar Side geweest en het was niet te doen van de vochtigheid. We waren natter dan dat we vanonder de douche kwamen. Daarom gaan wij voorlopig niet meer in volle zomer terug naar Side. Izmir, Kusadasi, Cesme daarentegen is droge warmte en zeer verdragelijk. Ook Marmaris daar heb je nog een leuke wind die nu en dan eens komt opzetten, wat zeker niet hinderlijk is!

groetjes xxx

Dank je wel voor de snelle reactie :slight_smile: . Dan zijn wij zijn dus op zoek naar een mooi stekkie in het westen van Turkije (het liefst een all-inclusive hotel/aparthotel). We gaan altijd met vijf personen. Het liefst bij een gezellige plaats waar wat te doen is. Het hotel zoeken we wel direct aan het strand. Heeft iemand nog enkele suggesties?

Janicefem

Het is inderdaad zo dat het in de zomermaanden altijd warmer ,dus vochtiger is in de streek van antalya en Alanya daartussen ligt dan Side. Eind oktober is het er stukken beter.Daarom blijf ik met hoofdverblijfplaats in Kusadasi wonen. Hier is er altijd een koelere bries,vooral in de avond. Ook in de streek Bodrum is het aangenaam te verblijven,vind ik persoonlijk nog beter dan Kusadasi. Maar Bodrum is wel mooie maar duurder.
De wintermaanden ga ik dan liever naar de streek Antalya,dan is het daar zalig terwijl het hier stukken kouder is. Ik reis dagelijks door Turkije en moet voortdurend aan de klimaatveranderingen wennen.
Jullie vragen naar een goed hotel, dat is altijd een keuze die ik liever aan jullie overlaat, iedereen heeft een andere smaak en idee over vakantie nemen. De ene wil buiten de stad terwijl de andere liever iets buiten het centrum in verlof komt. Daarvoor verwijs ik liever naar een goed reisbureau,kijk en vergelijk prijzen en aanbiedingen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Ja,Franka,

Hier loopt nu nog het zweet van je rug,maar onze na-zomer is beter is beter dan dan bij jullie;ons seizoen loopt daarom langer door.

Vandaag was ik in Alanya;40 graden.

Forumbeheerder,
Hans.

Ja idd. Ik was in Antalya in augustus. Nounou, heel mn t-shirt was nat. Lekker is dat:p

Hallo Hans,

Maar waar jij woont in Manavgat is het toch ook zalig.Als ik naar Manavgat kom denk ik altijd aan jou. Mischien hebben we toch eens de kans elkaar te ontmoeten.Ik ben er deze zomer dikwijls geweest,ik heb er een paar nederlanders een tweede thuis gegeven.Ik weet niet wat de Belgen en Nederlanders dit jaar hebben maar Side ,Belek en ook Manavgat in de bergen,ligt echt in trek.Mensen zoeken meer en meer de natuur in Turkije op, niet meer die drukke vakantie plaatsen zoals Alanya. Komende maand ben ik weer in de streek en hoop er deze winter veel te verblijven.
Een pluim voor je nieuwe tint aan je forum,het is heel mooi en zeer overzichterlijker geworden. En je ziet we blijven met ons Tukije forum toch de top scoren. Ik hoop dat dit zo blijft,want velen hebben dit jaar een beetje vertrouwen in Turkije verloren.Maar ik blijf gewoon positief over Turkije en hoop zelfs gans de winter hier veel toeristen te ontmoeten.
Nog een fijne avond,
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Ontzettend bedankt voor jullie reacties, ik zit met veel interesse jullie verhalen te lezen. Goh jullie verblijven dus in Turkije, lijkt me geweldig.
Wij zijn twee keer naar Turkije geweest en dat waren echt twee Top vakanties. Je kunt zoveel kanten op, cultuur, stranden, het heerlijke eten, vriendelijke mensen (ook voor kinderen) Toppie.

Ik wil jullie een compliment maken voor de geweldige site, ik wou dat ik hem eerder ontdekt had. Ik hoop niet dat ik nu dit draadje vervuil :smiley: .
Ik zal hier vaak te vinden zijn.
THX you guys.

Janicefem

Als je al eens vlug wil kijken naar hotels kan je altijd terecht op : http://www.vakantiereiswijzer.nl hier staan vele reacties per streek en per hotel van veel verschillende mensen met hun ervaringen van deze hotels. Altijd handig!

succes !

Ik had van de zomer eigenlijk meer last van zweet, dan van luchtvochtigheid moet ik zeggen.:eek:
Ik logeerde bij m’n vienden thuis in Side, die hadden geen airco. We zaten dus tot 's nachts op het balkon en ik heb niks gemerkt van al het vocht.
Ik ga ook altijd in mei en oktober en dan zijn de temperaturen echt heerlijk, vooral ook 's nacht.:cool:

Ik ben ook wel eens Kusadasi geweest en ook daar was het zalig.

Veel plezier met lekkere stekjes zoeken.

Ik ga alleen nog maar naar Side, maar dat zijn persoonlijke belangen.

Cok Selamlar, Fransijn.