Aanslag Kusadasi

Weet iemand wat er aan de hand is in Kusadasi. Ik hoor net berichten over een bomaanslag waarbij gewonden gevallen zijn. gebeurde dit in het centrum ? waren toeristen het doelwit ?

hey waar heb je dat gehoord dan?Ik weet van niks!

www.nu.nl

Staat alleen niet bij waar in de stad het gebeurt is!!!
Verschrikkelijk, en nog niemand heeft de aanslag(bom) opgeeist(het is gisteren gebeurt)!!

Je zal in die omgeving geweest zijn op dat moment!!! Wat verschrikkelijk voor de agenten die gewond zijn geraakt!!

Hopelijk is het niet iets wat in al de toeristen steden gaat gebeuren, daar is al heel vaak mee gedreigd!!

Annemiek

Hai,

Ik heb het even opgezocht.Er is inderdaad een bom ontploft en er is een politieman hierbij omgekomen.Ze weten nog niet wie het gedaan heeft en of het op de toeristen gericht was.Verder weet ik ook niks…

Nou ik ben heel benieuwd waar en wanneer dit zich heeft afgespeeld!

Hai,

Volgens mij is het zaterdag gebeurt smiddags.Het gebeurde in het centrum van Kuþadasý bij een atatürk standbeeld.Er is een politieman omgekomen en er waren er 4 gewond.De aanslag is opgeeist door een koerdische groepering.

zie onderstaande link…: (telegraaf.nl):

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2046196…dplaats_op.html

Beste vrienden,

Ik woon in Kusadasi en heb de aanslag meegemaakt. Wie het juist gedaan heeft is nog niet bekend. Vandaag was de begravenis van de politieman die overleden is. De aanslag was zaterdag middag op de boulevard een zware knal hebben we gehoord en daarna de sirenes van ambulances, politie enz… alles werd onmiddelijk afgesperd, en de meeste toesiten gingen naar hun hotel terug. Gelukkig er waren nog 7 andere bommen geplaatst ,maar die werden gevonden.In de namiddag was er nog een vals alarm aan de tansan in volle centrum,.Er is dus 1 dode gevallen en 4 gewonden. Maar er was ook een aanslag in Bodrum, Alanya en Ankara, waarom ze in europa alleen Kusadasi vermelden is toch vreemd. maar dit zal geen gevolgen hebben denk ik. Het was zeker niet op de toeristen bedoeld.
Laat ons hopen dat het nu rustig blijft, Kusadasi staat onder strenge controle, overal is politie te zien, geeft een veilig gevoel. De toeristen moeten geen schrik hebben naar Kusadasi op reis te komen. Iedereen denkt dat het om een eenmalige aanslag was.
Groetjes uit Kusadasi
FRanka

Zijn er in nog meer badplaatsen aanslagen geweest? Inderdaad vreemd dat we daar helemaal niks over hebben gehoord hier, er werd alleen melding gemaakt van Kusadasi. Vindt het eerlijk gezegd best wel een beetje eng dat ze daar nu zo bezig zijn, ook omdat we nog niet weten wat de reden is en wie erachter zaten…Houd je ons een beetje op de hoogte Franka?

Groetjes, Diamond

Hai Franka,

Hoe gaat het met je?Zijn jullie alweer een beetje bijgekomen van de schrik?Nou ja ik hoor van iedereen wat anders…op de site van de telegraaf staat dus dat de aanslag is opgeeist door een Koerdische groepering en dat zij toeristen gewaarschuwd hebben vooral niet naar Turkije te komen omdat er nog meer aanslagen gepland zijn…Weet jij waar die andere 7 bommen geplaatst waren,ook in Kuþadasý?Wanneer waren er dan aanslagen in Bodrum,Alanya en Ankara?Want wij weten hier niks van er is niks gebeurt in Alanya.Sorry dat ik zoveel vraag maar wij zijn best wel bezorgd geworden eigenlijk omdat er vaker waarschuwingen zijn geweest dat het ook binnenkort in Alanya zou gebeuren.Ik weet ook niet wat die Koerdische groepering precies wil want hier in Alanya zijn de meeste winkels juist van Koerdische mensen!Nou ja ik hoop gauw iets van je te horen…veel sterkte en liefs Rosanna

Oh bah wat een paniek veroorzaakt dit weer. Vreselijk die aanslagen overal ter wereld…Ik heb nog nooit iets gehoord over dreigingen in Alanya, maar Annemiek zei er inderdaad ook al iets over…

Groetjes, Diamond

Beste vrienden,

Als ik iets meer verneem hou ik jullie op de hoogte. Maar niemand weet echt wie het gedaan heeft en ook de reden vinden ze niet. Eerst dachten we in Kusadasi zelf dat het mensen waren die tegen het nieuwe shoppingcentrum zijn in de grote haven omdat dit winkelcentrum veel concurentie zal geven in de binnenstad als de passagiersboten aanleggen. Maar toen er op televisie meldingen kwamen van ook andere plaatsen, kunnen we nu raden waarom? ???Vandaag na de begrafenis van de overleden politieman is hier in het centrum een protestmars geweest door alle straten. Er word wel nog druk over alles gepraat en de politie is overal aanwezig.
Ze hebben de plaatsen waar de bommen lagen in Kusadasi niet willen vertellen. Ik heb alleen van vrienden gehoord dat er een bom lag in de grote tansas in één van de airco’s. Maar ze vertellen zoveel. Maar iedereen is hier niet tevreden dat ze alleen vertellen dat het plaats vond in Kusadasi en niets vertelden over de andere plaatsen terwijl het overal op hetzelfde uur gebeurd is. Hebben ze hier op turkse televisie wel getoond.
Zo is de plaatselijke bevolking van Kusadasi toch rustiger dat wij hier niet alleen zijn. Volgens de media zijn ze nu druk aan het nazoeken welke motivatie de daders hebben. We hopen allen dat het zich niet herhaald omdat we tenslotte allemaal van het nieuwe startende seizoen moeten leven.
Maar tot op heden is alles nu rustig. Als ik nieuws heb hou ik jullie op de hoogte,we zijn er met de schrik van afgekomen. Andere landen hebben ook met deze dingen te kampen, het is tenslotte Turkije niet alleen.

groetjes uit Kusadasi
FRanka

Hoi Franka, fijn dat je ons een beetje op de hoogte houd van de gebeurtenissen in Turkije. Vindt het echt jammer dat er hier zo weinig informatie over wordt gegeven, we willen allemaal wel een beetje weten wat er speelt natuurlijk…Natuurlijk is zoiets altijd een drama, maar zo aan het begin van een nieuw seizoen…Hopenlijk was het een éénmalige actie, laten we het maar een beetje positief bekijken…

Groetjes, Diamond

Originally posted by franka6@02-05-2005, 13:55:28
** Beste vrienden,

Ik woon in Kusadasi en heb de aanslag meegemaakt. Wie het juist gedaan heeft is nog niet bekend. Vandaag was de begravenis van de politieman die overleden is. De aanslag was zaterdag middag op de boulevard een zware knal hebben we gehoord en daarna de sirenes van ambulances, politie enz… alles werd onmiddelijk afgesperd, en de meeste toesiten gingen naar hun hotel terug. Gelukkig er waren nog 7 andere bommen geplaatst ,maar die werden gevonden.In de namiddag was er nog een vals alarm aan de tansan in volle centrum,.Er is dus 1 dode gevallen en 4 gewonden. Maar er was ook een aanslag in Bodrum, Alanya en Ankara, waarom ze in europa alleen Kusadasi vermelden is toch vreemd. maar dit zal geen gevolgen hebben denk ik. Het was zeker niet op de toeristen bedoeld.
Laat ons hopen dat het nu rustig blijft, Kusadasi staat onder strenge controle, overal is politie te zien, geeft een veilig gevoel. De toeristen moeten geen schrik hebben naar Kusadasi op reis te komen. Iedereen denkt dat het om een eenmalige aanslag was.
Groetjes uit Kusadasi
FRanka **

<span style=‘font-size:8pt;line-height:100%’> :unsure: :unsure: </span>
Hallo Turkije-gangers,

Ook wij gaan 7 mei richting Kusadasi, en hoorde vanmorgen over de aanslag.
Nou hoorde ik dat in Duitsland een negatief reisadvies is uitgegeven.
(de verhalen worden steeds erger gemaakt, en weet nu eigenlijk niet hoe 't er echt aan toe is in Kusadasi… Hoe is de situatie daar nu???
We zitten aan het strand, is dat ver van het centrum vandaan?
Nu ik toch een Kusadasi-bewoonster vragen kan stellen: heb je nog leuke adresjes om te shoppen (leer, goud, kinderkleding enz.).
Groetjes van Susan uit Dordrecht

Nja, ik vind het eigenlijk jammer en hypocriet dat er nu meteen een negatief reisadvies zou gegeven worden, en toen diezelfde toestand (en met veel meer slachtoffers) in Madrid zorgde voor gespreksstof, was er geen vuiltje aan de lucht? Ik snap dat toch niet… Een bom ontploft in Madrid, toeristen zijn de slachtoffers, geen negatief reisadvies, toeristen blijven Madrid bezoeken… Hetzelfde, maar met veel minder catastrofale gevolgen gebeurt in een “moslimland” en ineens geldt er een negatief reisadvies en durven de mensen er niet meer heen reizen… Snap dat toch niet…

Je hebt helemaal gelijk Natascha…het is altijd anders als het over een moslimland gaat. Met de aanslagen in Madrid werd ook 2 minuten stilte gehouden maar dat zou nu wel niet gebeuren…Ik hoop dat het de mensen niet weerhoud om naar Turkije te gaan zodat het gewoon een goed seizoen wordt voor de Turkse bevolking…Het is wel beangstigend dat dit soort dingen gebeuren maar het kan overal gebeuren…of je nou in Nederland blijft of op vakantie gaat naar Turkije…Ik hoop eigenlijk gewoon dat het nooit meer gebeurt…nergens meer…maar ja…dat zal helaas niet zo zijn.

Idd… ik snap het eigenlijk niet goed hoor. Als er nu een bom ontploft in Madrid of in Kusadasi… wat is het verschil?? Waarom is reizen naar Madrid na een explosie OK, en geldt er meteen een neg. reisadvies als het om moslimlanden gaat? Het is mss cru gesteld, maar een bom is een bom… en die gaat niet minder dodelijk zijn als hij in madrid ploft dan als hij ergens in turkije of egypte zou ontploffen…

Nu ja, ik ga er mijn liefde voor turkije alleszins niet door laten verwateren… Nog vijf maandjes en dan terug whiiiiiii… :smiley:

Beste Susan ,
Ik heb je een mail gestuurd. Je bent altijd welkom voor een praatje. Ik hoop je persoonlijk in Kusadasi te ontmoeten. Velen kennnen me reeds omdat ik hier al 9 jaar woon en eigen zaken heb.Maar kan via dit forum geen reklame maken. maar wees gerust, alles is sinds vandaag al terug rustig en nu hopen we alleen op de toeristen die terug met veel plezier komen winkelen in Kusadasi.En gelukkig leven we niet van de duitsers, Nederlanders en Belgen zijn ons beste klanten.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Allles is terug rustig in Kusadasi. De grote pasagiersboten zijn ook mogen aanleggen deze morgen. Dit is een goed teken. Dus nu hopen dat hier alles zo blijft en de paniek is er bij de toeristen ondertussen ook reeds uit.
Groetjes uit kusadasi,
Franka

Hoi Franka,

Fijn om te horen dat het weer rustig is. Ik hoop ook zeker dat het zo blijft…Op naar een goed seizoen dan maar!!!