Bosbranden Bodrum

Gisteravond op het Belgisch TV nieuws een vrij onheilspellend bericht gezien over Bosbranden in de buurt van Bodrum. De branden zou Bodrum dicht aan het naderen zijn en aangestoken door terroristen die het toerisme in Turkijë willen treffen. Wie zit er momenteel in Bodrum of omgeving. Kloppen de berichten of is het weer overdreven ??

Geert

Er was eerder deze week ook al een bosbrand in selçuk. Echt een grote bosbrand en die is gestopt 5m voor het huisje van Maria ! Wist mn vriend althans te vertellen. Van een mirakel gesproken :smile:

En dat het om een terroristische aanslag gaat in Bodrum…hmhm heb ik weer mn twijfels bij. Bosbranden komen voor, ook in Turkije, ik heb er een meegemaakt in Marmaris. En ja, deze week was het ook snikheet, dus zeker niet onmogelijk. Maar volgens mij heeft Turkije weer momenteel teveel succes en willen ze het weer onderuithalen.

Hallo,

Ik heb wel van de bosbranden gehoord in Bodrum, maar in Nederland heb ik ze nog niet horen vertellen dat het misschien om een terroristische daad gaat.

Groet jac

Ik was in Kusadasi de dag van de bosbranden. Er waren die dag op 9 verschillende toeristische plaatsen in turkije bosbranden. dit lijkt me geen toeval en dat denkt de turkse regering ook. Ze denken aan de PKK heb ik vernomen. Ik kon vanuit mijn huis de vlammen zien, blusheli’s en vliegtuigen. Best eng.

aaah ja, als er iets gebeurd is het altijd de pkk, nou ja sorry hoor maar ik geloof er niet meer in. Als ze ergens geen antwoord op weten, heeft de pkk het altijd wel gedaan…

Ik weet het ook niet, vertel alleen maar wat ik ervan mee gekregen heb.

@Twinkel: De bosbranden zijn over gewaait uit Griekenland! Daar was het goed mis en zo is het gekomen. Al voor de branden in Turkije brande het daar, en dan kan het zomaar overslaan!!
Houd allemaal eens op met dat gezemel over PKK en alle shit!! Als de PKK zou toeslaan, lieverds dan niet met een BOSBRAND waar zit jullie hoofd???

Brand in het hoogseizoen is normaal!! Wij zaten jaren geleden in Kusadasi toen Samos in de fik stond. Op ons dakterras was het zwart van de roetdeeltjes!!! Heel normaal. En als het dan lekker hoogseizoen is, alles gort en gort droog is, dan gaat er gewoon daar ook de brand in.

Dus geen gezemel, geen aanslag!!

Er waren 9 bosbranden tegelijk vlakbij toeristische plaatsen, dat is wat ik weet en ik zeg niet dat het de pkk is, ik zeg alleen maar wat er op het nieuws was daar. Ja wij waren er toen ook toen samos brandde maar bosbranden slaan niet zo makkelijk over zee hoor.

idd de pkk pakt dit helemaal anders aan. Het is net als in Griekenland ontzettend droog in Turkije en dan hoeft er niet veel voor te gebeuren. Kijk maar eens hier in Nederland. Aks het hier een paar weken heel warm weer is geweest zonder regen dan nemen ze ook allelei maatregelen om bosbranden te voorkomen. anngezien het al vanaf juni erg warm is in Turkije kan dit gebeuren.

Ok,ok,

De bosbranden van de laatste tijd komt door de extreme droogte en hitte.

Zoals jullie weten is de turkse mentaliteit het uit raam van een rijdende auto"pieken"van een peuk een heel normaal verschijnsel,evenals het achterloos weggooien zonder netjes uit te trappen.

Tevens wordt er nu veel gebarbequed en waar blijven de nog hete kooltjes?

Van de week hoorde ik over een kleine bosbrand in de buurt van Manavgat

Dat het werk is van pkk hou ik in het midden,geloof daar niet zo in.

Griekenland heeft het probleem ook op hetzelfde moment.

Groetjes,

Hans.

Helemaal mee eens Hans !

Voor wat betreft die bosbranden in Selcuk wij zaten daar vlak bij. Het huisje van Maria zou wel degelijk opgebrand zijn. Dus die mirakels… Wat de oorzaak van de branden was weet ik niet maar ze zijn zeker niet overgewaaid uit Griekenland. :disgust:

Iedereen doet alsof ik debiel ben met dat overwaaien, maar nogmaals toen wij in Kusadasi zaten en Samos in de fik stond, hadden mn man en een kennis de schroeiplekken op de t-shirts zitten, en die kwamen niet door hun lichaamswarmte:disgust:

Nu is het er tenminste rustig, zal eens kijken of we volgende week bij het huisje van Maria komen, en jullie laten weten of het er nog wel of niet is

Ik was twee weken geleden in Bodrum
Toenw aren er hier en daar al heel wat kleine brandjes de hellicopters bleven maar af en aan vliegen van en naar de zee om water te halen
toen waren de brandjes snel geblust kan

bij deze brand zit er echt geen tereur achter hoor vind het niet gek met deze warmte dat de boel in de fik vliegt en zo als al eerder werd vermeld de turken nemem het niet zo nou met peukie’s weg gooien vanuit de auto

Hallo Hellentje
Kijk eens naar datums… deze gaat over verleden jaar…
De regel hier is dat al je iets nieuws te melden hebt, je een nieuw topic aanmaakt…
Zo komen dingen niet in z’n juiste context naar boven, dit gaat nogmaals over

09-2006!!!

Hallo Beppie
wat maakt het uit over welk jaar het gaat dit jaar is er weer het zelfde aan de hand op de zelfde plek dus wat maakthet uit welke datum er bij staat :wereld:

dit is erg verwarrend
als je iets wilt weten/ vragen is het forum beleid om dan gewoon een nieuw topic te openen!!

Dat heeft Hans ook al meerdere malen vermeld:

Als het iets toevoegd dan mag je een oud topic ophalen. Maar is het een “nieuwe toevoeging” graag een nieuw topic openen.

Het gaat om nieuwe bosbranden, dus nieuw topic!

Juist,en dan ook gelijk even in het juiste subforum plaatsen;nieuws over turkije;hoef ik het niet te verplaatsen…

Groetjes,

Hans.