We zijn net terug uit gumbet en verbleven in hotel Iskandil, we keken dus uit op de bosbranden…
Het was een flinke brand en 2 kleinere brandjes bij elkaar in de buurt, viel mee, na een dag was het voorbij.
ook ging in het hotel het verhaal onder de turken, dat het wel eens aangestoken kon zijn door Grieken…
Ik denk dat het gewoon door de droogte komt, weet inmiddels na een aantal jaren in Turkije te komen dat Turken veel gevoel voor drama hebben…
Wat mij wel opviel was dat de jongens van het annimatie team gelijk hun werk stopten en vrijwillig gingen helpen om de brand te blussen.
Ze kwamen dus s,avonds alemaal flink ziek terug, veel last hoofdpijn,geiriteerde ogen en luchtwegen.
Gelukkig had ik genoeg medicatie bij me om de ergste klachten te verhelpen…
Nieuw topic starten of niet, t is in ieder geval nu hier ook gaande, tussen Mahmutlar en Demirtas ligt in plaatsje Seyki, daar staan nu de bossen, heuvels flink in brand, we zitten klaar om eventueel te vertrekken, want er staat erg veel wind, en we willen geen risico’s nemen.
Wat een ramp!!
Nou, daar zijn we weer, t was Seki, sorry voor de schrijffout. We zijn vannacht om 3 uur geëvacueerd! T vuur is uiteindelijk tegen gehouden op ong. 300 meter van ons huis, net achter de Camii (moskee).
Om ongeveer 6 uur mochten we richting huis, want toen kwamen er 4 helikopters blussen. brandweer kwam van overal vandaan, zelfs Isparta 4 uur rijden van hier ongeveer!!
Nu nog zijn ze na aan t blussen.
Respect voor Jimmy en Deniz van het annimatie team ![]()
Sem, hoe was het?? Ik hoorde dat Emre in Londen zit>??? Klopt dat??
En Deniz nog steeds in het Animatie team… haha grappig! :dag:
nee hoor
deniz zit niet meer daar in het animatieteam
voor zover ik begrepen heb, zit ie thuis in izmir en is ie dit jaar niet daar gaan werken
Ben drie weken geleden nog geweest en Deniz zit zeker nog wel in het annimatie team
Ik heb hem wel in mei gezien bij Iskandil… maar wel grappig dat hij er nu nog werkt… hij was vorig jaar namelijk al niet meer zo positief!
Dit jaar Had hij er weer erg veel zin in zei hij er is nu ook veel meer annimatie dan verleden jaar daar was hij ook erg blij mee :)![]()
September ga ik weer voor drie dagen naar Gumbet voor mn werk uiteraard even bij iskandil kijken even leuke kadootjes afgeven voor enkele Obers daar
blijkt wel dat ie dus never nooit niet de waarheid spreekt, die deniz
maar goed
Ok, nog kleine toevoeging, grote ellende, achter Alanya in de bergen, ter hoogte van Kestel, Oba heeft vandaag ook brand gewoed. Er was nu net nog maar 1 helikopter aan t nablussen.
Elk jaar zijn er opnieuw van deze branden. En ze zijn TE erg… Verleden jaar in het achterland bij Kusadasi… we reden door dat gebied en gewoon een kwartier lang NERGENS een boom te bekennen en alles alleen maar zwart!!!
Carina: Sterkte daar…
Beppie, dank je wel, gelukkig waren de jongens uit logeren, maar mijn dochter van 13 (bijna 4 jaar geleden ons huis uitgebrand) heeft t heel moeilijk nu. durft niet te gaan slapen, je ziet overal nog kleine rookpluimpjes!!! rond de 20 woningen al onbewoonbaar, en inderdaad alles zwart, staan nog wel bomen, maar meer als zo’n kerstboom die alle naalden kwijt is.
Dames, de topic ging dacht ik over de bosbrand in Bodrum ??
Verder zal ik nooit over mensen persoonlijk praten op een forum.
Dus hebben julie vragen, stuur me ff een pm en ik kan ze dan allemaal beantwoorden.
Waarom zou t alleen over Bodrum mogen gaan, algemeen gezien treft een bosbrand heel Turkije, overal woont familie van elkaar. Moet ik dan een topic openen net als hotels in… of bezienswaardigheden in… brand in… vind ik beetje overdreven.
groetjes
Carine, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, wat ik bedoel is dat het over bosbranden ging en ook oa jou verhaal, en dan gaat het plotseling weer over personen die in bp hotels werken…
ik zelf heb ook vrienden in bodrum wonen en volg het nieuws dus ook.
Heel triest allemaal…
Ok, sorry, dan heb ik t verkeerd begrepen.
en inderdaad heel erg triest allemaal.
groetjes