Vandaag werd in de Gazet van Antwerpen een hele pagina gewijd aan een koeridische afscheidingsbeweging die openbaar heeft gemaakt het dit seizoen gemunt te hebben op Toeristen. In het artikel wordt dan ook een negatief reisadvies gegeven.
Op de site van de Belgische overheid www.diplomatie.be is er (op dit moment)nog geen negatief advies gegeven, maar er wordt aangeraden om uiterst waakzaam te zijn.
Dit in combinatie met de vogelgriep. Ik vrees voor de Turken dat het een flutseizoen zal worden.
Het kan overal gebeuren. Binnen enkele weken ben ik in Boston en vertrek ik vanop de vlieghaven van waaruit Mohammed Atta vertrok op 11.09. En in mei ben ik in Malaga, waar de Eta al meerdere keren toesloeg. Dit betekent niet dat je onnodige risico’s moet nemen, maar vanuit Nederland of België lijkt het gevaar altijd groter dan wanneer je ter plaatse bent. Ik laat me niet afschrikken en ga gewoon naar Turkije, maar zal - indien de spanning zou toenemen - allicht de meest toeristische uitgangsbuurten vermijden.
Sterker nog, de koerdische beweging doet dit ieder jaar!!! Elk jaar opnieuw worden er dreigingen gedaan over bomaanslagen ed!
Ik zou me niet bang laten maken, maar ach een mens moet iets hebben om bang voor te zijn, en dan na een paar weken is het weer over en zijn we bang voor het volgende!
@Beps: volledig mee eens ! Wij waren vorig jaar in Kusadasi bij die bomaanslag in dat dolmusje. Ah ja, en zo kan er overal iets gebeuren… Ik blijf naar Turkije gaan totdat ik er bij neer val !
Ieder jaar komen ze in de belangrijkste boekingsmaanden altijd met iets aanzetten zodat ze toeristen bang maken om nog naar Turkije te gaan ! Ieder jaar opnieuw en opnieuw ! Ik ga nu ondertussen al 9 jaar aan een stuk en we zijn altijd blijven gaan tegen de adviezen in en ik ben nog altijd springlevend én heb iedere keer een prachtvakantie gehad die ze mij niet meer kunnen afnemen !
Mn vriend die in Kusadasi werkt zegt ook dat er veel politie in burger rondloopt sinds die aanslag met die dolmus. Mss zie je ze niet maar ze zijn er om een oogje in het zeil te houden !
Kijk naar 11-09 of 11-03 das toch ook nog redelijk onverwacht gebeurt, ze kondigen het echt niet met naam en toenaam en exacte lokatie aan hoor!!!
Nee ik ga gewoon, en waar heen dan ook, als het me trekt!! Zoals ik al eens gezegt heb, ik ga weg in een kist(vliegtuig) en kom terug in een kist, wat voor een dan ook!!
Ik ook gewoon in de kist waarmee ik vertrek, maar ik blijf gaan!! Ben geweest toen Ocalan veroordeeld werd, ben geweest toen er een bom ontploft was en en en en en dus ik ga!!
tja, zolang er echt geen negatief advies is is er toch niks aan de hand? en dat geven ze niet zo snel hoor. trouwens, tuurlijk moet je de problemen niet opzoeken… ook in turkije zijn plaatsen waar het minder veilig is voor toeristen maar daar kom je als toerist echt niet zo snel hoor… ik ga gewoon wel weer binnenkort