als ik het goed gelezen heb zaten jullie in Clubhotel Riu Tequila?
hoe vonden jullie dit hotel?
als je buiten het hotel gaat is er dan iets te doen?
is het strand makkelijk te bereiken?is er een privéstrand?
playa del carmen is dit ver van dit hotel?kan je er te voet naartoe?
zijn er in dit hotel a la carte restaurants?
hoelang vliegen is het tot in mexico?
hoihoi!
Mexico is echt een super aanrader…!! Gewoon doen! je zult het je zeker niet beklagen hoor…!!
Wij zaten niet in dit hotel, maar ook wel in playacar… alle hotels zijn daar echt wel goed hoor don’t wory…
playacar is zo’n 2 km van het centrum van Playa Del Carmen gelegen (waar heel gezellige winkeltjes, bars, restaurantjes, enz zijn!)…te voet langs het strand zo’n 25 minuutjes langs de prachtige zee!
Het is ongeveer 11-13 u vliegen rechtstreeks naar Cancun (dan nog uurke op de bus richting Playa Del Carmen)
Heel veel boeiende en supermooie excursies te doen van hieruit…! Echt!
Zeker en vast niet twijfelen! Wanneer ga je juist??!
Indien je nog tips of aanraders wilt laat maar horen…
Wij zaten inderdaad in Riu Tequila, alleen maar lof. Vriendelijk personeel, ‘losse’ sfeer. Er zijn 3 a-la-carte restaurants. Een aan het strand, een mexicaans en een chinees/oosters restaurant. Het buffet in het ‘gewone’ restaurant is ech geweldig! super gevarieerd en elke dag een ander thema. Zondags kun je er een champagne ontbijtje nemen, leuk toch? Er is geen prive strand maar ik heb nog nooit verlegen om een bedje gezeten. Ruimte zat. Je kunt er in 5 minuten naar toe lopen maar er rijdt ook constant een soort pendeltreintje waar je in en uit kunt stappen. Maar lopen is echt goed te doen hoor. Het Riu Palace hotel heeft wel een prive strand maar dit hotel is iets klassieker. Daarnaast ligt het Riu Yacatan (als ik het goed heb), deze ligt ook aan het strand en je heeft ook een zwembadbar. Je kunt als je in Riu Tequila zit gratis gebruik maken van de faciliteiten van Yucatan, wel zo handig als je wilt lunchen of wat te drinken wilt halen als je aan het strand ligt.
Op het gebied buiten het hotel zijn een aantal winkeltjes (soort winkelcentrumpje genaamd Playacar) en ‘kraampjes’ waar je excursies kunt boeken, wel afdingen hoewel het zich meer loont om in Playa del Carmen zelf af te dingen. Wij zijn 1x lopend naar pdC geweest maar in de hitte viel ons dat nog wel tegen. Voor een kleine vergoeding rijdt je er met een taxi naar toe. Dit laatste hebben wij toen telkens gedaan. Trouwens in PdC is een groot busstation waarvan uit je alle kanten op kunt met de goedkope bussen, een aanrader!
Ik zou zo weer terug gaan naar dit hotel. Het is ons uitstekend bevallen. Mocht je wat foto’s willen zien dan is hier een linkje. https://picasaweb.google.com/108279461671397470630/VakantiePlayaDelCarmenMexico3041652010?authkey=Gv1sRgCJPogaLSlaz9-gE
Ik krijg er al weer zin in als ik de foto’s terug zie en dit verhaaltje typ :zon02:
er is inderdaad zeer veel te doen heb ik gezien.
we zouden van 18maart 13dagen gaan.
is er in playacar veel te doen?
kan je daar snorkelen aanhet strand?zijn er cenote’s in de buurt?
In playacar zijn het allemaal chique hotels, voor beleving moet je echt in Playa Del Carmen zelf gaan…
mogelijk om te snorkelen uiteraard maa daar gaje niet zo veel zien…
ga zeker naar Akumal! daar kun je gewoon de zee ingaan (gratis) en zwemmen tussen reuzezeeschildpadden! Ook prachtige riffen!
Cenote’s zijn er heeeeel veel in Mexico dus je komt er zeker wel tegen!
Playacar moet je zien als een hotelgebied. Hier zitten veel luxe hotels maar niet echt cafeetjes of restaurantjes omdat de hotels dit allemaal ‘in huis’ hebben. Taxi’s kunnen er alleen met een pasje naar binnen en bussen rijden er niet. Er is nog wel een vogelpark maar daar zijn wij niet geweest. Voor het mooi snorkelen moet je toch wat verder gaan bijv. Akumal of Puerto Morelos, die laatste heeft een prachtig rif waar je kunt snorkelen. Akumal staat bekend om het snorkelen met de zeeschildpadden. Beide een aanrader en voor een paar euro met de bus te bereiken. Let er wel op dat er wordt aangeraden om met een biologisch afbreekbaar zonnebrandmiddel te zwemmen. Naar welk hotel gaan jullie?
Wij zouden naar het hotel riu tequila gaan op 3km van playa del carmen of naar het gran bahia principe hotel in tulum.
Wat zouden jullie aanraden?Aangezien wij graag nog iets willen doen buiten het hotel bv restaurantje opzoeken of iets gaan drinken.
Dan zou ik naar Tequila gaan. Wat ik me kan herinneren ligt de Gran Bahia wel aan het strand maar meer afgelegen en ook nog wel en eindje rijden naar PdC en is om lopen te ver. Maar wat ik al zei weet ik niet goed hoe het in Tulum is. Volgens mij ligt Gran Bahia ook nog wel een eindje van Tulum af. Gevoels matig lag dit hotel zo’n beetje tussen Tulum en PdC in. Je komt er telkens langs met de bus als je over de hoofdweg rijdt. Als je ff op google maps kijkt kun je zien dat het nog wel een eind van Tulum af ligt. Daar komt bij dat Tulum niet direct aan zee ligt en PdC wel. Ik vond PdC een erg gezellige stad, wel toeristisch maar ja, dat heb je overal die kant op. Tevens kun je vanaf PdC met de ferry naar Cozumel als je dat zou willen.
Ik ben benieuwd welke keuze jullie gaan maken.