Ik heb echt een top vakantie gehad. Ik had er in eerste instantie niet zoveel van verwacht maar wat een gaaf land is dat zeg.
Ik ben samen met mijn ouders geweest omdat ik nog niet alleen op vakantie mocht. Ik ben namelijk pas 17…
De mexicaanse bevolking (mannen over het algemeen) zijn zo ontzettend aardig allemaal.
We hebben een aantal excursie gedaan. En ik ben veel uit geweest. In Dubai & Coco bongo. Onzettend leuk!!!
Wij zijn op excursie geweest naar een mangrovebos en de tempels van ek balam. We zijn ook bij delphinus geweest, met de dolfijnen gezwommen. wat echt een prachtige uitdaging was.
Ook zijn we wezen snorkelen bij een aantal baaien met F1-boot met 500 pk.
En hebben we quad gereden in de jungle en gezwommen in cenotes.
Het hotel was ook tip top in orde. En de omgeving was adembenemend.
Omdat ik wel van reizen hou heb ik ook wel een aantal mooie landen gezien maar dit was echt het allermooist. Ik wil zo snel mogelijk terug voor een langere tijd.
Het is echt de moeite waard om daar een keertje heen te gaan…
:zon02:
Hoi hoi Lisettee,
Ik en een vriendin willen graag aankomend jaar richting Mexico gaan.De keuze tussen Cancun en Playa del Carmen is moeilijk te maken.Om me heen zijn er geen mensen die hier ervaring mee hebben.Ben net ook langs het reisburo geweest en het meisje die er zat raade me Cancun aan maar had er zelf geen ervaring mee ook niet met Playa…Dus ik vraag hier op het forum maar naar ervaringen.En hopen dat we dat het dan een stuk makkelijker gaat worden om een keuze te gaan maken:wink:
Wij houden van,zon,strand,zee,excursies en ook uitgaan!Dus van alles wat!
Ik las dat jij daar ook uit bent geweest…ik hoorde van het reisburo dat ze in Playa barretjes hebben en geen discotheken.Maar als ik jouw berichtje lees…Cocobongo is toch een discotheek???En dat was in Play zelf?Dus het uitgaansleven is wel hip en gezellig daar?
Gr,Diana
Hoi Diana.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn. Maar voor gezinnen is het inderdaad echt heel leuk. En aangezien ik met mijn ouders was, was het een uitstekende plaats. Het uitgaansleven was inderdaad wel gezellig, als je van reggeaton houd. want anders draaien ze niet! Het zijn hele gezellige mensen. Maar daar in tegen heb ik gehoord dat Cancun meer voor jongeren is. De winkelstraten daar zijn een look a like van grote steden in amerika. dus shoppen daar lukt wel. En dan denk ik dat het uitgaansleven daar ook wel anders is. Playa is klein maar heel gezellig. Een leuk stadje. Leuke knusse winkeltjes en dat is in Cancun niet zo. Ik zou zelf meer voor playa kiezen en dan een dagje naar cancun gaan. Want de excursies zijn of in playa of in cancun precies hetzelfde. Cancun zit trouwens ook vol met verwende (vieze) amerikaanse studenten. Die veel zuipen en zich asociaal gedragen.
Ik hoop dat ik jullie genoeg geinformeerd heb en dat jullie een keuze kunne maken. Succes!
Groetjes Lisette
Wij zijn wel een stuk ouder dan jou…2 single meiden van begin 30 dus wat oudere jongeren ?hihi…Maar we vinden het leuk om overdag het 1 en het ander te doen/zien.En s’avonds willen we lekker het nachtleven in duiken daar.Dus in de barretjes en discotheken draaien ze alleen reggeaton??
Bedankt voor je informatie!
@Diaan Ik kan jullie van harte Playa del Carmen aanbevelen! Ik ben er twee keer geweest en het is er zoooo relaxed! Gave lounge-bars, leuke winkeltjes, en restaurantjes allemaal gecentreerd langs 5th Avenue.
O en niet te vergeten, eau de toilette is er minstens de helft zo goedkoop!! Ga naar de parfumerie UltraFemme op 5th Av. Na afrekenen kreeg ik blijkbaar nóg een keer korting op de toch al lage prijs en een ‘kadootje’ (slippers of een portemonnee, zoiets).
Wat prettig is aan Playa del Carmen dat je niet het ‘massatoerisme’ idee hebt. Er mag nl. niet hoger gebouwd worden dan 2 etages (3 woonlagen). In Cancun staan de mega-hotels aan het strand voor het echte Benidorm-gevoel moet je idd daar zijn…
Wanneer willen jullie gaan? Probeer er achter te komen wanneer ‘spring break’ is (rond april). Want dan wordt m.n. Cancun overspoeld door Amerikaanse tieners die helemaal los gaan. En ‘that’s not a pretty sight’!
Hai bearfoot!
Thnx voor de tips!Shoppen gaan we natuurlijk ook hihi.Nou we hadden al besloten om in mei te gaan maar ik krijg net te horen dat mn vriendin dan toch niet kan.Dus we moeten uitwijken naar april…ik zat te denken aan halverwege april.Wat ik zag is de springbreak vanaf maar tot begin april.En daarna heb je ook nog easterweek een week na pasen…
http://studenttravel.about.com/od/springbrea1/f/when_spring_bre.htm
En anders als april niet kan begin juni…maar dan heb je het orkaan/regenseisoen he??
Gr,Diaan
@diaan ach, daar zou ik niet al te veel van aan trekken. Ik ben er ook in september geweest en elke dag wel regen(buitje) gehad. Maar niet problematisch. Toch kan het gebeuren dat je in september zomaar 3 dagen (of meer!) achter elkaar regen hebt! Je neemt dus wel een risico, maar juni is dacht ik nog niet zo’n probleem. In juni begint het vochtiger te worden, en langzaam aan gaat het regenen met september dus als flink nat. Thunderstorms (geen orkaan maar ook vervelend) kan je inderdaad vanaf juni hebben. Maar voor hetzelfde geld in juni helemaal niet. MAW het kan vriezen het kan dooien !! Gewoon gaan!!!:dag:
Geboekt!!Het is half april geworden!
@diaan als het goed is ben je nu weg. Laat even weten als je terug bent hoe het geweest is!:dag:
Grappig al die vooroordelen over Cancun. Playa del Carmen heeft tegenwoordig meer hotelkamers en bezoekers dan Cancun. Daarnaast is het gemiddelde aantal kamers in de resorts in Playa del Carmen veel meer dan het gemiddelde aantal kamers in van de hotels in Cancun. In de Riviera Maya heb je resorts die meer dan 2500 kamers??? hebben, over massatoerisme gesproken. Het is inderdaad waar dat de hotels in Cancun hoger zijn dan in Playa del Carmen. Dat heeft in eerste plaats te maken met het feit dat op de hotelzone in Cancun het te bebouwen opppervlakte kleiner dan de ruimte die in de riviera Maya beschikbaar is. Dus de hotels in Cancun gaan vanwege ruimtegebrek de hoogte in. Een ander punt is dat de ontwikkeling van Cancun 25 jaar eerder is begonnen dan in de Riviera Maya. In de tijd dat de ontwikkeling van Cancun begon waren er andere bouwvoorschriften dan toen de ontwikkeling van de Riviera Maya begon. Wat de springbreakers betreft, die zijn inderdaad in de de Amerikaanse vooorjaarsvakantie in Cancun te vinden, maar dit zijn een paar weken per jaar en ze beperken zich tot een aantal hotels. Tegenwoordig komen trouwens ook springbreakers naar Playa del Carmen dus het is geen alleenrecht van Cancun meer.
Cancun is inmiddels een stad met 1 miljoen inwoners ( Playa del carmen gaat hard die richting op)Dus er zijn veel uitgaansmogelijkheden zowel op de hotelzone als in de stad zelf. In Playa heb je alles geconcentreerd langs één twee kilometer lange straat, de beroemde fifth Avenue, maar om die 2 weken lang op en neer te lopen is ook niet alles.
Regentijd is van juni tot november. dat betekent niet dat het de hele dag regent, meestal zijn het een aantal strortbuien aan het einde van de middag/begin van de avond. Deze periode is ook de orkaantijd maar statistisch gezien komen de meeste orkanen voor in september/oktober althans voor de caribische kust van Mexico. Je praat op jaarbasis over gemiddeld 10-15 stormen ( tropsische stormen en orkanen samen) voor het hele atlantische basin ( van Costa Rica tot aan Texas en Florida inclusief alle Caribische eilanden) Dus de kans op een treffer als je hier op vakantie bent is heel klein. Ik heb dit in 20 jr 1x meegemaakt. Mocht er zich een storm vormen dan kan het uiteaard wat meer regenen want ofschoon de storm op 300 km afstand kan liggen is er altijd een flinke wolkenband om het centrum vanm een storm.
Woon al 20 jaar in Cancun en heb in die tijd de onwikkeling van Cancun en de Riviera Maya persoonlijk meegemaakt dus ik weet ongeveer waar ik over praat
saludos, Ron
@Bearfoot
Ben gister terug gekomen.En ik moet zeggen 2 weken is veeeel te kort!De eerste dagen hebben we regen gehad…uhh zeg maar gerust plensbuien…en best fris s’avonds totaal niet verwacht dus alleen kort spul in mn koffer.We hadden ons voorgenomen om de eerste dagen wat rustig aan te doen en wat te luieren op het strand.Maar met dit weer in het hotel zitten is natuurlijk ook geen optie.Dus met de ferry naar Cozumel geweest en een met een scooter het eiland in de rondte gereden hartstikke leuk!Behalve als je natuurlijk de tankstation niet kan vinden en maar zowat een uur lang in die plensbuien rondjes blijft rijden hahaha.Maar goed gewoon de moed erin houden.De ado bus genomen naar Cancun,was een goede tip op dit forum want een man bij het hotel wilde ons een taxi aansmeren van ik weet niet hoeveel geld.Wat rond gelopen in Cancun(hotelzone)En ik moet zeggen ik ben blij dat ik niet voor Cancun ben gegaan.Leuk voor een weekendje feesten maar verder vond ik het vergeleken met PDC het maar kil aan doen.1 lange weg met links en rechts van je hotels,discotheken en shoppingmals.We hadden een retourticket maar we kwamen op een gegeven moment in een bus met mexicanen.Een mannetje met een gitaartje die een lekker muziekie maakten dus dat vonden we helemaal geweldig!Dus we hebben de Ado bus laten varen voor de terugweg en voor 15 pesos voor 2 personen de Adiosbus genomen dat vonden we veel leuker.Verder ook hele andere leuke excursies gedaan.Moet wel zeggen dat ik het aardiggg aan de prijs vind in verhouding tot de rest!Zat in een leuk en goed resort.De kamers werden ook echt schoongemaakt.Leuke shows ook s’avonds,eten was goed.Vriendelijke mensen,sowieso kan ik dat wel van de mexicanen zeggen.De laatste week zijn we wat meer op het strand gaat liggen we hadden het weer mee.Gelukkig!want dat had ik niet verwacht dat we in Mexico op zoek moest gaan naar een paraplu.Wat moeilijk te krijgen was op dat moment.Al hebben wij ons wel beholpen met wat plastic tasjes haha.En wat meer uitgegaan 12 avenue vond ik het leukste.Was alleen de naam kwijt van die parfumerie…Heb er nog wel aangedacht.
Ik heb het echt naar mn zin gehad en vind het echt een fantastisch land!!Stond er ook versteld van dat ik er zoveel nederlanders tegen kwam.Tuurlijk ben ik niet de enige die die richting opgaat.Maar ik kwam er meer tegen dan dat ik naar Turkije ofzo zou gaan.Ben ook blij dat ik buiten het springbreakseizoen ben gegaan.Heb me ook laten vertellen door het personeel…(want ik vond het best nogal druk nu)Dat tijdens het SBreak het echt massaal is in het restaurant en zowat geen zonnebedjes meer te krijgen is.
Gr,Diana