Playa del carmen of Cancun

Hallo wij willen voor het eerst deze zomer naar Mexico maar zitten te twijfelen tussen playa of cancun. Wij zijn een gezin met 2 dochters van 11jaar en 17 jaar.Wij houden er niet van om de hele dag alleen maar te zwemmen en zonnen maar willen ook graag altijd elke dag even over een boulevard slenteren en winkelen om daarna dan weer lekker in je hotel de avond af te sluiten.Ook willen wij wel wat exursies doen.
Wij zoeken dan ook een hotel waar je met zijn 4 in kan ik zie veel maar voor 3 pers,
Wie heeft er tips voor ons ,alvast bedankt

silvia

mijn voorkeur ligt bij Playa del Carmen…net iets relaxter allemaal dan Cancun…ook uitstekende uitvalsbasis voor excursies…

Ik vind Playa del Carmen een stuk gezelliger, je kunt er 's avonds gezellig rondwandelen, veel leuke restaurantjes. Ik weet niet of jullie een vlucht/hotel combi willen of dit los willen doen? Voor een combi zou je kunnen kijken bij www.arke.nl (El Tukan wordt vaak aangeboden, populair hotel met kamers voor vier personen). Als je het los wilt boeken, wij hebben nu twee keer goed geprijsde tickets gekocht bij Martinair (www.martinair.nl). Voor hotels kun je kijken op www.hotelopia.nl.

Mochten jullie nog vragen hebben, wij zijn er inmiddels twee keer geweest en gaan binnenkort weer, dus misschien kan ik jullie nog ergens mee helpen.Wij reizen zelf meestal verder richting Belize of Guatemala en gebruiken Playa del Carmen als startpunt.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Playa del Carmen. Cancun is wat grootschaliger en minder knus (al is dat knusse in PdC ook wel wat minder geworden). Wat Chilango al schreef, een prima uitvalsbasis voor dagtripjes.

Kijk voor dagtripjesadressen etcetera maar eens op http://playa-del-carmen.startpagina.nl

Succes!

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties,we zijn er in ieder geval uit dat het dus Playa del carmen gaat worden.
Wij willen dus 1 pakket en zijn dus al druk op zoek naar een leuk hotel. en betaalbaar wel met juniorsuite waar je nog een beetje leefruuimte heb.
We hadden een mooie maar die was nogal duur 7800 euro,dat gaat me net iets te ver.
dus verdere tips zijn welkom.:dag:

CanCun heeft qua “vermaak” veruit het meeste in petto van alle badplaatsen in Mexico.

Als je van winkelen houdt zijn er drie luxe winkelcentra te vinden: La Isla, Centro Kukulcan Plaze en Forum.

Op het gebied van Westerse horeca zijn er het Hardrock cafe, Planet Hollywood, Hooters, Charlos and Charlies, Mac Donalds, Burger King, Starbucks etc. Ook een groot gemak zijn de bussen waarmee je voor 7 peso p.p. alles kunt bereiken.

Elk hotel heeft wel een travel agent waar je diverse dagtrips kunt boeken (Tulum, Chichen Itza, Isla Mujeres). Daarnaast zijn er alle soorten wateractiveiten aanwezig inclusief en interactief aquarium en heeft CanCun twee kleinschalige archeologische Maya complexen.

Ben je opzoek naar iets meer Mexicaanse inbreng dan kun je je genoemde bus naar downtown nemen. Hier zijn meer Mexicaanse aangelegenheden inclusief winkels en restaurants maar niet echt bijzonder qua toeristische bezienswaardigheden.

Dit alles brengt met zich mee dat het in CanCun niet rustig/relaxed is. Ligt natuurlijk ook aan in welk hotel je zit. Ik zelf heb ervaring met het Gran Melia dat qua uitstraling echt top is. Mooi strand, zwembaden en andere faciliteiten. Mooie kamers, delux (2 adults) met jacuzzi op het balkon in de zomer 244 USD$ p.n.p.k. Minpunt was het eten wat erg Amerikaans georienteerd is. Het hotel ligt aardig ten zuiden van de drukte waardoor het toch vrij relaxed was. Het hotel is verdeelt in 5 piramides die van binnen de uitstraling van een “cenote” hebben, erg fraai. Als je in piramide 1 of 5 zit is het erg relaxed.

Waarom 1 van deze ulta toeristische plaatsen? Zijn toch zat leuke dorpjes aan het strand waar je naar toe kan. Stuk minder “last” van al die amerikanen!!!

Maar anders zou ik pdc doen. Toch iets kleiner!

Veel plezier…

Zou kunnen als je daar voor kiest maar zijn al een paar keer in Amerika geweest en ik heb geen moeite met ze.Meer moeite met Engelsen .
Dus word het toch cancun denk ik maar kan altijd nog veranderen.
Een hotel in Playa is ook een optie maar dan zoek in een hotel die het dichtst bij Cancun ligt.
Misschien heeft iemand een kaart voor me waar ik dat kan zien.

Ok dan. Zo erg zijn ze ook weer niet. alleen wat aanwezug haha. Zelf geef ik altijd de voorkeur aan wat minder toeristische dorpjes maar daar is natuurlijk wel een stuk minder te beleven voor de kids.

Heel veel plezier in ieder geval want het is er wel erg mooi, vooral de uitstapjes naar bv Merida of uxmal.

Groeten,
Jeroen

Ik denk dat Jeroen niet de gemiddelde Amerikaan bedoeld.

In Cancun kun je op massa’s schreeuwende en compleet bezopen Amerikanen stoten. Die zijn net zo vervelend als andere nationaliteiten die gebundeld over de grens gaan :wink:

Ik zeg altijd maar “het is niet de nationaliteit, maar het type vakantieganger waar je je aan stoort” :dag:

top verwoord :slight_smile:

ik heb idd nix tegen amerikanen maar wel tegen die groepen in bepaalde vakantie bestemmingen. Maar dan zijn engelse, duitse en zeker ook nederlanderse groepen op z’n minst net zo erg!!!
Maar (proberen te) negeren en genieten van je zuur verdiende :vak02:.

uit een reisgids begrepen dat je voor de diverse facaliteiten beter in playa del carmen kan zitten dan in cancun. zie reisgids national geographic reisgids mexico

Ga niet alleen maar heen voor de trips die je kunt maken en de excursies.
willlen gewoon lekker centraal zitten kunnen winkelen als we willen zonder dat we eerst een half uur in een taxi moeten zitten.
Wandelen als we dat willen dus niet afgelegen maar lekker centraal.

Playa del carmen zeker de beste keus :slight_smile: en voor 35 pesos ( 2 euro) zit je met de ADO bus in cancun centrum. En hier in Playa heb je ook 2 hele mooie winkel centrum’s misschien iets kleiner… maar toch. Zo en dat wou ik even kwijt. :slight_smile:

Oke snap ik wel gaat ook niet om die bus en dat geld maar wij hebben geen zin om 45 min in een bus te gaan zitten met twee kids,ik wil gewoon als ik zin heb om te shoppen kunne shoppen.
Dus dachten wij tussen deze twee plaatsen in te gaan zitten.