Info over Playa del Carmen

Kan iemand mij informatie geven over Playa del Carmen. Ben oa op zoek naar de volgende zaken:

[ul]
[li]Waar kun je het best een excursies boeken?[/li][li]Waar kun je het best mee betalen, dollars of peso?[/li][li]Wat kost het leven (uiteten, biertje, cola enz) in Playa?[/li][li]Waar kun je goed uiteten gaan?[/li][li]Waar kun je goed stappen?[/li][/ul]Overige info is natuurlijk ook altijd welkom!

Alvast bedankt

Hoi,

excursies kun je het best bij de locale bureautjes boeken, maar als je een Nederlandstalige gids zou willen hebben, dan de duurdere optie bij de hostess.

Je bent in Mexico en daar is de valuta Peso. Dollars worden vanuit de Euro zo twee keer omgerekend.

Uit gaan eten en stappen is overal in het centrum te doen, maar vergeet de restaurantjes buiten de hoofdstraten niet.

Kosten weet ik niet, want heb er recent niet meer gegeten.

Ik weet niet wat je qua stappen leuk vind, maar behalve de amerikaanse toestanden met 1 prijs en dan de hele avond doordrinken heb je vanaf de hoofdstraat naar beneden meer kleinere tenten, afgesloten aan het eind door the blue parrot bar.

Ik ben net een week terug van een geweldige vakantie in Playa del Carmen en ik zal je vragen even naar eigen ervaring beantwoorden. :wink:

**Waar kun je het best een excursies boeken? **
Op straat in Playa del Carmen zijn genoeg winkeltjes en kraampjes waar ze excursies aanbieden. Of ze allemaal betrouwbaar zijn, weet ik niet. Zelf heb ik geboekt via de touroperator. Was wel een stuk duurder dan de kraampjes op straat, maar nu was alles in het Nederlands en ik wist 100% zeker dat alles goed zou komen. Het ligt er dus maar net aan wat je wil. Wil je niet zoveel uitgeven en durf je het aan, dan zou ik zeker op straat boeken!
In de hotels hebben ze trouwens ook vaak nog een gelegenheid waar je excursies kunt boeken, maar die zullen ook wel weer duurder zijn dan op straat.
**Waar kun je het best mee betalen, dollars of peso?
**Peso’s. Bij de dollar vragen ze toch altijd net wat meer voor iets dan dat het in peso’s waard is. Je kunt in Playa met allebei betalen, maar ik raad toch aan om in peso’s te betalen, ben je net iets goedkoper uit.
**Wat kost het leven (uiteten, biertje, cola enz) in Playa?
**Pff moeilijk, ik geloof dat het wel iets goedkoper dan in Nederland is, maar niet veel… Maar pin me hier niet op vast, ik zat in een all-in hotel en heb dus nauwelijks buiten het hotel gegeten of gedronken.
**Waar kun je goed uiteten gaan?
**Hier kan ik je niet mee helpen, maar ik weet zeker dat er vast wel wat leuks en lekkers te vinden is!
Waar kun je goed stappen?
Zelf ben ik in Coco Bongo geweest, dat is een enorme discotheek met live shows, echt heel gaaf! De entree is wel duur; 50 dollar p.p… Maar dan heb je ook de hele avond ‘gratis’ drank en prachtige shows! Ik vond het echt geweldig!
Ik hoorde trouwens dat de Bali, Señor Frogs en Dubai ook erg leuk zijn…

Hey, Wij gaan voor de 1e keer naar mexico volgend jaar november en willen graag naar een hotel in playa del carmen.
kan iemand mij vertellen welke excursies er allemaal te boeken zijn vanuit dit gebied en hoelang dit reizen is? willen nl. alle uitstapjes vanuit ons hotel maken en geen rondreis boeken.

Hoi debby!

Zelf hebben wij vanuit playa del carmen een 2 daagse excursie gedaan richting merida.
Wij bezochten chitzen itza, izamal, merida (hier hebben we ook overnacht) , uxmal en valodollid.
In 2 dagen tijd leg je 1200 km af, maar we hebben max 2 uur achter elkaar gereden door de goede planning. Bij de mayasteden waren we s ochtends al vroeg dus nog niet te heet en heerlijk rustig.
Ik vind deze mini yucatan echt een aanrader omdat je veel dingen ziet en de overnachting in het weekend in merida is super!
Verder hebben wij de combinatie tulum en xel ha gedaan ong een uurtje vanaf playa. En we zijn maar isla contoy en isla mujeres geweest ong 90 min vanuit playa. Ook 2 hele leuke excursies!
Als je meer info wilt mag je me altijd berichten.

Groetjes

Hallo, we vertrekken nu woensdag voor de eerst maal naar Mexico, hotel Riu Lupita in Playa del Carmen. Vrienden van ons gaan ook maar logeren in hotel Ambiance Villas in Cancun. Kan er mij aub iemand laten weten hoever die van elkaar liggen ?

Kan er mij iemand zeggen hoe ver hotel Riu Lupita (playa del carmen) en hotel Ambiance Villas (cancun) van elkaar liggen ?

Cancun en playa liggen zowieso al een uur rijden van elkaar.

Groetjes

Volgens Google Maps bedraagt de afstand tussen beide hotels bijna 67 kilometer dus dat is zeker 45 tot 60 minuten met de taxi/bus.

Vriendelijk bedankt voor de inlichting !

Bedankt voor alle info!
heb inmiddels ook veel gehad aan diverse reisverhalen die ik op internet heb gelezen. staat vaak ook erg praktische informatie op.
reacties van mensen in mijn omgeving gaan vaak over het feit dat ze het zonden vinden dat we in een resort gaan zitten en denken dan dat we niet veel van het land zullen zien.
Maar na wat research blijkt dat als ik op een strategische plaats in Mexico zit, ik alles kan zien wat ik zou willen zien, (maya-cultuur, jungle, snorkelen) zonder al te ver te reizen!

Groetjes Debby

Wij gaan in de meivakantie 2010 met 5 (volwassen) personen 2 weken naar Playa del Carmen naar het Riu Tequila. We willen voor een aantal dagen een auto huren. Is het aan te raden dit al in Nederland te doen of is het ook goed mogelijk omdat in Playa del Carmen te doen? Wie heeft hier tips over.
Alvast bedankt.

Als je slechts enkele dagen een auto wilt huren is het gebruikelijk om dit in Mexico te regelen. Wij gaan begin december naar PDC en kunnen de mogelijkheden daar bekijken en het resultaat na de reis aan je mailen.
Als je dit wilt dan even een berichtje; tevens mbt eventuele speciale wensen voor een type auto (omdat je met 5 volwassenen reist).

Hallo Arnold,

Als je me op de hoogte kunt houden dan zou dat geweldig zijn. Ik heb geen idee welke auto we zouden moeten hebben (inderdaad voor 5 volwassen personen) ik denk dan iets van een MPV ofzoiets. 2 Auto’s is ook nog een optie, geen idee wat voordeliger is. Ik verneem het graag van je. Verder hebben we nog een transfer van de luchthaven Cancun nodig dus mocht je daar tips over hebben :wink: en alle andere tips qua uitstapjes enz zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Jullie alvast heel veel plezier en geniet alvast een beetje voor ons mee :-).

Groetjes,
Marie-José