Paar vragen over playa del carmen/mexico

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om eind oktober 2 weekjes naar playa del carmen te gaan.
Nu ben ik aan het rondkijken op dit forum en andere websites. Toch heb ik nog een paar vraagjes:

1. De excursies die je kan boeken zouden goedkoper zijn als je die op straat boekt ipv bij de touroperator. Hoe betrouwbaar zijn deze tentjes die de excursies aanbieden?
  2. Wij zitten te twijfelen of we gewoon een all-in hotel kiezen of een hotel met alleen ontbijt. Hoe duur is gemiddeld het avondeten als je uiteten gaat?
  3. Wat moeten we echt hebben gezien/gedaan in mexico? Wij zijn niet echt cultuursnuivers maar een dag of 2/3 zouden we toch wel graag wat doen.
  4. Is het goedkoper om vlucht en verblijf apart te boeken? waar kan ik dat het beste doen?
  5. Iemand toevallig ervaring met het hotel Grand coco bay? Deze lijkt me een vrij goede prijs/kwaliteitverhouding?

Erg benieuwd naar jullie reactie!

1. Het is inderdaad goedkoper om via locale tour-bedrijfjes iets te boeken. Ik zou niet zo snel iets boeken via verkopers op straat maar eerder via de wat grotere tour-bedrijven. Er zijn meerdere er in Playa, weet zo 1-2-3 geen namen maar via Google zijn ze wel te vinden. Zijn allemaal erg goed en vrij betaalbaar en een stuk goedkoper dan bijv. je holland-international of Arke agent in je hotel.

2. Uit eten kost gemiddeld tussen de € 8 en de € 20 pp, ligt er een beetje aan wat voor tentjes je precies gaat eten natuurlijk. Over het algemeen ben je goedkoper uit (en eet je lekkerder en gevarieerder) om zelf elke dag uit eten te gaan.

3. Zoveel opties, ligt er natuurlijk aan wat je zelf leuk vindt. Maya piramides in Tulum, Chitzen Itza of Coba. Duiken op Cozumel, snorkelen in Akumal. Zwemmen in Cenotes (tientallen opties). Valladolid is een leuk stadje om te bezoeken.

4. Moeilijk te zeggen. Gewoon prijzen vergelijken van zelf boeken en de totaal-pakketten. Arkefly heeft regelmatig goede last-minute prijzen, en oktober is laagseizoen dus dan moet je wel een goede vlucht kunnen vinden.

5. Geen ervaring mee.

Hallo,

Goed idee om naar Playa del Carmen te gaan, het is een hele leuke vakantiebestemming waar veel te doen is!

1. het kan inderdaad voordeliger zijn om via lokale bedrijfjes te boeken maar je moet wel kunnen onderhandelen want anders zetten ze je alsnog af! Kijk voor excursies in de omgeving van Playa del Carmen eens op www.onejungle.com dit is een lokaal tourbedrijf (cozumel) en hebben net even wat meer bijzondere trips dan de standaard aangeboden excursies.

2. Ben het met Ferdy eens dat je beter lekker uit eten kan gaan. De mexicaanse keuken is lekker en gevarieerd en is er genoeg keuze in restaurants voor elk budget.

3. Je moet zeker een van de Maya ruines bezoeken, Tulum is mooi want ligt aan zee, Coba is echt in de jungle (beiden zijn dichtbij Playa del Carmen), Chitzen Itza is de grootste en indrukwekkendste maar wel verder weg. Dit kan je dan weer combineren met een bezoek aan Valladolid. Inderdaad staat de regio ook bekend om zijn cenotes. Er zijn tours die een bezoek aan de ruines combineren met snorkelen in een cenote. In akumal kan je snorkelen met zeeschildpadden, echt heel leuk. Als je van vogels houd, kun je op Cozumel heel goed vogelspotten. Sowieso een leuk eiland voor een dagtour.

4. Voor wat ik gezien heb is het toch goedkoper om een pakketreis te boeken.

5. Coco Bay is een mooi hotel gelegen aan een van de mooiere stranden, maar het is wel wat verder weg van het centrum (5th avenue). Als je van rust houd moet je zeker hierheen gaan, maar als je liever dichtbij het uitgaansleven zit dan zou ik een ander hotel nemen. Ik heb in El Tucan gezeten en dat is echt prima (via Arke). Nu woon ik trouwens in Playa del Carmen :wink:

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt en een fijne vakantie alvast!

Groetjes, eline

@Elinestroo, hoe leuk dat je daar nu woont! Wij gaan er in mei heen op huwelijksreis… :smiley: Kan haast niet wachten!!

Heel erg bedankt voor de reacties!
Hier kan ik zeker iets mee. Ik zit er nu echt aan te denken om inderdaad toch niet voor het all-in te gaan maar gewoon lekker elke dag bij een ander tentje te gaan eten.

Jaar of drie geleden in hotel Viva Wyndham Azteca gezeten daar, das toen erg goed bevallen en was niet duur. (Nu was dat tijdens de Mexicaanse griep dus niemand durfde naar Mexico, ideaal voor de prijzen). Hadden daar all-in maar het scheelde zo weinig qua prijs dat we dat er, ondanks regelmatig buiten hotel eten, er makkelijk uit haalden.

Chitzen Itza en Tulum zijn aanraders! (Als ik moest kiezen zou ik Chitzen Itza doen, ondanks de lange afstand, is toch wel iets bijzonders)

Have fun! :slight_smile:

Wij zitten ook all in maar is omdat we dat nog nooit gedaan hebben en het is onze honeymoon…