mexico playa del carmen

hoi, wij gaan binnekort naar playa del carmen (mexico) en wil ik graag weten met wat voor munteenheid we het beste excursies kunnen betalen,zijn dat met dollars of is het beter met de mexicaanse munt.
graag reacties of tips.

groetjes van ronald hoefnagels

Wij betaalden in Mexico altijd met de Mexicaanse munt, omdat je anders vrijwel altijd een slechtere koers moest betalen. Gewoon volhouden als ze zeggen dat ze toch in Dollars betaald willen worden. Ik hoorde laatst dat ze de Dollars daar helemaal wilden verbannen, maar heb nog niet kunnen checken of het echt klopt.

Welke excursies wil je maken?

hoi,wij wilen graag naar chitzen itza,met dolfijnen zwemmen,naar tulem met lokaal vervoer de bus.
met squadtour gecombineerd met snorkelen en verder nog 2 of 3 excursies.
heb je nog tips voor ons.
groetjes van ronald

Cool! Je kunt heel gemakkelijk bij het busstation de bus pakken. De timetable is heel duidelijk. Bussen naar Tulum gaan volgens mij een paar keer per dag. Ik weet niet of je al een hotel hebt in Playa, want anders kun je ook in Tulum blijven slapen (bijvoorbeeld in een hutje op het strand. Echt heel gaaf). De ruines zijn prachtig en het strand is echt een paradijs.

Ik vond de ruines van Coba ook prachtig. Daar kun je op klimmen. Ga vooral vroeg, want dan is het echt magisch rustig.

Wij zijn naar Chitzen Itza gegaan vanuit het plaatje Valladolid, maar ik weet dat er ook gewoon tours vanuit Playa gaan. Snorkeltours zijn er ook genoeg. Echt een geweldige ervaring. Veel tours duren een hele dag en gaan dan naar drie verschillende spots.

Je kunt vanuit Playa ook heel gemakkelijk de boot nemen naar Cozumel (duurt 20 minuutjes). Wij hebben daar een paar nachten geslapen en zijn onder andere met een autootje het eiland over gereden. De andere kant van het eiland is heel rustig en je ziet er prachtige vogels.

wij hebben een all in hotel in playa del carmen, en ben me nog aan het orienteren want er zijn zoveel mogelijkheden.
wij willen wel wat zien daar,maar kunnen we ter plaatse het beste excursies boeken of al via internet.
het is voor ons de eerste keer dat wedaar heen gaan.
dus kom maar met je tips is altyd welkom.
alvast bedankt voor de reactie.
groetjes ronald

Heerljk vooruitzicht :-). Ik zou het gewoon lekker daar boeken. In de hoofdstraat zitten genoeg tourbureautjes en de tours gaan iedere dag. Zo betaal je minder dan wanneer je vooraf boekt.

Ik zou het zeker ook gewoon lekker daar boeken. Kijk goed waar je boekt. Ze verschillen allemaal in prijs, onderhandelen kan ook. Tulum is goed te doen met de plaatselijke bus vanaf het busstation in Playa, Chichen kan ook met de bus. Merida op zondag (Merida en domingo) is erg leuk! Het hele centrum is afgezet en zonder verkeer. Er worden dan dansen uit heel Mexico gedemonstreerd. Fantastisch! Bekijk het hier yucatantoday.com/events/2009/12/merida-en-domingo
Er staat ook het eea op youtube.com

Ja geweldig! Ik vond het dansen ook echt te gek. De hele stad leeft op :slight_smile:

Ja, het is echt leuk. Ik krijg heimwee van al die herinneringen.>>>

Je kan je euro’s ook prima omwisselen in Playa hoor. Krijg je zelfs nog meer voor dan dollars.
Ook staat er op elke hoek van de straat een pinautomaat, nog handiger!

Erg leuke plek om wat te drinken is trouwens the ‘Blue Parrot’ met om 23 uur 's avonds een spectaculaire vuurshow.

Chitzen itcha is vanuit playa nog drie uur rijden. Het leukst is dit met een zelf gehuurde auto. De wegen daar zijn prima en zo kan je onderweg bij mooie plekjes stoppen.