Ik vertrek eind augustus voor 2weken naar playa del carmen.
Welke munteenheid is het beste om daar me te nemen de us dollar, of de pesos?
En is het beste om hier al om te wisselen of daar?
Heeft er nog iemand tips wat ik daar allemaal moet gaan bezoeken,en waar ik moet zijn om te boeken enz…
Tot nu toe wil ik cozumel,tulum,cancun en chizen itza doen
Kortom alle soorten tips zijn welkom!
Heerlijk vooruitzicht :-). Gewoon lekker daar op het vliegveld peso’s pinnen. Door daar te pinnen heb je een veel betere koers dan wanneer je hier wisselt. Aangezien de peso gewoon de munt van Mexico is, is dat ook een betere koers dan de dollar.
Ow heerlijk zeg!Het is geweldig daar!
Idd gewoon pinnen.Ik heb ook gewoon mn inentingen gehaald bij de GGD.
Naar Cozumel met de Ferry en een scooter hren om het eiland in de rondte te rijden.Je kan ook met een onderzeeer op de bodem varen zo’n 19 meter diep.Cozumel kan je gewoon zelf heen gaan met een collectivo.Veel goedkoper.De excursies zijn aardig aan de prijs daar.Dus zo bespaar je echt een hele hoop geld.Je hebt ook akumel kan je ook zelf heen,een schilpaddenstrand waar je kan snorkelen.Siaan k’iaan zoiets is een hele leuke excursie.Dan ga je naar een dat natuur reservaat,heel mooi.Met een jeep rijd je er doorheen.Dan ga je in een plaatselijk dorpje wat eten.Stap je met een groepje in een klein speedbootje en ga je de zee op op zoek naar zeeschildpadden en dolfijnen.Snorkelen en naar de mangovebossen om kaaimannen te spotten.Was geweldig!Naar Isla Mujeres moet je ook gaan.Misschien is het op eigen houtje het leukste.Heb je meer tijd en kan je evt een golfkarretje huren waarmee je het eiland in de rondte kan karren.De zee is daar zo geweldig mooi!Cancun kan je ook gewoon vanaf PDC de ado bus nemen.Een retourtje van een paar dollar.Of met een collectivo is ook te doen.En ook best leuk tussen die mexicanen.Veel plezier!Bleu perrot is ook een leuke strandtent trouwens om naar toe te gaan.Lekker in de frisse lucht en er worden ook vuurshows gegeven op het strand.Veel plezier!!
wat je zeker moet zien als je in playa del carmen zit is Tulum.
dit is inderdaad het best en heel gemakkelijk te doen met collectivo!!
gewoon aan de kant van de grote baan staan en stop je
hand in de lucht en ze nemen je mee voor nog geen 35 pesos ongeveer per persoon!
ook een superechte aanrader is chichen itza! als je in mexico bent moet je dit gedaan hebben! echt!! een 3-3.5 uur lange rit met de bus enkel maar zeker de moeite waard!! je kan dit op je eentje met de bus doen, maar ik zou voorstellen, boek dit in 1 van de standjes langs de baan in playacar of in playa del carmen zelf… Doe gerust veel van de prijs en je zult zien, bijna goedkoper kun je het niet op jezelf soms hoor. meestal zit er een cenote bezoek ook in en s’middags een lunch!
-Nog een supergrote aanrader is zwemmen en snorkelen tussen de reuzezeschildpadden!! haha echt de max! Dit doe je vooral helemaal op je eigen!! boek dit niet via neckermann, reisorganisaties of de standjes langs de weg!! Neem gewoon een collectivo en ga naar Akumal !! stap daar uit, ga brug over om aan overkant van de baan te geraken en ga richting zee, je zult zien, genoeg begeleide snorkelgroepen daar aanwezig, maar ga gewoon op jezelf het water in en voor je het weet zwem je tussen deze prachtige dieren!! echt superbeleving!
dit zijn al de 3 mooiste en hele toffe dingen om te doen…
nog andere dingen genoeg om te doen, maar doe deze zeker, je zult zien… Prachtig!
we verblijven in het sandos caracol eco resort,
weet iemand als ik daar ergens de collectivo kan nemen, of moet ik daarvoor naar het centrum van playa del carmen toe, dat is namelijk 5km van het hotel verwijderd
groetjes
hoihoi,
dat is in playacar gelegen he jou hotel…
de collectivo’s rijden enkel op de grote baan (gelijkaardig als autostrade), vb richting Tulum enzo…
dus wat je eventueel kan doen is de gewone straat volgen (best fiets nemen ofzo die waarschijnlijk wel ter beschikking zijn in je hotel) tot je en dit tot je op de grote baan komt en daar neem je dan een collectivo…
laat maar weten als er nog vraagjes zijn…
ciaociaoo