In de zomer van 2009 wil ik samen met een vriendin voor 10 tot 14 dagen naar Mexico, het liefst Playa del Carmen.
Nu zijn wij allebei nog nooit in dit land geweest en weten ook niet zo heel goed wat we er van moeten verwachten.
Ik heb dus een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.
Kan je ook met Amerikaanse dollars betalen in Mexico, of hebben ze liever de Peso?
Het regenseizoen, valt dat nu van mei tot oktober? En heb je er dan veel last van?
Is er mogelijkheid om surflessen te nemen in Playa del Carmen? (is hier misschien een site van of meer info over?)
Is er mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen in Playa del Carmen? (is hier misschien een site van of meer info over?)
Wat is er nog meer een aanrader om te doen of te bezichtigen in de buurt van Playa del Carmen?
We willen graag in een all-inclusive resort, maar wel zo goedkoop mogelijk… Aanraders?
Is er nog iets dat we moeten weten? Tips/informatie?
Gewoon betalen met pesos, je bent immers in Mexico niet in de VS. En je betaalt ook niet 2 keer voor het wisselen van geld. Voor de beste koers is het beste de pesos ter plekke te pinnen. Met afdingen kun je meer geld besparen dan met dollars betalen (als betalen met dollars al uberhaupt al voordeel op zou leveren wat ik nooit heb gemerkt sinds ik hier woon)
Regenseizoen is vaak alleen een korte regenbui aan het einde van dag verder niets. Ook kan er een orkaan voorkomen in die maanden. Maar je kunt normaal gesproken uitgaan van lekker weer.
Als je naar Playa del Carmen gaat in een all-inclusive resort hoef je niet aan veel meer dan aan een zonnebril en bikini te denken Zwemmen met dolfijnen kan daar in de buurt zeker, maar of je dat wil (zie vorige reactie) moet je natuurlijk zelf beslissen.
Playa del Carmen is natuurlijk niet het echte Mexico, het is er heel toeristisch met veel resorts enzo. Vergeleken met Cancun is het echter een schattig dorp, dus een betere keus. In de buurt is genoeg te doen. Het ligt er een beetje aan waar je van houdt. Je kan van PdC naar Tulum of naar Chichen Itza (verder weg maar veel mooier) als je graag tempels wil zien. Je kan er goed duiken en snorkelen. In Cancun kan je exclusief shoppen. Het is maar waar je van houdt. Het echte Mexico is niet echt binnen handbereik…
Denken jullie ook aan vaccinaties?
Wij wonen op het eiland Cozumel, voor de kust van Playa del Carmen.
Dit eilandje is absoluut een bezoekje waard.
Mochten jullie overwegen dit eilandje te bezoeken laat het ons dan weten, kunnen we jullie nuttige tips geven!
Ik zou wel graag de mooie plaatjes weten op cozumel.
Weet wel dat ik op de pier van pdc de boot moet pakken.
En dat dit rond de 35 minuten zou duren!
Mvg Jochen
Tips over eccursies in beperkte groepen is ook altijd welkom!
in aanvulling op het bovenstaande, in de buurt van playa del c. zijn behalve de maya archeologische plekken als chichen itza, tulum etc vooral de moeite waard de natuurparken xel-ha en xcaret. de entree is aan de prijzige kant, maar voor europeanen goed te doen (voor de meeste mexicanen niet!). de avondshow in xcaret is fantastisch, een staalkaart van de mexicaanse -roots- muziek, geweldig!
Als je in de zomer gaat zou ik een uitstapje naar het eiland Holbox doen. Je kunt hier zwemmen met de walvishaaien. Gewoon puur natuur en niet zoals het zwemmen met de dolfijnen in gevangenschap.
wij zijn vorig jaar reeds in Tulum geweest en de meest ‘bekende’ bezienswaardigheden bezocht… Xel-ha, Chitzen Itza, Cozumel, Playa del Carmen, Ruines Tulum,…
We zouden nu de minder toeristische dingen willen doen. Is Sian Ka’an een aanrader en met welke organisatie doen we dit best?
(Hebben vorig jaar Chitzen Itza met onze eigen reisorganisatie geboekt, daarna in PdC gekeken naar van die bureau’s voor excursies…)
Kan je er ergens surflessen volgen? Of enkel kitesurfen?
Cozumel zouden we opnieuw willen doen, maar nu met een huurwagen, wat zijn de beste plekjes op het eiland?