Voor het eerst naar Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Wij hebben gisteren geboekt voor 16 dgn naar Playa del Carmen hotel Tiu Lupita.

We gaan 16 aug t/m 1 sept dus we hebben lekker 2 weken de tijd om de boel te verkennen!

Nou is de vraag hebben jullie tips en trucs over wat te ondernemen vanuit Playa del Carmen en of dit goed te doen is met BV OV of dat jullie aanraden excursies te boeken.

Heeft er iemand ook een goede link met veel info over de streek Yucatan??

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor alle moeite!!

hallo, ik ben 2 jaar geleden ook in playa del carmen geweest. het is er echt heel erg mooi en je kunt dus echt veel excursies doen daar.je kunt het bij je hotel boeken of allemaal zelf regelen en en met de taxi gaan. dit laatste hebben wij gedaan en ging erg goed en was ook veilig.wij zijn naar Xcaret geweest met de taxi vanaf playa en dit is ongeveer 35 minuten. Xcaret heeft ook een website www.xcaret.com hier kun je met dolfijnen zwemmen (dit hebben wij van te voren thuis via internet geboekt) dit is echt aan te raden.Het is een prachtig park waar je je een hele dag kunt vermaken.je kunt er ook lekker relaxen in de hangmatjes die er op het strand tussen de palmbomen hangen.Verder is Tulum een aanrader dit is de enige maya tempel die aan zee ligt http://www.locogringo.com/past_spotlights/aug2002.html erg mooi en ook goed met de taxi te bereiken. ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.en alsvast veel plezier. groetjes Monique

Hoi Ikke198,
Ik ben ook 2 jaar geleden naar Playa del Carmen geweest, in hotel Riu Palace Riviera Maya. Een prachtig hotel. Maar dat terzijde. De plaats zelf is erg mooi, je hebt geen last van ‘vervelende beestjes’ (maar ik schrok me wel kapot toen ik bijna tegen een leguaan op loopte, deze liep gewoon op het voetpad - die beesten zal je waarschijnlijk nog wel vaak tegen komen) en plaatsen waar je excursies kunt doen zijn gemakkelijk en snel te bereiken met een busje of een taxi. XCarat was ook erg leuk, zoals moniqueve zei. Verder heb je nog een gezellige straat waar je lekker kan shoppen, eten of gewoon even rondkijken. Veel plezier alvast! :slight_smile:

Over de reactie van Moniqueve, als je met dolfijnen wilt zwemmen bekijk dan eerst de volgende pagina even: wspa.nl/news.asp?newsID=279

Bedankt voor het plaatsen van de link Verdwaald, deze was me ontgaan :mad:

Effe de tekst erbij plaatsen ->

De wrede industrie achter Flippers glimlach

Zwemmen met de dolfijnen is een zeer onnatuurlijke activiteit, waar een wrede industrie achter schuilgaat. Niet doen, zegt WSPA.
Met hun eeuwige glimlach oefenen dolfijnen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit. Voeg daarbij de mythische verhalen over zwemmers die door dolfijnen van de verdrinkingsdood worden gered en je hebt een kassucces. Zwemmen met de dolfijnen, doorgaans tuimelaars, is razend populair, vooral in de Verenigde Staten en Mexico en in toenemende mate in het Caribisch gebied, Latijns-Amerika en Azië. Het staat te boek als een ecofriendly, natuurlijke en soms zelfs educatieve activiteit. Het tegendeel is echter waar.
Veel dolfijnen worden ervoor uit het wild gevangen. Dat gebeurt tijdens een traumatische jacht, waarbij deze uitermate sociale dieren wreed uit hun familieverband worden gerukt. Een aantal dieren sterft op weg naar hun nieuwe verblijf.
De overlevende dolfijnen worden ondergebracht in een bassin of een afgebakend stukje zee. Voor een dier dat in het wild bijna 65 km per dag zwemt, is dat veel te klein. Bovendien raakt hun echolocatie (oriëntatie via geluidsgolven) er volledig door van slag. In deze beperkte ruimte worden de dolfijnen gedwongen dagelijks ontmoetingen met mensen te hebben. Vaak moeten ze ook nog kunstjes vertonen. Ze doen dit niet uit zichzelf; er gaat een harde training aan vooraf om de dieren zover te krijgen, waarvan uithongering een belangrijk element vormt.
Er worden wereldwijd zeker 1500 dolfijnen in gevangenschap gehouden, maar waarschijnlijk zijn het er veel meer. Voor al deze dolfijnen, of ze nu tegenstribbelend uit het wild zijn weggehaald of zijn geboren in gevangenschap, is een dergelijk leven een lichamelijke en geestelijke kwelling. Dit onnatuurlijke gedrag heeft bovendien geen enkele educatieve waarde. Daarom adviseert WSPA toeristen om deze industrie niet te stimuleren en niet mee te doen aan zwemmen-met-de-dolfijnen-programma’s.
Meer informatie over dolfijnen vindt u op onze Engelstalige campagne-website Free the Dolphins.

Ik ga op huwelijksreis naar Hotel Riu Lupita, denk dat het, 't zelfde hotel is :wink:

Wij vertrekken 13 augustus ook voor 16 dagen naar Mexico.

Heb zelf al wat boekjes gekocht over Mexico en er is genoeg te zien in de streek waar we zitten.
We denken er ook over om voor een dag of 5 een auto te huren, weet alleen niet of dit aan te raden is, wie heeft hier ervaring mee?

Ruud

Hoi, vanuit Playa kan je ook gewoon zelf een auto huren en lekker rondrijden. Gaat makkelijk, prima wegen en niet druk. Koop wel even in Nederland een goede routekaart (bijv die van Rough Guide), dat scheelt een hoop gedoe daar. Met de auto kan je inderdaad naar Tulum. Als je er zin in hebt een aardig eindje te rijden kan je vanuit Tulum nog verder zuidwaarts naar Laguna Bacalar, een mooie laguna, of naar de kuststrook onder Tulum, lekker rustig.
Als je 2 hele weken in Playa bent, zou je misschien ook een keer een 2-daags tripje kunnen maken naar het ‘echte’ Mexico. Als je richting Chichen Itza gaat (zeker doen!), kom je langs Valladolid. Echt een schattig klein stadje vanwaar je Chichen Itza makkelijk kunt bezoeken. Op het centrale plein zit een heel leuk hotel (naam vergeten, iets met Marques).
Volgens mij kan je in de buurt van Playa ook nog naar allerlei ondergronds grottenstelsel. In de buurt van Valladolid heb je ze ook: cenotes. Je kan er soms ook in zwemmen (weet alleen niet of dat echt verstandig is…). En een duik-/snorkeltripje mag niet ontbreken tijdens je vakantie!
Enneh… niet doen he, dat dolfijnenzwemmen… :wink:

http://img.bol.com/intershoproot/BOOKCOVER/FC/1/8/4/3/5/1843532131.gif

Bedoel je deze kaart?
Denk dat we toch nu al in Nederland een auto gaan regelen.
Die 2 daagse excursie waar je het over hebt, kun je die gewoon in Playa zelf boeken?
[URL=“bol.com | pagina niet meer bereikbaar”]

Die kaart lijkt me prima, maar wij hadden van dezelfde serie de Yucatanversie voor het stukje Yucatan. Iets gedetailleerder, maar met deze kom je er ook hoor.
Over die twee dagen eropuit: wij hadden niks geboekt, maar wij waren er in november. Ik weet niet hoe druk het is wanneer jullie er zijn. Je moet nog maar eens even op de kaart kijken hoe lang je er precies over doet naar Valladolid, maar volgens mij is dat over de snelweg zo gepiept. Daarom zou ik als reisschema aanhouden:
dag 1: auto ophalen en naar Valladolid rijden, inchecken in hotel, in de buurt de cenotes bekijken, lekker dineren in hotel en genieten van het dorpsleven op het plein.
dag 2: op tijd op om naar Chichen Itza te gaan voordat het er echt druk wordt en daarna terug naar Playa.
Het hotel zou je nu al kunnen regelen. Heb nog even nagezocht hoe het precies heet: www.mesondelmarques.com. Het is een karakteristiek hotel, niet superdeluxe maar wel leuk en met een goede keuken. Volgens mij zijn er in Nederland ook reisaanbieders waar je dat kan boeken.
Voor Chichen Itza hoef je niks te regelen, gewoon heen rijden, entree betalen en klaar. Die cenotes zijn grotten met water. Verwacht er niet teveel van hoor, je kan er in zwemmen maar of dat verstandig is weet ik niet zeker (wij wel gedaan en niks opgelopen). Veel locals en geen facilieiten, maar dat vonden wij wel charmant.

Neem wel een reisgids mee!!! Bijv Lonely Planet Yucatan. Daar staat een klein kaartje van Valladolid in en meer info over Chichen Itza en waar je de cenotes kunt vinden.

Veel plezier alvast!

Hallo, wij waren in riu Tequila , heeeeeel goed, maar durf vooral de excursies buiten het hotel te boek vb in de stad scheelt veel in prijs , volgens mij zal je van deze reis geen spijt hebben , groetjes

Volgens mij is Ruud alweer terug, toch? Hebben jullie het leuk gehad? En nog leuke dingen gedaan?

Ja wij zijn weer terug van onze Huwelijksreis.

We zijn naar Coba, Chitzen Itza en Tulum geweest. Ook zijn we naar Xcaret, waar mijn vriendin toch met dolfijnen heeft gezwommen, geweest. Het is een heel leuk park waar je dag zo voorbij is.
De excursies natuurlijk in Playa zelf geboekt wat ruin 200 euro besparing heeft opgelevert.

We zaten zelf in Riu Lupita en het is ons uitstekend bevallen.
In totaal 2 regen buitjes gehad. 1tje van een half uur in de avond toen we lekker droog aan de bar zaten en een bui toen we in Coba liepen, wat erg verfrissend werkte.

Super hotel, prijzen vallen 100% mee, alleen heb ik zo’n hekel aan al die mensen die je hun winkeltje in proberen te krijgen en alleen maar lopen te zeuren.

Hallo

Mijn vriend en ik hebben ook voor het eerst een reis geboekt naar Playa de Carmen.
We zitten in het Riu Lupine hotel.
Nou lees ik heel veel over de orkanen en vraag me af of ze daar er ook veel last van hebben.
We zijn al ruim 5 jaar niet op vakantie geweest…en ik word toch wel een beetje bang van al die verhalen over de orkanen.
Weet iemand hier er iets meer van?
Wij gaan op 24 september vliegen.

Groetjes Sannie

Groetjes Sannie

Een orkaan is altijd weinig waarschijnlijk, maar in deze period zeker niet onmogelijk. En ook al passeren ze niet vlakbij, toch kan het weer tijdelijk wat slechter zijn. Al bij al zou je al grote tegenslag moeten hebben