zelf uitstappen plannen vanuit playa del carmen

Beste Mexico-liefhebbers,
Wij vertrekken met een last-minute op 28/11 naar Playa del Carmen. Wij kiezen meestal niet voor dit type bestemmingen, maar de prijs was zo interessant… dat konden we niet laten. Bovendien blijkt het een goede uitvalbasis te zijn om toch het Yucatan gedeelte te verkennen.
We willen graag heel wat excursies doen, maar ik liet me vertellen dat de georganiseerde excursies, die aangeboden worden in de hotels, héél erg duur zijn.
Heeft iemand ervaring om op eigen houtje bv. naar Tulum, Chichen Itza, Contoya en Isla Mujeres te gaan? Zijn de lijnbussen ok en berekenbaar? Kan je vanuit Playa del Carmen makkelijk openbaar vervoer krijgen? Kent er iemand de prijzen hiervan, verschilt dit veel met geboekte excursies?
Wat vonden jullie zeker de moeite waard om te doen en wat is eigenlijk niet aan te raden…
un saludo y muchas gracias
Birgit

Ik ben net een paar weken terug van playa del carmen, en ik kan je het park Xcaret zeker aanraden. Altans, wij vonden het geweldig mooi. Verder kan ik geen antwoord geven op je andere vragen helaas, want deze excursie hadden we namelijk geboekt bij een bureau in playa del carmen zelf. Dit was wel veel goedkoper dan boeken bij onze host.

succes ermee :slight_smile:

Hoi Birgit,

Het is openbaar vervoer is in Playa del Carmen zeer betrouwbaar. Je hebt de ‘gewone’ busmaatschappij bij het busstation, daar zijn heel makkelijk kaartjes te regelen naar alle plaatsen. Ik heb wel 1 keer meegemaakt dat de tijden naar Merida niet helemaal klopten maar dat was meer uitzondering dan regel. Verder heb je ook nog collectivos, dat zijn een soort van minibusjes die rijden geloof ik ieder half uur naar o.a. Tulum. Hij gaat echter pas weg als het busje vol zit maar is wel goedkoper. Collectivos zit achter het gewone station, even goed navragen.
Tulum is leuk, Coba is de moeite waard, Merida vond ik niet zo’n succes. Chichen Itza heb ik niet gedaan maar schijnt erg mooi te zijn. Heel veel plezier!

Ik zou voor de volle 100% op eigen houtje gaan: veel leuker en een vele betere prijs!