In de zomer hoop ik op huwelijksreis te gaan naar Playa del Carmen. We gaan naar hotel Viva Wyndham Maya. Overal wordt gepraat over leuke excursies. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal te doen is? Ik heb al gehoord over zwemmen met dolfijnen en een catamarantocht. Nu ben ik wel benieuwd naar de prijzen hiervan. Weet iemand dat? Kunnen we vast gaan sparen
Hallo:)
Er gaat inderdaad een catamaran vanuit playa del carmen naar Isla Mujeres. Daar kun je inderdaad met dolfijnen zwemmen, maar ook prachtig snorkelen!
Ik zou jullie ook willen adviseren naar Sian Ka’an te gaan, vlakbij Tulum. Een prachtig natuurreservaat beschermd door UNESCO. Je kunt hier een hele mooie boottocht maken.
Bedankt voor het reageren, daar hebben we wel wat aan!
Nu nog een vraagje: je kunt dus zwemmen met dolfijnen in dat park wat jij noemt en ik hoorde ook van xcaret. Wat is leuker? (lastige vraag mischien…) Als ik de sites bekijk, lijkt het me dat dat park van jou natuurlijker is dan xcaret, dat is volgens mij veel toeristischer.
Klopt, in Garrafon op Isla de Mujeres kun je ook met dolfijnen zwemmen. Het is inderdaad veel leuker dan Xcaret. Dat is echt een park, welliswaar een mooi ecologisch park, waar je ook mooi kunt snorkelen, maar ik vind het meer een attractiepark en inderdaad toeristischer en minder natuurlijk. In Garrafon kun je echt snorkelen in en om een natuurlijk koraalrif. Het is natuurlijk ook leuk om daar met die catamaran heen en terug te gaan en er echt een dagje van te maken.
Leuk dat jullie naar Viva Azteca gaan, wij zijn daar 2 jr geleden ook geweest voor onze huwelijksreis.
Een catamarantocht naar Isla Muljeres is erg leuk om te doen, heerlijk relaxen op de boot en je drankjes worden naar je gebracht.
Verder zijn wij ook naar Ek Balam en Rio Lagartos geweest, vonden wij veel leuker dan Chichen Itza. Daarbij vonden we de combinatie erg leuk, niet de hele dag alleen naar Chichen. Maar in de middag met kleine bootjes door een mangrove varen. En als je dan geluk hebt zieje nog een krokodil. Het is een lange dag, maar zeker de moeite waard.
Vorig jaar zijn wij weer in Mexico geweest en toen dus naar Chichen en ook met bootjes door een Canyon gevaren. Beiden vonden we dat lang niet zo leuk als Ek Balam en Rio Lagartos.
De excursies hebben wij gewoon via Arke/ TUI geboekt. Dus we hebben geen ervaring met lokale agentschappen.