mexico playa del carmen

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen heel graag op vakantie naar mexico, playa del carmen. Wie weet wanneer we het beste kunnen gaan want we willen graag mooi weer en toch ook iets kunnen ondernemen. Ook willen we heel graag weten wat we daarvandaan kunnen ondernemen, zoals dingen bezichtigen of jeep safari’s maken enzovoort. Alle informatie is welkom.
Met vriendelijke groet.

Petra

Wij zijn in juli geweest. Het is dan regenseizoen, maar dat stelt eigenlijk niet zoveel voor. 30+ graden en na een kwartier weer stralende zon. Dit schijnt ook in augustus het geval te zijn. Verder zijn er enorm veel excursies. Veel Maya ruïnes, natuurgebieden, grote parken, Quadrijden, speedboot, te veel om op te noemen en zeker de moeite waard.

Ola

Ik heb zelf zes maanden in Playa gewoond en het was een waar paradijs. De beste periode is tussen in het droge seizoen (van januari tot mei). Als je daar komt om uit te gaan moet je tijdens springbreak gaan (tweede week maart tot eind maart)

uitgaanstips: http://artikelssociologie.blogspot.com.br/2012/05/de-beste-discotheken-van-playa-del.html

vanuit playa del carmen kan je veel excursies boeken. Mayatempels, snorkelen of duiken boven koraalriffen, met dolfijnen zwemmen, cenotes (onderwatergrotten), boottochten naar eilanden, … Ik zou veel geld opzij zetten voor excursies.

Voor iets meer uitgebreide info over Mexico en de excursies vanuit Playa del Carmen geef ik je deze link:

http://artikelssociologie.blogspot.com.br/2012/01/mexico-het-schierleiland-yucatan.html

Vraagje… wij gaan ongeveer 14 dagen en daarvan willen we ongeveer 7 dagen besteden aan excuries enzo…
We zitten gewoon all inclusive dus geld aan eten ofzo zijn we niet meer echt kwijt…

Als ik zeg dat we zaten te denken qua budget aan 1300 euro is dat dan realistisch?
Of ben je echt veel meer kwijt voor de excursies?

ja daar kan je heel wat mee doen. Zwemmen met dolfijnen is vrij duur. Ik zou zeker Chitzen Itza, coba-tulum, isla contoy (=met snorkelen) en een cenote bezoeken

Zwemmen met dolfijnen hoeft ook niet…
Sian Kaan wil ik ook heen…

Zwemmen met dolfijnen is alleen leuk als ze niet “gevangen” zitten. :slight_smile: Dus daar zou ik ook zeker geen geld aan uitgeven.

Klopt… Vandaar… Maar dit bedrag is dus prima voor 2 personen??

Ik ben jaar of drie terug geweest, stuk of 3 excursies gedaan die hele dag duurde, kan me niet voorstellen dat ik meer heb uitgegeven dan dat bedrag. (Maar goed, toen was Mexicaanse griep periode dus niemand durfde naar Mexico, lekker goedkoop)

Tsjah maar 3 of 7 excursies is nogal een verschil haha :stuck_out_tongue:

Klopt. :slight_smile:

Wij hebben toen de “duurste” gedaan, beetje de bekendste plekken bekeken. (En vanuit hotel nog keertje met bootje op pad geweest geloof ik). Maar al met al denk ik dat je eindje kan komen hoor.

Kan me ook niet zo goed herinneren wat er toen nog meer te zien was, dus vraag me af of je wel echt 7 leuke excursies kan boeken. (Zijn er vast, maar na 2/3 oude steden heb je dat ook wel gezien vind ik)

Totaal geen idee of ze betrouwbaar zijn maar hier staan wel wat prijzen op! :slight_smile:

Gelukkig is er ook wat meer dan alleen steden bekijken toch? Beetje wat avontuurlijkere excursies… en ik hoef niet van 's morgens tot 's avonds laat weg te zijn… Zo 1 ding bezoek op een dag vind ik meer dan genoeg!
Alleen als dingen makkelijker zijn in combi dan doen natuurlijk!

Maar t moet zo chill mogelijk zijn…

Sian Kaan, zeer mooi. Is wel een van de duurdere excursies (150 euro) ofzo. Eerlijk gezegd kan je die beter in het centrum van Playa del Carmen boeken. Prijzen zijn veel goedkoper, en de bootttocht is hetzelfde.

Van avontuurlijke is de beste organisatie Altournative, die kan je normaal gezien bij je reisleider in het hotel boeken. Van Altournative was de ‘jungle maya expedition’ de meest avontuurlijke. 1300 voor twee man, aardig budget hoor

http://www.alltournative.com/tours-expeditions/jungle_maya_expedition.asp

@Lobo… tsjah is onze huwelijksreis en we willen zeker weten dat we genoeg hebben. Maar meer dan die 1300 is er ook niet. Dat is voor fooien, souvenirs, excursies, uitgaan… alles wat je daar kunt uitgeven :wink:

Zal die organisatie eens bekijken :slight_smile: