Wie heeft er leuke tips voor augustus Yucatan, Playa del Carmen

Hoi,

Begin augustus gaan mn vriend en ik voor 16 dagen naar Mexico. Sandos Corasol Eco Spa & Beach resort. Wie heeft er leuke tips om te ondernemen of ervaringen die je juist niet moet doen.

En ik heb nog een paar speciefieke vragen:

• Ik zie veel prijzen bij attracties in dollars staan. Kun je niet met pesos betalen? En wat is het beste om te doen, dollars of pesos?

• Heeft het hotelpersoneel liever dollars of pesos als fooi?

• Ik wil graag een auto huren (hier al in NL via internet vooraf) om bijvoorbeeld naar Tulum en Chitzen Itcha te gaan. Wie heeft daar ervaringen mee? of kun je beter met de plaatselijke bus of georganiseerde tour? Welke dorpjes zijn leuk om onderweg te stoppen als je wel met eigen auto gaat?

• Wat mij leuk leek om te doen is Rio Secreto, Tulum en Chitzen Itcha. Ook wil ik graag nog naar eiland, welk eiland is het leukste om te doen? En voegt het daadwerkelijk iets toe? Wat is nog meer echt de moeite om te doen? Ik vind de excursies vrij aan de prijs? Heeft iemand ook nog voordelige tips?

• Kun je ook leuke georganisseerde boottochten maken?

• Welk muggenspul raden jullie aan?

• Andere handige dingen om te weten?

• Zijn er ook Nederlanders in dat gebied die in het toerisme werken met georganisserde dingen???

Ik hoor het graag! Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!!

Groetejs Sarah

Wat een mooi vooruitzicht! Ik kan je Tulum en Chitzen Itza zeker aanraden. Je kunt een auto huren, maar de lokale bussen zijn ook prima. Bij Tulum ligt ook het prachtige natuurgebied Sian Kaan. Als je van vogels houdt, is dit zeker een goede plek om te bezoeken. Ook vond ik Coba heel gaaf. Daar kun je op de mayaruïnes klimmen. Wij waren er heel vroeg ’s ochtends en waren de enigen op de piramide. Magisch. Je kunt vanuit Playa del Carmen ook heel gemakkelijk even de ferry pakken naar Cozumel en daar een auto huren. De achterkant van het eiland is prachtig en lekker rustig.

De dollar schijnt trouwens afgeschaft te zijn als officieel betaalmiddel in Mexico, maar ik weet niet hoe dat er in de praktijk nu uitziet.

Heel veel plezier alvast!

Bedankt voor je snelle reactie! Zeker een leuk vooruitzicht… ben al volop bezig met de voorpret en dat is al erg leuk!
Bedankt voor je tips, ik heb er zeker iets aan en neem ze absoluut mee!

Groetjes

Hoi Sarah,

ik zou ter plekke even kijken wat de prijs in USD en Peso is, maar als je in Mexico Peso pint, heb je meestal de beste koers. Ik heb altijd wel wat USD’s mee op reis, al is het maar voor op de vliegvelden. Is soms wel handig.

Fooien zou ik met Peso’s doen, want dan kan het personeel het ook direct gebruiken. Is ook wat makkelijker te doseren.

Wat Backpackgek ook al schreef, de bussen in Mexico zijn prima. Verbaas je niet over de qualiteit van het busvervoer in Mexico, want dat is echt zeer goed en heeft ruim keus uit diverse klassen. Een huurauto voor naar Tulum te gaan is m.i. overbodig, want die staat meer dan je er mee aan het rijden bent. Chichen Itza wordt overal als package aangeboden, wat sowieso wel een dagje op je gemak is. Met een auto voor alleen die dag heb je natuurlijk wel alle vrijheid. Is natuurlijk een persoonlijk afweging. Ga je met de auto, overweeg dan om Merida of Izamal mee te pikken.

Muggenspul “Off” in Mexico heeft een hoog deet gehalte, maar bedekkende kleding doet vaak ook al veel.

Je kunt een dag naar Isla Mujeres, waar je strand, een turtlefarm en een mooi snorkelpark hebt. Het eiland is relaxed en overzichtelijk en voelt niet zo massaal aan. Playa Norte is, mits het niet druk is, een prachtig strand. Cozumel is ook leuk, maar voor een eilandbezichtiging heb je snel vervoer nodig. Ik heb wel eens met een scooter een rondje langs de kust gemaakt. Erg leuk.

Mijn pesoonlijke afrader: Ga niet zwemmen met dolfijnen in gevangenschap, want dat is zeer dieronvriendelijk. Kijk hier voor meer info

Nederlander in de toeristen business ginds zijn o.a:

Veel plezier!