:rolleyes:
Volgend jaar zomer willen wij, gezin met 2 kids (10 en 16 jaar)
naar Yucatán (Playa del Carmen) in Mexico.
Omdat we niet alleen maar strand willen zien, vragen we aan ervaringsdeskundigen
wat er zoal te zien en te doen is op cultuur/natuurgebied.
Het liefst praktische en niet te dure tips!
We verblijven waarschijnlijk in een Riu hotel (Tequila).
vanuit PdC is een boel te doen, zonder al te veel moeite Je hebt de bekende Maya-Sites zoals Chichen Itza, Tulum en Uxmal en de minder bekende zoals bv Coba(mijn persoonlijke favoriet). Ze zijn allemaal goed met het openbaar vervoer te doen, maar je kan natuurlijk ook voor een complete dagtrip kiezen. Mocht je een georganiseerde dagtrip doen, boek 'm dan gewoon in het dorp, bv in het losse tickethokje op het grote busstation op 5Th Av en niet bij de hostess. Je zit waarschijnlijk in dezelfde bus en hebt dezelfde gids voor een veel hogere prijs… <_<
Ga een dagje, met het veer, naar Cozumel en doe eventueel een tripje met een gehuurde scooter.
Natuur is er ook genoeg en zelfs gecombineerd met interactie zoals in Xel-Ha of Xcaret. Xel-Ha wordt vaak gecombineerd met Tulum, maar dat vind ik persoonlijk één van de twee te kort doen. Als je naar Tulum gaat kan je ook gebruik maken van het zeer mooie strand en er ligt een groot rif voor de deur, dus snorkelen kan je er ook. Deze twee kan je sowieso beter zelf met de bus doen, of je wil persé een gids hebben in Tulum. Xcaret is niet zo mijn ding, veel te kunstmatig naar mijn smaak. Kijk maar eens op www.mexico.pagina.nl voor de links. Je kan verder nog snorkelen in Cenotes, vaak gecombineerd met een jungletrip. Bij Chetumal zijn ook mooie stukken natuur te vinden, dus keus genoeg.
Er zijn ook veel trips of activiteiten die naar mijn mening niet zouden mogen kunnen…, maar wie ben ik?! Zwemmen met dolfijnen lijkt wel haaste een must voor de mexico(strand)gangers, die zich niet werkelijk realiseren waar ze aan meewerken . Kijk maar eens op www.wspa.nl Ook met quads door de jungle raggen is erg hip en m.i. erg schadelijk voor bv broedende vogels door geluidsoverlast etc. Het is natuurlijk ieders eigen beslissing, maar er op wijzen mag toch, niet ?
Er zijn ook nog genoeg leuke plaatsjes te bezoeken, zoals Merida en de dorpjes rond Cobá, waar je mooie wandelingen kan maken zonder massatoerisme.
Ik zou nog uren door kunnen gaan en ik heb nog heel veel niet genoemd. Dus als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik hoop dat iemand hier antwoord kan geven op mijn vraag.
Ik ben vorig jaar 2 weken in Mexico geweest n ben toen ook naar Isla Mujeres geweest, ik vond t leukste daar dat je golfkarretjes kon huren en daarmee heel t eiland kon verkennen.
Weet iemand of die gelegenheid er op Cozumel ook is.
Ik ben er in Mei nl. 1 dagje en zou dit grtaag weer op deze manier doen.
Ik hoop van iemand te horen.
Volgens mij is dat alleen op Isla Mujeres. Op Cozumel kan je wel een scooter huren en hiermee het eiland verkennen. Aanbieders genoeg als je van de boot komt :nod:
Mijn laatste bezoek aan Cozumel was wel in 2002, dus…
Waneer je naar Playa Del Carmen gaat, kan ik je aan raden om naar hotel Viva Wyndham Azteca te gaan. Wij zijn daar vorig jaar ook geweest en was echt super. De prijs/ kwaliteit verhouden was erg goed. Het welkomsgesprek was ook in een van de Rui hotels, maar wij vonden dat helemaal niks. Veel te groot/ massaal.
Qua excursies is er genoeg te doen. Wij zijn naar Ek Balam en Rio Lagartos geweest. Ek Balam zijn ook Maya opgravingen, maar 100x minder druk dan Chichen Itza. Verder hebben we met een catamaran vanuit Cancun naar Isla Mujeres, ook erg leuk. En we hebben de quadtoer gedaan bij onze land genoten Erik en Andre. Dat ligt op de weg tussen Playa en Tulum. Je gaat er dan ook in een cenote zwemmen.