Vraagjes over Mexico

Mijn vriend en ik vertrekken op 10 september naar playe de carmen.
We verblijven er 12 dagen in het hotel viva azteca.
Kan iemand mij vertellen hoe het hotel meevalt en welke uitstappen je zeker moet doen.
Is het te vertrouwen om je uitstappen te boeken bij de lokale bevolking want in turkije en egypte was dit absoluut niet te vertrouwen.
Ik wou zeer graag met dolfijnen gaan zwemmen maar nu ik het bovenstaande artikel heb gelezen twijfel ik toch.
Kan iemand mij ook vertellen hoe het weer er in september is want heb er toch wat bang voor.
Alle andere informatie is ook altijd welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes Jill

Hoi Jill,

ik weet niet waar jullie interesse naar uitgaat, maar Maya sites als Tulum, Coba en Chichen Itza zijn bijna een must. Chichen Itza is een dagtrip die je het beste plaatselijk kunt boeken. Hij de hostess en in het hotel kan het ook, maar is het meestal een stuk duurder als wanneer je het bij een lokaal bureau boekt. Lokaal boeken is absoluut te vertrouwen, alleen doen veel toeristen dat niet uit gemak en je krijgt dan vaak geen gids in je eigen taal, maar in Engels. Tulum en Coba kun je makkelijk zelf met openbaar vervoer doen en is ook wel in 1 dag te doen. Bij Tulum kun je trouwens ook gebruik maken van het strand.

Een dagje Isla Mujeres kan luek zijn en je hebt nog de parken Xcaret en Xel-Ha in de buurt zitten. Je kunt op het eiland een golfkarretje huren, of je gaat te voet het centrum bekijken en/of gaat naar Playa Norte.

Het zwemmen met dolfijnen in gevangenschap is een gevoelig thema en eenmaal in de parken denkt men vaak dat het wel goed zit. Het is een beslissing die iedereen zelf moet nemen, maar denk maar eens na waarom dat in de meeste landen verboden is…

September is aan het einde van het regenseizoen, maar hoeft geen roet in het eten te gooien. Ben zelf ook al eens in septemberg in Yucatan geweest en heb er misschien anderhalve dag regen gehad. Meestal een korte flinke bui laat op de middag en dat was het dan voor die dag met de regen.

1 like

Bedankt, nu weet ik toch al wat meer.
Heb goed nagedacht over het zwemmen met dolfijnen en ga het toch niet doen.

Groetjes

Wat leuk dat je naar Viva Wyndham Azteca gaat! Daar ben ik vorig jaar ook geweest! :smiley:
Wij verbleven voor twee weken in dit hotel en het is me echt PRIMA bevallen! Goed onderhouden, vriendelijk personeel, leuke animatieshows 's avonds, mooie kamers en lekker eten. :smiley: Heb niet anders dan lof over dit hotel. Zou er (als ik genoeg geld had) zo weer naar terug willen…

Wij hebben onze excursies wel gewoon via de touroperator geboekt. Wil je dat niet, dan raad ik je aan om de excursies in het hotel te boeken, maar de gok om een excursie op straat te boeken zou ik niet nemen. 9 van de 10 keer gaat dit prima hoor, maar je zou maar net pech hebben…

Wij zijn naar Chitzen Itza geweest, dat was ontzettend warm maar ook ontzettend leuk! Echt een aanrader. Tulum hadden wij ook op het lijstje staan maar dat is 'm niet meer geworden helaas. Als ik nog eens naar Mexico ga, dan staat Tulum bovenaan.

Verder zijn wij nog een dagje naar Xcaret geweest, was ontzettend leuk. En met dolfijnen gezwommen bij Delphinus. Was duur maar vond het het geld zeker waard… Helaas waren de bassins veel te klein naar mijn mening dus ik zou eerder aanraden om met wilde dolfijnen te gaan zwemmen…
Ook zijn we nog een keer naar Coco Bongo geweest, als je van uitgaan houdt is deze discotheek zéker een aanrader!

Hele fijne vakantie alvast, ik ben jaloeeeeeerssss :smiley:

1 like

Bedankt voor de info!!!:cheer:
Groetjes Jill

Ik heb met dolfijnen gezwommen in Xel-Ha en dat was een geweldige ervaring. Als je een morele bezwaren hebt moet je het natuurlijk niet doen, maar ik had het niet willen missen.

Over het weer zou ik me niet te druk maken; warm is het er altijd en een buitje valt er ook elke week wel. Let trouwens wel op als het bewolkt is: ook dan doet de zon flink zijn werk, dus gewoon blijven smeren met een hoge factor!

Playa del Carmen is een leuke plaats. Vooral in de avond is het er gezellig. Ik vond Coco Bongo ook erg leuk. Geen kaartje kopen aan de deur, maar bij een van de jongens op straat, daar kan je een leuke prijs mee afspreken. Taxi’s zijn betrouwbaar en rijden met de meter aan. Van Playacar (hotelzone) naar Playa del Carmen is een paar dollar. De meeste chauffeurs spreken wel een paar woorden Engels.

De shopping malls in Cancun zijn een aanrader als je van shoppen houdt (uur rijden, met taxichauffeurs kan je een deal maken voor heen en terug). En verder vond ik Xel-Ha erg leuk, de avondshow van Xcaret (verder vond ik dat park een beetje tegenvallen), snorkelen in Cenotes (of hoe je dat schrijft, het zijn grote grotten) is ook heel leuk. Tulum is een aanrader voor een ochtend (Maya tempels, uurtje rijden) en Chitzen Itza ook, maar dat is erg ver rijden en echt bloed en bloed heet.

Dat was het geloof ik. Gewoon geen zorgen meer maken en lekker gaan genieten! Veel plezier :dag:

Bedankt voor je reactie!!!
Nog 2 en een halve week en dan kunnen we vertrekken, kan niet wachten.

Als je een beetje een beeld wilt krijgen van een piramide moet je naar Chitzen Itza gaan, Tulum vond ik helemaal niks, er is weinig te zien en wat je ziet stelt niet veel voor, alleen de ligging is mooi. Achter de site ligt een mooi wit strand waar het niet druk is, dat is wel een aanrader.
Veel plezier!

Hoi Jill,

Ik heb een heel verhaal met een zekere Kim gehad over mijn vakantie in Playa del Carmen in mei dit jaar. Hier staan heel wat tips in, je kunt ze lezen via deze linkt (tenminste, ik hoop dat dit werkt) http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=585036#post585036
Have fun.

Groetjes,
Marie-Jose