Ervaringen met Playa del Carmen

http://p.vtourist.com/1652698-Playa_Del_Carmen_2002-Playa_del_Carmen.jpg

Deel hier jouw ervaring met Playa del Carmen.

Playa del Carmen heb ik in 1998 en in 2002 bezocht. Het verschil tussen de twee bezoekjes was m.i. best groot. Was het in '98 nog voornamelijk onverharde wegen en veel basic barretjes etcetera, bleek dit in '02 voor een groot gedeelte te zijn verdwenen. Naar mijn smaak was de leuke relaxte sfeer er een beetje door verdwenen en leek het er op dat all-inclusive begon te overheersen. Toch was het nog steeds een zeer aangename badplaats en leek het niet op een typische badplaats zoals bv Cancun. Er zijn veel barretjes en restaurants in het centrum, maar ook daarbuiten is genoeg vertier te vinden. PdC ligt aan de prachtige caribische zee en er zijn veel duikplekken in de buurt. Ook als uitvalsbasis is het perfekt, want in de buurt kan je naar zgn ecoparken, archeologische site’s (Chichen Itza, Tulum, Cuba, Uxmal etcetera), Cozumel, Isla Mujeres en een aantal leuke steden zoals bv Merida. De prijzen in het centrum staan niet echt in verhouding met de rest van Mexico, maar dat is het bijkomende nadeel van het succes. Voor toeristen die buiten een fijne strandvakantie ook nog wat anders wil doen is PdC een goede bestemming, maar voor het echte Mexico te vinden is het m.i. minder geschikt.

Grtn, Robert :mexico:

Ik ben net terug van mijn vakantie in playa del carmen en heb het uiteindelijk weer erg naar mijn zin gehad.

Vorig jaar ben ik er ook geweest, wij verbleven toen in Sandos gala (playacar, dus niet caracol) dit hotel was echt geweldig, leuke vriendelijke mensen,vgoede service en een goed,lekker en uitgebreid buffet…!!
Helaas is Sandos nu gesloten ivm uitbeiding, dus hadden wij dit jaar in eerste instantie gekozen voor hotel the reef, hier hebben wij echter maar 1 nacht door gebracht. Wat een verschrikkelijk hotel!!

Wij kwamen midden in de nacht aan na een vertraging van 13 uur dus de meeste passagiers hadden dorst en honger maar er werd bij de receptie gezegd dat er niets voor ons was, ook op de kamer was geen minibar zodat we iets konden nemen, zelfs een stel met een klein kind mocht/kon niet eens de fles opwarmen! Toen we eenmaal op de kamer aankwamen bleek deze ook niet schoon te zijn, maar we wilden niet gelijk gaan zeuren. Volgende dag was het een drama met eten, zelfs een wijntje konden we niet krijgen. Heel vreemd allemaal, wij zijn van mening dat er te weinig personeel is, en de mensen die er werken het totaal niet naar hun zin hebben. Wij hadden meer verwacht van een hotel met een Nederlandse eigenaresse!
Ook het strand is erg klein, wij hadden al wel enkele slechte reacties gelezen over dit hotel maar dachten er zijn mensen die altijd wel iets te klagen hebben, maar in dit geval helemaal terecht een echte afrader dus.

Na onze 1e nacht zijn wij overgeplaats naar hotel riu playacar, dit was fantatisch voor elkaar…!! Genoeg en vriendelijk pesoneel, lekker eten en een goede service.
Samen met Sandos gala een aanrader!!

Ik heb hier 3 dagen gezeten aan het einde van een rondreis. PDC is een heerlijke badplaats, mooi mooi blauw water met witte stranden. Je kunt in het centrum leuke restaurantjes vinden en uitgaan schijnt, volgens mijn medereizigers, erg leuk te zijn (ben zelf niet meegegaan). Ik had nog wel langer willen blijven.

Ik denk er ook over om met mijn vrouw naar Mexico te gaan … raden jullie het aan om naar deze bestemming te gaan ?

Wat is het doel van jullie vakantie?
Waar houden jullie van?

Ik zou zeer zeker gaan.:wereld:

lekker weer…mooie stranden…relaxte sfeer en een goeie uitvalsbasis voor excursies…ik vond het geslaagd daar

Wij zijn net terug van 2 weken playa del carmen. Wij zaten in Hotel El Tukan wat echt in het plaatsje ligt. De stranden zijn lekker maar op sommige plekken draaien ze de hele dag “lounge” muziek. het eiland Cozumel is 35 minuten varen van playa en daar kan je heel mooi duiken. Wij hebben een introductie duik gedaan. Verder is het plaatsje te vergelijken met de wat kleinere toeristische plekken in spanje, griekenland… veel amerikanen en pasgetrouwde stelletjes. Romantisch is het zeker…

Ik vond pdc een paradijs juist niet te vergelijken met spanje of griekenland! Ik ben juni vorig jaar naar Riu palace riviera maya geweest!In mei ga ik terug.Geweldig hotel,prachtige zwembaden en vriendelijk personeel!

Wij zijn net weer terug uit het heerlijke Pdc , nu de derde keer en we zijn druk bezig te kijken naar mogelijkheden op wat op te starten daar, de mensen zijn zo vriendelijk, alleen kan ik me wat minder vinden in de toeristen, mensen jullie zijn op vakantie…smile!!!

Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan werken in playa del carmen voor een half jaar of een jaar.
Weet iemand toevallig voor mij een baantje. Of heeft iemand tips voor mij welke hotels ed ik het beste kan proberen? Of rechtstreekse namen en nummers dat zou helemaal te gek zijn. Ik hoop dat ik snel een reactie krijg.

BVD Jessica

Beste lezers,

Zojuist vakantie geboekt (v.a. 22-08) naar Playa del Carmen. Hotel Gran Port Real. Lees hier en daar over orkaan/stormseizoen. Hoogtepunt juli/september. Wat is jullie ervaring aan deze kust? Is het erg of valt het doorgaans mee? Alvast bedankt voor jullie reactie…

Wij (44 en 47 jaar), stel willen omstreeks 1 sept naar Mexico (Playa del Carmen) gaan in het hotel Sandos Caracol Beach Resort.:vak02:
Wie heeft er ervaring met deze plaats en was er dus in september
Heb je dan ook veel last van regen en de overbekende muggen. :slapen:
Wat zijn de To Do things en wat de Don’t Do things…
Wij houden van zon, strand, zee en ik ben hobby fotograaf.:zon02:

Hoi,

Ik wil in januari een week naar de zon. Idee is dat het wel zo warm en zonnig is dat ik op het strand kan liggen. Op google gezocht of dat kan, beetje wisselende reacties… De een zegt dat het juist goed kan in Playa del Carmen, ander geeft aan dat het er ook 19 graden kan zijn. Heeft iemand ervaring hiermee?

Dank!!!

Groetjes, Jessica

Wij gaan 21 aug 16 dagen naar Sandos Caracol wie nog meer???

Hey,

Ik ga eind deze maand naar Sandos Caracol… kun je me wat over het hotel vertellen?? Is het zo mooi als dat het lijkt en hoe is het eten… Kun je er veel doen… Ben je ook uitgegaan en hoe is het uitgaan…

groetjesss

Hey,

Ik ga eind deze maand naar Sandos Caracol… kun je me wat over het hotel vertellen?? Is het zo mooi als dat het lijkt en hoe is het eten…?. Kun je er veel doen…? Ben je ook uitgegaan en hoe is het uitgaan…?

Alvast bedankt!
groetjesss

Super gaaf resort…Eten prima wel ff snel bij de receptie de ala cart restaurants reserveren die zitten snel vol…Kwaliteit van het eten is prima niks op aan te merken…'s avonds er vroeg geen sfeer meer op het resort…Het is leuker om af en toe een avondje naar Playa del Carmen te gaan met de taxi is 15 min voor 120 pesos. Coco Bongo mag je niet missen leuke discotheek met Vegas shows…Verder zijn er in Playa del Carmen genoeg leuke kroegjes om uit te gaan…
Excursies te over alleen wel aan de dure kant…Wij waren er 16 dagen en hebben ons prima vermaakt zou zo terug gaan…
Als je Facebook hebt kun je ze vast opzoeken zie je een beetje wat er allemaal te doen is…

Ik woon nu inmiddels 4 maanden in Playa del Carmen en het bevalt me echt super. Playa, zoals het in de volksmond genoemd wordt is een geweldige badplaats met ontzettend veel dingen te doen. Van de All inclusive resorts weet ik niet zoveel af, want daar ben ik nog nooit geweest. Ik kan iedereen wel aanraden om gewoon een hotelletje in het centrum te nemen, of een van de vele condos of appartementen te huren. Het centrum is echt super gezellig en het uitgaansleven is er super. vraag maar raak als jullie nog meer willen weten.
oja, als laatste nog een tip, neem nooit een taxi op de 5th avenida, als je 1 straat verder loopt richting 10th of 15th is dezelfde taxi ineens een stuk goedkoper.