Reis naar Playa del Carmen (all inclusive vakantie maar toch op zoek naar cultuur)

Dag iedereen,

Ik (m, 21 jaar) en mijn vriend (27) zijn naar aanleiding van de vroegboekkortingen op zoek gegaan naar een leuke vakantie voor komende zomer (september 2016). De afgelopen twee jaar maakten we de cliché roadtrips naar het Zuiden van Frankrijk: leuk, maar we hebben het er nu wel gehad voor een tijdje… :slight_smile: Ginder huurden we een huisje en dankzij de auto konden we elke dag de streek gaan verkennen.

Dit jaar zijn we van plan iets compleet anders te doen! In eerste instantie dachten we aan Caraïbische eilanden als Curaçao om onze vakantie op door te brengen. Omdat mijn vriend nog nooit ver met het vliegtuig naar het buitenland is geweest en houdt van zekerheid, denk ik dat we best gaan voor een all-inclusive vakantie omdat het onze eerste grote (vlieg)reis samen is. Dit bleek in Curaçao relatief duur te zijn. Na een mail naar een plaatselijk reisbureau kwam Mexico als bestemming uit de bus, ook mijn ouders kwamen spontaan met Mexico als bestemming af waardoor ik het nu dus erg overweeg. Voorstel van het reisbureau was een reis naar een Riu-hotel in Playa del Carmen in de regio Yucatan. Dit zou tegemoet komen aan ons budget, periode, voorkeur voor cultuur en toch een relatief luxueus verblijf.

Toch stel ik mezelf nog een paar vragen en hoop van mensen die al eerder dit soort reis gemaakt hebben wat antwoorden te krijgen:

• Mevrouw van het reisbureau stelde voor ginds een auto te huren om de streek te verkennen. Dat zou perfect kunnen qua leeftijd, maar denk dat hij het niet ziet zitten ginder rond te rijden. ('Wat als er iets gebeurt?", onderweg tegengehouden worden,…). Toch zouden we de streek graag verkennen en dan liefst per bus. Wat zijn de belangrijkste bezienswaardigheden ginder en hoe liggen de prijzen van zo’n excursies? Uit eerdere ervaringen weet ik dat deze kunnen oplopen, maar daarover geeft een touroperator niet echt informatie.

• Hoe zit het met de veiligheid in deze streek? Kunnen we zonder zorgen het hotel uit en op stap gaan in Playa del Carmen bv.?

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen om ons over de streep te trekken! :slight_smile:

Hoi Matti!
Net terug uit Playa del Carmen. Geweldig daar!!! In mijn eentje geweest 2 weken. Leuke excursies gedaan. Maar erg prijzig zijn die. Over de 100/150 euro zo gemiddeld.
Heel veilig. Heel gezellig! Wil gauw weer terug. Ik zou zeggen, DOEN!!

1 like

Hé ankie60,

Leuk, zo’n enthousiast antwoord! Waar ben je allemaal geweest? Ik had gedacht aan Tulum, Chichén Itzá en eventueel Uxmal… Maar als het waar is, dat we er zoveel geld voor kwijt zijn moeten we misschien een selectie maken waar we onze tijd aan geven? Welke zou jij aanraden? En is reizen met een huurauto aan te raden? Gegeven dat we zelf nog nooit echt in het buitenland hebben gereden, tenzij over de Route de soleil in Frankrijk :slight_smile: