Yogjakarta naar Bali

Hi Iedereeenn,

Ibn Battuta gaat weer op reis :wereld:… Om precies te zijn vlieg ik, samen met 2 vrienden, op 9 april naar Singapore met Malaysian Airlines. De bedoeling is om hier 2 dagen te blijven (een beetje bijkomen van de reis plus wat sightseeing doen etc…). Daarna pakken we het vliegtuig naar Yogjakarta.

Mijn vraag is hoe lang kan ik het beste in Yogjakarta blijven om de mooiste attracties te zien? (te denken valt aan Prambagan, Borobodur, Kratun ennnn Bromo)…

Mn tweede vraag is: Hoe kan ik het beste naar Bali reizen vanuit Yogjakarta? Zelf zat ik te denken aan een (mini)bus? Wil nog wel iets zien van de natuur en hoe lang duurt zo’n reis (inclusief ferry).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

En alvast bedankt…

greetss
Ibn Battuta

De Bromo ligt nu niet bepaald in de buurt van Yogya…

Ikzelf vind Yogya wel een leuke stad, zeker er is een hoop te doen en te zien en wanneer je ook een beetje van de begaande paden af gaat, kun je je er makkelijk 5-7 dagen vermaken.

In Yogya kun je op veel plekken een minibus boeken naar Bali toe, deze stopt dan ook bij de Bromo. Zelf heb ik een dergelijke trip nooit gedaan, maar volgens mij duurt het 2dgn/1 nacht. (En op de ochtend van dag 2 bekijk je dan de Bromo.) Vanaf Java kun je Bali al zien liggen, de overtocht met de Ferry duurt nog geen uur.

Hi Jenny,

Thx voor je berichtje.

We willen niet al te lang in Yogjakarta verblijven. Dag of 3 moet genoeg zijn voor de mooiste bezienswaardigheden. Ja ik was al op de hoogte dat Bromo niet in de buurt van Yogja is… weet jij hoeveel km het is van Yogja naar Bromo?

We willen na Bromo naar Bali / Lombok en Gili islands. Ik zou overal graag langer willen blijven maar we hebben in totaal maar 3 weken vakantie :slight_smile:

Ik heb geen idee hoeveel kilometer het is van Yogya naar Bromo, dat zou ik na kunnen meten op de kaart maar dat zegt niks. Reken gewoon op een reistijd van 10-12 uur, ik denk dat dat een vrij redelijke schatting is.

3 eilanden in 3 weken vind ik persoonlijk te veel, je bent dan alleen maar aan het reizen. ik zou dus OF voor Bali en Lombok gaan, OF voor Java (evt gecombineerd met een paar dagen strand op Bali).

Ik vraag me af of toekomstige reizigers wel eens op een kaart kijken voor dat ze naar Indonesië gaan. En als ze dat doen naar de schaal van die kaart kijken. Misschien denken ze dat het zoiets als de Waddeneilanden is, maar dan iets groter. Indonesië is even lang als de afstand Ierland – Oeral. Het eiland Java is 1000 kilometer lang, met slechte wegen, je mag blij zijn als je met 40 kilometer per uur vooruit komt, reizen is veel vermoeiender dan in Nederland. Plus dat Indonesiërs het rustig aan doen het zogenaamde “jam karet” is berucht.

Thx voor het advies… ik ga overleg plegen met mn vrienden…

haha seri… tuurlijk heb ik op een kaart gekeken en ik weet ook dat er slechte wegen zijn etc… Dan juist is het goed om te vragen aan mensen wie de (mini)bus heeft genomen van Yogja naar Bali, toch? en hoe lang het duurt!?

niet enkel die kaart-elke reisgids heeft het ook. er zijn 3 manieren:
1.fly-dan ga je dus over die Bromo heen
2.bis malam=nachtbus, varieren in graden van comfort-doen er 14/16 over, incl,. ferry etc. rijden Bromo midden in de nacht voorbij.
alt: dagbus-eerst naar Malang of Surabaya-overstapje. Vanaf mlg ook diverse bis malam naar DPS=te boeken met opstap in Probolinggo.
3.toeristenminibus-package-zal vast veel meer mahal=ikspinsif uitkomen, en leuk gezelfschap van de zwetende witmens. kan niks fout mee gaan, gids gaat mee, elk avontuur is al ingeblikt. Nadeel: zal alleen gaan als er voldoende deelnemers zijn-de laatste keer dat ik daar was ,was er groot gebrek aan.
echt: je hoeft je in Indo over dit soort zaken geen zorgen te maken-ter plekke zal je zien dat de Indo nog veel kreativer is in het aan de man brengen van nog meer variaties en toers dan je ooit mogelijk had gehouden.

Mwah, als je bereid bent meer te betalen, dan gaat elke trip.

(De meeste dagtrips gaan overigens vanaf 2 pax - dit is geen dagtrip)

Vanaf Yogya kan je natuurlijk ook de trein richting Surabaya nemen, 's morgens gaat de Sancaka, eerste en tweede klas, vandaar uit richting Bromo, die is vanuit verschillende plaatsen te bereiken. Ik vind de trein nog altijd het perfecte vervoermiddel op Java

Hey Ibn Battuta, vlieg jij toevallig met lufthansa voor 510,-?
Ik vroeg mij af hoeveel geld je kwijt bent om van yogyakarta naar de ferry te reizen (de ferry naar Bali)

Bedankt alvast

1.transport is in Indo erg, erg goedkoop. dat maakt dit soort vragen wat overbezorgd
2.doe niet zo dom-neem de doorgaande nachtbus naar Denpasar-al dat overstappen gaat je nekken. Een ritje in een komfortable bis malam vanaf Yogya zal rond de 15/20- euries kosten-het gaat je meer kosten door het in etappes met andere bus+boot te doen.

Hey Red Snapper,

We vliegen met Malaysian Airlines naar Singapore voor 460 euro. We vertrekken 9 april en komen 1 mei weer terug.

We blijven 1 dag in Singapore en vliegen dan met Air Asia naar Yogjakarta waar we +/- 3 dagen zullen verblijven om de main attractions te bezichtigen en dan gaan we met de minibus door naar de Bromo en vandaaruit weer met de minibus naar Bali…

Vervoerskosten van Yogya naar de Fery zal wel redelijk goedkoop zijn. Ik schat het op zo’n 25 euro pp (ruim genomen)…

wanneer ga jij op vakantie?

groet

Zie pb

Hallo,

We kunnen helaas niet rechtstreeks naar Denpasar rijden vanaf Yogya, omdat we onderweg Bromo gaan bezoeken en daar hoort een overnachting bij. Lijkt me daarom handig om een minibus te nemen i.p.v. Bis Malam (wat betekent dat trouwens)

groet

als je Duits redelijk goed is: Kamus Jot: Indonesisch-Wörterbuch, Kamus Bahasa Jerman

‘bis malam’ betekent ook wel nachtbus

haha nee sorry mn duits is niet goed :o

dit dan? http://www.kamus.com/

(maakt verder ook niet uit, je hebt de vertaling inmiddels ;))

Merci beaucoup Jenny :chin:

Hallo,
Jullie vinden het misschien übertoeristisch, maar dit is de eerste keer dat ik ga backpacken, dus mij lijkt zo’n trip in minibus via bromo naar bali wel wat.
Hoeveel kost zoiets?
Niet zozeer dat ik wil beknibbelen, maar ik ben een beetje aan het bedenken hoeveel geld ik elke keer moet pinnen.
Wat moet je altijd op zak hebben zeg maar.
gr Caroel