Als je pint kan dat per 1,2 miljoen of 2,5 miljoen Rupiah resp. biljetten van 50.000 en 100.000 Rp. per keer Dat zijn dus 25 biljetten die je ergens weg moet stoppen en zeg maar 2 – 300.000 Rp bij de hand houden. Vervoer kan je net zo duur of goedkoop maken als je wilt, ik weet niet wat een minibus van Bromo naar Bali kost, ergens tussen de 100.000 en 200.000 Rp. schat ik
Koers van de euro is momenteel meer dan 14.000 Rp voor je eurootje.
Oke bedankt voor de informatie.
En zo’n minibus rijdt die ook voor 2 personen?
En kun je ook een andere eindbestemming kiezen als Denpasar? Bijvoorbeeld Lovina Beach?
gr Caroel
Vaak is het minimum aantal mensen voor een trip of transport 2 personen. Maar je snapt zelf ook wel: des te meer mensen in een bus, des te meer winst voor de maatschappij. Vandaar dat men altijd zal proberen een bus zo vol mogelijke te proppen. Wanneer er te weinig mensen zijn (wat dus afhangt van de maatschappij), dan moet je in sommige gevallen wachten totdat de bus voller is, of meer betalen.
Wat de precieze eindbestemming van de bus zal zijn, hangt ook af van diegene waar je je tickets boekt. Wanneer je een minibus vol touristen hebt, is Denpasar geen logische eindbestemming, aangezien daar weinig te doen is voor de gemiddelde westerling. Wanner je echter een ‘bis malam’/standaard nachtbus neemt vol locals, dan is Denpasar wel een logische eindbestemming.
Het is sowieso altijd wel mogelijk om de bus uit te stappen langs de route. Nu ligt Lovina niet op de weg tussen Gilimanuk (haven voor de ferry) en Denpasar, maar je kan wel zodra je op Bali bent ZELF transport naar Lovina regelen zodra je de ferry af bent. Je kan een taxi charteren samen met een aantal andere touristen (na een beetje onderhandelen zal dit niet meer dan 20 euro per voertuig kosten), of je kan een locale bemo nemen. Of er rechtstreekse bemo’s gaan van Gilimanuk naar Lonvina weet ik niet - en al helemaal niet hoe vaak die gaan - maar het zou in ieder geval een bemo richting Singaraja betreffen.