WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

Goede nacht!

Wat is het café nog lekker drukbezocht op dit tijdstip! Ik doe met je mee corberana, hoewel het voor mij geen whiskey is, ik neem amaretto met ijs. :smiley:

Heb zojuist heerlijk gebadderd, echt zalig. Ik heb één grote zonde (nou ja, een echte zonde is het niet) van producten die ik altijd graag uit nederland krijg en dat zijn de producten van KNEIPP! Op de een of andere manier worden die producten wél in Spanje verkocht, maar niet bij mij in de omgeving… Gelukkig is de vriendin van mijn pa altijd zo lief om wat mee te nemen. :slight_smile: Deze keer heb ik liggen dobberen in de Aroma Badolie Weltrusten Hop Valeriaan. Leek me wel goed zo net voor het slapen gaan.

Maarrrr, ben nu dus nog klaar wakker, vandaar nog even een lekker slaapmutsje van amaretto. :wink:

@Sowiej: en ik vind het dan juist weer grappig, dat jij het grappig vindt, dat ik je bewonderenswaardig vind. :wink: :smiley: Gelukkig hoef jij dat ook niet per se van jezelf te vinden. :smiley: Wij zorgen wel voor de juiste dosering hihihi.

Maar ik meen het serieus: veel Nederlanders zónder beperkingen zeggen zo vaak “dat heb ik nou altijd willen doen”, maar uiteindelijk komen ze er nooit toe. Dat maakt ze niet beter of slechter, maar persoonlijk houd ik niet zo van mensen die dat soort dingen roepen (en helemaal niet als ze daarbij ook nog eens zo lekker gaan klagen), maar er dan niets aan doen.

Vandaar mijn bewondering voor jou. Jij wilt iets, je hébt het al niet gemakkelijker dan de gemiddelde Nederlander (lijkt mij) en je probeert het gewoon te krijgen ook. Of het nu zal lukken of niet is dan in wezen bijzaak (hoewel het natuurlijk helemaal geweldig zal zijn als het je lukt).

Wat betreft een vakantie hier in Zuid Spanje: mocht jij de mogelijkheden vinden hier te komen, dan zal ik zéker mijn best doen je hier wat van de omgeving te laten zien.

@Barbara: fijn dat je auto’tje het weer doet. Erg vervelend als je die onverwacht moet missen! Lekker dat je vakantie/reis zo dichtbij komt! Laat het me weten als ik iets voor je kan betekenen qua donatie of wellicht iets voor een pakketje ofzo!

Nou, ik ga van mijn drankje genieten. Proost! :wink: En voor zo direct: weltrusten!

Tot morgen! Euh… Straks!

Liefs,
Carolina

¿Que pasa ahi en Jerez? ¿No puedes dormir? Ik bven d´r ook weer ff, nog snel de bodem uit mijn glas drinken en dan moest ik ook maar es proberen wat slaap te krijgen.

Hahahahaha, eerlijk gezegd nee, kan (nog) niet slapen.

Zo’n heerlijk dagje aan het strand gehad, lekker ook siësta gehouden aldaar. Het was een uur of 10 toen we thuis kwamen, maar het leek veel vroeger. Lekker even gebadderd (boek erbij, dus tja, dan wil ik de tijd nog wel eens vergeten) en ondanks de heerlijk rustgevende Valeriaan-olie kwam ik toch behoorlijk klaarwakker uit mijn lauw-warme badje.

Vandaar dus het slaapmutsje nog even. :smiley: Maar dat is bijna op inmiddels, dus ik ga zo toch eens mijn bedje opzoeken.

Maarreuh… “Hoor” wie het zegt! Mr. corberana is ook nog niet te bed! :wink: :stuck_out_tongue: Hoe komt dat dan???

Liefs,
Carolina

Pff, hebben vrienden op bezoek en we zijn een uurtje geleden naar binnen gegaan omdat het buiten toch wel wat fris werd… De rest is inmiddels naar bed toe (wilden geen Carcasonne meer spelen, de lafaards…) en ik heb nog geen slaap. Por lo tanto: aqui me tienes

Bueno, y ahi te quedas! Me voy a la camita… Mañana seguimos.
(Ya que me parece que somos los unicos "die hards"por aqui , creo que puedo permitirme el lujo de escribir en Español, ¿no te parece?)

Hasta mañana

Un abrazo

Hahahahaha, por supuesto! De mi parte siempre puedes escribir en español! Pero bueno, hoy seguimos en neerlandés, es mejor, ¿verdad?

Een goedemorgen!

Ja, ik ben er weer op tijd bij, ben een ochtendmens, maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, ik ben altijd vroeg wakker. Zal vermoedelijk vanmiddag wel weer een siësta nodig hebben dan hahahaha.

Zojuist de 6e “encierro” (stierenrennen) gekeken en het was weer een heftige. Veel gewonden, eentje zag er heel eng uit, werd door de stier meerder keer de lucht in geworpen en ook nog meegesleept. Werd 2x gespiest, één keer in de borst (!!!) en één keer in een been. Er was aardig wat bloed te zien… De eerste berichtgevingen vanuit het ziekenhuis zijn dat alle gewonden bij kennis zijn, wat een positieve ontwikkeling is.

Vandaag was eerlijk gezegd een beetje de ren van de mongolen. Dat krijg je zo’n zondag. Veel gasten zijn zaterdags lekker doorgezakt, hebben waarschijnlijk amper geslapen en gaan dan om 8 a.m. eventjes stoer voor zo’n stiertje uit rennen. Heb vandaag ook geen vrouw gespot. Als ze er al waren, dan maar een héél klein aantal!

Nu weer toe aan koffie! Ik heb een grote pot gezet, dus wie wil, tast toe! Er is ook thee, verse jus d’orange en appel/wortelsap en colacao.

Liefs,
Carolina

Ik hou het even bij een goede morgen, ben 's morgens niet zo’n prater.:wink:

Is 1 stierenren niet genoeg?

Groet, Mees

Goedemorgen allemaal,

gezellig hier zie ik en wat een tijdstippen :wink: Ik lag er in verhouding dus vroeg in :slapen: Leuk die nieuwe bezoekers, welkom allemaal :dag:

Alweer zo’n pokkenweer zeg… Ik zou nu ook wel naar Ecuador willen,want dat lijkt me ook best leuk.

Ga zo meteen even de huizenmarkt sites van Mexico af, want wie weet staat er iets betaalbaar leuks tussen.

Heppie de koffie weer bruin Carolina,want ik lust wel weer zo’n lekker bakkie :chin: Ik regelwel een zak verse Duitse broodjes, want de grens is maar 5 minuten verwijdert.

Fijne dag nog!

Hey roberts, de koffie is net klaar, dus heerlijk vers! Hoop dat ie smaakt!

@Mees: één stierenren? Nee, het feest duurt een wéék! Van 6 t/m 14 juli. De eerste ren is altijd op 7 juli, de laatste dus op de 14e.

Enne… Het is niet erg dat je geen prater bent hoor, ik praat gelukkig voor 2! :wink: Hahahahahaha!

Fijne zondag gewenst allemaal!

Liefs,
Carolina

Buenas tardes, oftewel goedemiddag
Uiteindelijk zeer weinig kunnen slapen (viel pas om 05.00 uur in slaap) En vannacht moet ik er ook om een uur of 4 al uit om vlucht naar Brussel te halen. …

Komt wel goed, morgenavond vroeg naar bed en vandaag een goede siesta.

Misschien meld ik me vanuit Vlaanderen deze week anders tot zaterdag!

Fijne week allemaal!

Een goedemorgen corberana!

Goede reis vast gewenst! Op zich lijkt het dat je een goede week gekozen hebt, want vanaf morgen wordt het weer wat beter weer. Ik hoop het voor je. Het hoeft natuurlijk niet super warm te worden (dat heb je in Sevilla al voldoende), maar van die regen in het noorden word je gewoon echt moe (ikke tenminste wel).

Ik heb nog geen bericht over mijn paspoort gehad, maar ik verwacht dat het deze of volgende week terug is in Sevilla. Laat het je dan wel weten.

Een hele fijne vakantie gewenst, slaap vandaag maar een beetje bij en anders vannacht ook in het vliegtuig (wat een onchristelijk tijdstip vlieg je zeg!!! Heb je een vlucht van 7 uur ofzo?).

Ik neem nog een kopje koffie. Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Lekker, heb nog een gebakje staan ook, over van een verjaardag en daarom maar ingevroren. Smaakt nog voortreffelijk overigens.

Druilerig weer hiero idd, wordt er somber van, geef mij maar zon dan kan ik lekker buiten leven. Erg jammer dat in Nederland de zomers zo kort zijn.

Groet, Mees

Goedemorgen!

Ik heb vannacht nog een filmpje zitten kijken, beetje creepy maar wel goed. Dus lag er ook laat in, nu een half uurtje wakker. Het is idd. erg grijs buiten… hoop dat het wat opklaart, want moet om 16 uur de baan op.

Ik pak lekker een kop thee en een vers Duits broodje!

Carolina & Corberana: let op wat jullie schrijven he, ik lees mee ;).

Corberana: goede reis alvast! Hoop dat je nog wat kunt slapen vandaag.

Roberts: leuk om op huizensites te kijken in het buiteland? Hebben jullie al iets op het oog? Ik kijk ook wel eens op die sites van Ecuador. Ik zou daar voor 50.000 dollar een apartementje kunnen kopen… dat is dan in een ‘nieuw’ dorpje in de buurt van Quito. Zag er erg mooi uit. Wat doe ik hier nog!!! :confused:
Het is gewoon een hele grote stap om zo in mijn uppie daarheen te verhuizen, daarnaast nogal erg moeilijk om een verblijfsvergunning te krijgen. Ik wil daar geen werk wegnemen van de mensen, zou iets willen beginnen om meer werk te creeren… Ik denk en droom rustig verder.

Carolina: ik ga eens checken met de stichting of ik iets mee kan brengen wat ze goed kunnen gebruiken. Mijn ‘contactpersoon’ hier in Nld is gisteren vertrokken voor 3 weken naar Quito, en als ze terugkomt, dan hebben we nog tijd om elkaar te ontmoeten, dan zal ze me ook voorbereiden en info geven. Ik houd je op de hoogte.

Fijne zondag allemaal!

Goedeavond allen,

Heb een tijdje niets laten horen, maar ik lees alles met aandacht. Doe mij ook maar een Duits broodje, Robert! Graag met boter en OldAmsterdam kaas.
Het stierenrennen was in Madagascar ook kort in het nieuws. Er schijnt iemand dood te zijn gegaan?

Iemand ook een bordje rijst. Ja, Madagascar… rijst elke dag, vandaar dat ik wel een Duits broodje lust. Ik was ook wel jaloers op een Kneipp badje. Kan het hier helemaal ruiken, maar als ons nieuwe huis klaar is komt er zeker een bad in, nu hebben we alleen een douche: BUMMER! Ik zit gerust 1,5 uur in het bad te weken met een boek en een goed drankje en bij voorkeur een grote zak paprika Lays Chips (maar ook dat hebben we hier niet!)

Maar ik klaag niet hoor, het bad komt eraan, de Kneipp en paprika chips kan geimporteerd worden. En als ik dan zo’n zak chips heb is het een superkado dat niet gedeeld wordt met familieleden. sorry, soms moet je toch een beetje egoistisch zijn!

Jonah, mijn man, heeft een keer een hele UNOX rookwordt opeggeten terwijl ik er niet was, omdat al het vlees bevroren was in de vriezer. WAT!!!

fijne week allemaal.
wendy

ps, we hebben bijna 1000 berichtjes

Een goedemiddag! Sow, wij hebben lekker gemakkelijk geluncht vanmiddag (spinazie pizza’tje van Dr. Oetker. :smiley: Mmmmmm!) en daarna heb ik even heerlijk een siësta gehouden. :slapen: Was nodig! :smiley:

@Wendy T: Sorry dat ik je jaloers gemaakt heb met mijn Kneipp badje, maar ja, het is dan ook wel iets heel lekkers om jaloers op te zijn! In mijn eerste woninkje hier in Spanje (huurappartementje) had ik ook alleen maar een douche. Aaaaaaaaaaaah! :wacko: Nooit meer! :evil:

Dat is wellicht de grootste zwakte in mijn leven: badderen hahahahaha! Ik ben precies zoals jij Wendy: kan úren in bad liggen meestal alleen met een goed boek erbij (voor mij geen chips bij mijn badwater :disgust: :tongue:). Vanwege het heerlijke water en de veelal spannende literatuur is de tijd gauw vergeten! :smiley:

Ik wens je nu al heel veel plezier met jullie bad! Wanneer is het precies klaar??? Enne… Ik geef je groot gelijk hoor, dat de lays-chips en een zalig Kneipp badje je enigszins egoïstisch maken! :wink: Volkomen begrijpelijk! :biggrin:

Ik neem nu lekker een glas ijskoud water. Kan ik nog wat voor iemand anders inschenken?

Liefs,
Carolina

Oh, P.S. We zitten inderdaad bijna aan de 1000 posts! Nog maar 23 te gaan! :wink: :smiley:

Wat betreft het stierenrennen in pamplona: volgens mij gaat dat meestal zo, zodra er iemand sterft is het gelijk wereldnieuws. Deze week vrij heftige runs gehad: vrijdag is er inderdaad iemand omgekomen. Vandaag was ook heftig, de stierenfokkerij Miura is er berucht om geloof ik… Er waren vandaag vele gewonden vanwie 2 zwaargewond. Waarschijnlijk weten we morgen meer…

Liefs,
Carolina

Hoi!
We hebben in het zonnetje mogen tennissen :zon02:. Eerst viel er nog een hele flinke bui, maar snel werd het zonnig en konden we beginnen… wel verloren :frown:.

Ik ga nu een lekkere groentenkippe-soep maken, dus voor wie wil, ik maak een pan vol. Maar ja, na het lezen over chips en pizza denk ik dat ik met mijn pan blijf zitten… haha. Net hadden ze het ook over broodjes kroket, kreeg ik het me toch moeilijk, maar nee, mijn soep is lekker, beetje pittig maken.

Nog 22 te gaan!

Fijne avond!

De dag is bijna verstreken en de zon begint te schijnen, naja, toch nog een vrolijke afsluiting dan.

Vandaag niet veel gedaan, beetje internetten en een boeiend gesprek gevoerd wat me tot nadenken heeft gesteld. F1 gekeken met m’n zoontje Pepijn en een autoradio ingebouwd. Lekker taco’s gegeten welke ik nu afblus met een witbiertje , dus geen soep voor Mees.

De voorkeur voor badderen deel ik met een aantal hier, ik heb een behoorlijke burn out gehad jaren terug en in de badkamer in bad gelukkig, vond ik mezelf terug :smiley: Dit ritueel herhaalt zich iedere dag en voel me er goed bij. Biertje mee en TV kijken, kom dan echt tot rust.

Fijne avond gewenst, of komt er nog een happy Hour?

Groet, Mees

TV kijken in bad!!! Dat klinkt wel heel erg… Euh… Relaxt… :wink: :stuck_out_tongue:

Wat betreft dat Happy Hour: we hebben geen vaste dagen, zelfs geen vaste uren voor Happy Hour, dus als jij behoefte hebt aan een Happy Hour, dan kondig je die gewoon af!

Ik doe best wel mee, hoeft niet eens per se in Happy Hour haha. Doe mij maar een glaasje rode witte wijn. :wink: Hahahahahaha, sorry semi-Spaans grapje! Ik bedoel natuurlijk een droge witte wijn. :smiley:

Fijne avond allemaal enne… Tot zo bij een Happy Hour???

Liefs,
Carolina