Hihihi gaat goedkomen! Wij gaan met een uurtje of 1,5 weg.
Ooooh je hebt nu vakantie?! Tot wanneer? Ik hoop dat het weer spoedig opklaart, het zou vanaf maandag toch weer mooier wordt bij jullie?! Duimen!
Ik blijf die :zon02: wel sturen hoor! >>>
Hihihi gaat goedkomen! Wij gaan met een uurtje of 1,5 weg.
Ooooh je hebt nu vakantie?! Tot wanneer? Ik hoop dat het weer spoedig opklaart, het zou vanaf maandag toch weer mooier wordt bij jullie?! Duimen!
Ik blijf die :zon02: wel sturen hoor! >>>
Ik heb tot de 1e week van sept. vakantie
HEERLIJK!
Maandag moet het zonnetje weer komen ja! :zon02:
De zee is super, maar dat zand hè :disgust: Het weer is zeer wisselvallig opt moment, gelukkig gaan we over 2 week op vakantie naar de zon, lekker 2 week genieten en niets doen.
Nouja, niets doen… beetje ondernemen is wel leuk natuurlijk, vind het vaak wel allemaal erg toeristisch.
Groet, Mees
Sow, dat is een aardige vakantie! Oh ja, natuurlijk, je zit nog op school! Nou geniet er maar lekker van, die zon komt wel! ![]()
Gadsie inderdaad, dat zand! Blègh! Ik houd er niet van, plakt overal, komt overal in te zitten en 2 dagen later vind je het nog terug in je bed. :disgust:
Maar er gaat niets boven de zee! Zálig vind ik dat gewoon, heerlijk dobberen, beetje snorkelen en zwemmen. Verrukkelijk! :nod:
![]()
En wat voor dingen wil je daar dan allemaal gaan ondernemen in Gran Canaria?!? ![]()
Liefs,
Carolina
Ik wil ook op vakantie naar de zon! Ik ga 2 weekjes zeilen in NL … en paar dagtripjes naar Duitsland en een dagtripje Londen… maar geen zon :zon02: Maargoed in nov. 2010 ga ik lekker naar Zuid-Afrika… genoeg zon daar :wub:
Goedemiddag! Ik zal ook nog even een schepje er bovenop gooien:
Helaas heb ik het strand niet zo dicht in de buurt als mijn Jerezaanse Carolina (hoewel 80 km is voor spaanse begrippen dichtbij…), en dus moet ik het “doen” met mijn zwembadje.
Het begint idd weer warm te worden hier. Zoals gezegd vlgde week afkoelen in het Vlaamse.
Sowiej: goed forum!!! Ik heb ooit een aantal jaren (1994) een engelse groep Down syndrome kids gehad in mijn hotel. Zij kwamen van een ander hotel waar de toegang werd geweigerd!!!
We hadden een fantastische tijd met ze!!! En onbegrijpelijk dat de deur soms wordt dichtgesmeten!!
Ik sluit me aan bij Carolina: geef maar een gil als je hulp nodig hebt.
En nu een lekker koud biertje (Cruzcampo porsupuesto) en dan een frisse duik!
Echt absurt dat zij geweigerd werden! Maar het gebeurt helaas vaker dan men denkt. :mad: Komt natuurlijk ook omdat veel gehandicapte mensen gewoon de deur niet uitgaan, niet durven te reizen of de mogelijkheden niet hebben… zo wennen ze er nooit aan in het buitenland. ![]()
Hmmmm zwembadje, dat klinkt ook zálig corberana! Die heb ik alleen eentje in de “urbanización” van mijn schoonouders of anders bij vrienden die in “el campo” wonen.
Inderdaad schandalig dat die groep geweigerd werd. Maarreuh… Dat je zegt dat ze er zo in het buitenland nooit aan wennen sowiej, begrijp ik niet helemaal… In het buitenland zíjn er toch ook wel mindervaliden?! Wat doen die dan? Een oom van mijn lief heeft het syndroom van down. Die zit in een tehuis en voor hun wordt best veel georganiseerd heb ik het idee.
Moet nu wel bekennen dat ik inmiddels erg nieuwsgierig ben of er in Spanje dus veel is voor mindervaliden. Zo even op een eerste google-search vind ik veel, maar niet echt duidelijke info.
Deze site geef niet echt info, maar toont meer specifieke plaatsen waar je naartoe zou kunnen: http://www.reismicrobe.be/default.aspx?ref=AGAK&lang=NL
En op deze site wordt hélemaal onderaan een klein beetje informatie gegeven voor lichamelijk gehandicapten: urbanizacion - Google-søk. De link die ze vermelden werkt volgens mij niet…
Heb jij ervaring met reizen naar Spanje voor mindervaliden, sowiej?
Liefs,
Carolina
In het buitenland hebben ze ook mindervaliden, dat klopt. Maar ik hoor maar weinig mindervaliden over reizen, te veel werk, te duur, te weinig energie enz. En er zijn best veel mogelijkheden, vooral binnen Europa, maar daar buiten nog maar weinig. En vaak zijn er wel organisaties waar je mee op reis kunt, maar deze zijn zoo duur dat je het beter zelf kunt uitzoeken, maar daar hebben veel mensen geen zin in.
Ik ben zelf 5 dagen in Barcelona geweest via www.accessiblebarcelona.com met mijn eigen hulpverleners. Via de beheerder van deze site is er een hotel & vervoer geregeld. Maar dit was heel duur, ik ging met school en mijn ouders hebben alles zelf moeten regelen en betalen. Maar het was eigenlijk gewoon absurt duur, maar het enige goede toegankelijke hotel vlakbij de Ramblas. :disgust: (Ok, vlakbij de Ramblas is zowiezo duur, maar er waren echt goedkopere hotels, maar niet toegankelijk…)
Ik zou dus willen dat er wat goedkopere mogelijkheden zijn en dat je er gewoon vanuit kunt gaan dat je ergens terecht kunt en niet alles tot in de puntjes van te voren hoeft te regelen.
In nov. 2010 wil ik naar Zuid-Afrika, maar omdat het niet te doen is om dit zelf te regelen aangezien ik 0,0 ervaring heb met Zuid-Afrika en ik gewoon echt aangepaste accomodatie enz. nodig heb, ga ik nu met een organisatie die alles regelt, opzich heel handig, maar ook weer erg duur! Als je alles zelf zou regelen ben je nog veel kwijt, maar wel minder, want dan kun je de goedkoopste opties zoeken. Daar komt bij dat ik met Transavia of KLM moet vliegen omdat ik ademhalingsondersteuning mee moet nemen in het vliegtuig, andere maatschappijen doen dit niet. Maar Transavia en KLM zijn weer de duurdere maatschappijen… :disgust:
Het kan gewoon veel beter, maar het gaat allemaal zo langzaam, de vooruitgang. :disgust:
Volgens mij worden gehandicapte kinderen en volwassenen in Spanje en dan met name in hier in Andalucia (zoals je weet praat ik niet graag over heel Spanje daar je te veel verschillen hebt tussen de zones) voornamelijk door familieleden verzorgd. Niet zoals in Uk en Ned (corrigeer me als ik het fout heb Sowiej) waar, uiteraard afhankelijk van de handicap, gehandicapten veel meer in tehuizen (wat een vreselijk woord) wonen.
In Nederland wonen inderdaad veel gehandicapten in tehuizen, maar ook wel veel thuis. Maar in Nederland zijn er regelingen waardoor er thuis verzorging geregeld kan worden, dat is maar in weinig andere landen zo. Daar komt bij dat er in NL maar heel weinig mogelijkheden zijn om zelfstandig te kunnen wonen als gehandicapte maar wel 24uurs zorg te krijgen. Dan moet je over het algemeen in een instelling gaan wonen en dat noem ik nou niet bepaald zelfstandig… Er is 1 organisatie in NL die wel ervoor zorgt dat je zelfstandig kan wonen, maar dit is slecht georganiseerd en werkt echt niet optimaal, want als je beademing hebt kun je daar bijv. al niet wonen… :frown: Ik weet dus nog niet hoe ik zelfstandig moet gaan wonen in NL… laat staan in een ander land. :frown: En daarom wordt het voor mij ook lastig om in het buitenland stage te lopen want ik heb 24uurs zorg nodig… en dat heb je bijna nergens… Maar toch wil ik het gaan proberen… je weet nooit wat er misschien mogelijk is!
Dat is een lange weg en waarschijnlijk vol tegenslagen, maar zeker doen!!! Niets doen is achteruitgang!
Go for it!!!
Ik ga ervan tussen, spreek je later!!
Ik reageer hier later vandaag of morgen op!
Wij zijn er nu vandoor!
Fijne zaterdag allemaal!!!
:zon02: :zon02: :zon02: :zon02: :zon02: :zon02: :zon02: :zon02: :zon02: :zon02:
Liefs,
Carolina
Geniet van het strand & de zee!! :zon02:
Lijkt me een extra bepreking voor je Sowiej dat de zorg zo moeilijk te organiseren is. Heb je zelf een oplossing…
Groet, Mees
Thuis heb ik deels zorg op afspraak en deels mijn pa die de zorg doet… maar in het buitenland… ik zou het niet weten. Hier in NL krijg ik al niet genoeg geld om de zorg te betalen voor 24u p/d.
:mad: Hopelijk kan het toch op een of andere manier geregeld worden…
Pffff, lastig allemaal Sowiej! Dat is zeker niet gemakkelijk. Maar ik wil toch even zeggen: petje af hoor! Je pakt het toch mooi wel aan, ondanks dat er vele drempels zijn (in jouw geval letterlijk zelfs) probeer je toch te gaan voor wat je wilt. Daar heb ik erg veel bewondering voor. ![]()
Nu je dit zegt, moet ik bekennen dat ik het eerlijk gezegd wel begrijp, dat mindervaliden hier (en dan spreek ik nu ook over Andalucía) het niet zoveel over reizen hebben. De Andalusier zelf gaat ook niet zo heel veel op reis, velen blijven zelfs gewoon in eigen land (is inmiddels wel aan verandering onderhevig).
En wat corberana zegt, klopt natuuurlijk ook, dat hier nog veel mindervaliden gewoon door de familie verzorgd worden. Het enige tehuis dat ik hier in Jerez ken is dat waar die oom van mijn lief woont. Die organiseren dus wel eens wat, voor zijn eigen bewoners.
Heb even gegoogled op minusvalidos enJerez de la Frontera en er blijkt toch nog wel het een en ander te zijn. Niet echt nuttig voor reizen naar hier (volgens mij), het zijn vooral organisaties en tehuizen, maar toch goed dat het er is.
Ik hoop dat je iets (een link, een website, een bedrijf, een organisatie, wat dan ook) vindt, waardoor je gemakkelijker (en voor een redelijk tarief) op reis zou kunnen Sowiej! Veel succes gewenst, wellicht dat er via het nieuwe forum nog goede tips binnenkomen!
Nou, wij hebben een lekker dagje aan het strand gehad. Het zeewater was verrukkelijk! Zo helder en schoon! Je kon je voeten gewoon zien! En heerlijk fris! Ook erg lekker geluncht en gewoon helemaal tot rust gekomen. Wat heb ik hier toch ook een vervelend leven!
![]()
Wie lust er wat te drinken? Ik neem een heerlijk koel glas water. En dan duik ik lekker even in bad. Heb nog óveral zand zitten! zucht
Liefs,
Carolina
Grappig dat je bewondering voor me hebt, ik vind mezelf niet zo bewonderingswaardig…
Hoop inderdaad dat het nieuwe forum een nuttige bijdrage zal zijn voor mij of andere!
Wat je verteld over de zee enzo… wel aantrekkelijk, wie weet kom ik eens langs voor een vakantie :zon02::biggrin: Lekker weer, mooie zee… :wub:
Oeps, ben weer es te laat… En natuurlijk ook happy hour gemist.
Enfin, shit happens (and it sure makes a mess whem it hits the fan).
Iemand nog een afzakkertje??? Ik neem een whiskey met ijs en ga weer lekker in de tuin zitten (hier nog steeds 25ºC)
Buen finde!!
Hoi allemaal smkiek,
Wat een gezellige boel hier in het WW cafe, een paar nieuwe bezoekers erbij en goede gesprekken. Welkom! Moest even helemaal bijlezen.
Sowiej, ook ik heb ook bewondering voor je om zo van alles te ondernemen en er te zijn voor mensen in dezelfde situatie die vragen hebben! Schitterend!
Ik heb net lekker in de stad op 't terras gezeten, een paar wijntjes, dus ik pak nu even een colaatje. Kan ik nog iemand verblijden met een drankje?
Ondertussen is er weer een weekje voorbij: dus nu nog ZES weken voordat ik ga. Yeahhhhhhhhhh! >>>
Voor de nieuwe onder ons, ik ga 6 weken naar Ecuador, 2 weken een beetje rondreizen en daarna 4 weken vrijwilligerswerk in Quito (met/voor straatkinderen). Heb enorm veel zin om dit saaie landje (sorry) even te verlaten en lekker in een andere wereld te vertoeven, een veel minder ‘gecompliceerde’ wereld. Ik moet altijd weer enorm wennen als ik terug kom, maar daar wil ik nu nog echt even niet aan denken.
Mijn autootje is ook weer gemaakt, gelukkig niks ernstigs, er zat een lek in de slang naar de radiator, vandaar dat ie een beetje oververhit was geraakt en er aan alle kanten stoom uitkwam. Hij was vandaag klaar, maar ik stond vanochtend op de tennisbaan, dus heb 'm niet kunnen halen. Maandagochtend dan maar weer.
Nou, nog even relaxen en dan duik ik lekker mijn bed in. Morgenvroeg geen verplichtingen dus lekker uitslapen, heerlijk!
Fijn weekend verder!