Gisteren echt een super gezellige dag gehad: 's ochtends gezellig even samen een kopje koffie gedronken met op z’n Nederlands de kadootjes erbij. 's Middags geluncht bij zijn ouders, met als toetje de taart, die had zijn moeder gekocht (tja, die hoor je hier nu eenmaal kado te krijgen). En 's avonds heb ik mijn lief mee uit eten genomen, naar een nieuw Japans restaurant (het eerste!) hier in Jerez, Feng Shui genaamd. Erg lekker gegeten.
@Wendy T: dat klinkt erg goed die maskita party! Hoop dat gezellig en lekker is geweest!
Ik neem nu lekker even een glaasje fris. Lust er nog iemand wat?
Villa Vanille, daar hebben wij op onze laatste avond in Madagascar gegeten, heerlijk en gezellig, live muziek erbij. We kwamen net een terug van een hele lange stoffige taxibrousse rit vanaf de kust, in ons vakantiekloffie. Toen we daar binnenkwamen werden we heel vriendelijk ontvangen, alleen we zagen wel dat onze kleding niet echt gepast was, haha, dus wij snel een beetje omkleden en opfrissen in het toilet. In de bar een heerlijke cocktail en daarna aan tafel. Fantastisch, was een hele goede afsluiter! (herinneringen :nod: ik droom weer helemaal weg)
Ik nuttig ondertussen even mijn lunch. Het is schitterend weer, heb ik geluk dat ik vandaag eerder naar huis kan, vanavond lekker naar buiten, fietsen ofzo, want ik ga nu echt niet in de fitnesszaal sporten.
Het is weer vrijdag: BIJNA WEEKEND! Moet morgen wel werken, maar ach, dat is niet erg. Het is leuk bij de paardjes.
Net lekker even ontbeten: toast met olijfolie mmmmmmm! Er is nog koffie en thee voor wie wil!
@corberana: ik ben dinsdag in Sevilla om mijn paspoort te verlengen. Ben er denk ik rond een uur of 11 ofzo. Weet niet hoe lang dat daar allemaal duurt, maar wellicht heb je tijd voor een bakkie leut?! Lijkt me wel gezellig!
Overigens, vinden jullie dit ook niet raar: mijn paspoort kan ik zo zonder problemen verlengen, maar voor mijn identiteitskaart heb ik mijn bewijs van uitschrijving uit Nederland nodig… Waarom hoeft dit voor het paspoort niet!!!
Carolina, ik heb vanaf 13.00 een uurtje vrij, ik werk in Alcalá de Guadaira. Ik vrees dat het allemaal een beetje krap wordt. Maar we gaan kijken, waar een wil is, is een weg! Lijkt me wel leuk!
Dat met dat paspoort en ID is inderdaad een raar verhaal. Ik heb hetzelfde ook aan de hand gehad een aantal maanden geleden. Moest ook bewijs van uitschrijving aanvragen (1999!) Ik had geluk dat het snel binnenkwam…
Oh ja! Vergeet niet de groeten van mij aan Trudy (consulaat) te doen.
Ya hablaremos a ver si podemes vernos.
Een goedemorgen! Het is voor mij nog wat vroeg voor ontbijt, maar ik heb wel al het één en ander klaargemaakt om mee te nemen: kopje koffie, sneetje brood en ik neem nu lekker een glas verse jus d’orange.
@corberana: We houden zéker contact. Hangt er denk ik ook van af HOE ik ga, met het openbaar vervoer of met de auto. Ach, en lukt het deze keer niet, dan wellicht een volgende keer. Ik ben niet zo heel vaak in Sevilla, maar kom er zo af en toe (meestal voor werk).
Wat de identiteitskaart betreft: ik vind het vooral vreemd dat dit bewijs van uitschrijving NIET nodig is voor je paspoort maar wel voor je id-kaart. Ik bedoel, als je het dan vraagt, vraag het bij beide of bij geen van de twee, maar niet bij eentje wel en eentje niet.
Mijn documenten zijn nog tot half volgend jaar geldig, maar omdat we naar Cuba op vakantie willen heb ik een paspoort nodig dat nog minstens 6 maanden geldig is bij vertrek uit Cuba. Heb dus niet zo’n haast om mijn id-kaart te verlengen. Ben wel meteen gaan kijken of ik die uitschrijving nog kan ontvangen en dat is geen probleem. De gemeente Eindhoven stuurt die me gratis op. Als het goed is, is deze gisteren met de post meegegaan.
Goedemorgen!
Het ziet redelijk grijs buiten, of beter gezegd, ik kan bijna niet eens meer de flats aan de overkant zien … Mooi dus om een beetje op te ruimen. De troep van het etentje van gisteravond is al bijna weg. Ga me denk ik daarna eens storten op de klerenkast.
Straks naar mijn ouders waar ik een hapje mee blijf eten. Verder een lekker rustig weekend.
@Carolina: inderdaad vreemd dat je bij je paspoort zoiets niet nodig hebt en ID kaart wel. Ik begrijp die logica ook niet. Ik kan je wel zeggen dat 't hier in Nederland ook niet altijd logisch is (ervaring vanuit het werk met buitenlandse medewerkers). Hoop dat je snel post uit Eindhoven krijgt.
Ik ga ook eens ontbijten, paar crackers en een koppie thee.
Vanmorgen heerlijk gewerkt bij de yeguada, had een VIP groepje (een echtpaar uit Londen) en heb van hun de grootste fooi gekregen die ik ooit ontvangen heb. Echt, was er best wel van onder de indruk, dat er mensen zijn die zo’n bedrag als fóói geven!!! Ik was er maar wát happy mee!!! :D:D:D
Vanmiddag kwam een vriendinnetje (Colombiaanse) met haar dochtertje bij ons lunchen. Heb pannenkoeken gebakken, hadden ze nog nooit gehad en viel zéér goed in de smaak!!! Kan ook niet anders natuurlijk haha!
@Babseba: ja, op zich heb ik geen haast. Het is altijd afwachten hoe lang het duurt voor iets in Spanje aankomt hahahaha!
Ik neem nu lekker even een ijskoude, zelfgemaakte batido de chocolate! Mmmmmm! Lust er nog iemand?
Er is weer koffie, thee, verse jus d’orange en ook verse appel/wortel sap! Ik ga zo direct lekker ontbijten met een koude pannenkoek, mmmmmmmmmm!
Vandaag ga ik naar Sevilla voor de verlenging van mijn paspoort. Gisteren bewijs van inschrijving gehaald bij het lokale stadhuis, dat ging wonderbaarlijk snel!!! Hoop maar dat het vandaag in Sevilla ook zo probleemloos zal verlopen.
Ben benieuwd of we elkaar zullen treffen, corberana. Heb je nog een privé berichtje gestuurd, heb je dat gezien?! Ik ga rond 10 uur van huis, ben tot die tijd af en toe nog wel online.
Ah, het antwoord zojuist per mail gekregen: gaat vandaag helaas niet lukken. Niets aan te doen, de volgende keer misschien wel! Hopelijk lukt het als ik mijn paspoort op moet gaan halen!
Ik schat dat je met een 45 min. in Sevilla klaar bent: 15 minuten lopen. Formuliertje invullen en ff kletsen met Trudy (of haar dochter) en 15 minuten terug.
Je kunt trouwens ook de tram pakken die op dat stukje rijdt.
Yep, jammer dat het vandaag niet gaat lukken, komt zeker een keertje of in Sevilla of in Jerez.
Mbt werkwoordsvormen(hubiera): heb ooit (in 1989) 6 maanden cursus gehad en daar heb ik dit zeker niet geleerd… Voor mij is het een automatisme wat ik heb. Lo aprendí sobre la marcha, creo.
Goedemorgen iedereen, koffie e.d. staat klaar!
Na een aantal dagen een, voor ons, lekkere temperatuur begint het weer behoorlijk warm te worden.
Carolina, alles goed verlopen in Sevilla??
Goedemorgen, leuk zo’n internationaal kletstopic. Kunnen meer mensen in het buitenland meendoen, aub?
Hier in het Madagascarse hoogland is het erg koud vandaag. Straffe wind en geen zon. Dat komt haast niet voor. Ik zit haast te bevriezen achter de computer. Helaas hier geen centrale verwarming en we hebben ook geen openhaard. Ik denk dat ik vanmiddag maar bij een vriendin langs ga, en daar een vuurtje ga stoken.
Ik heb geen zin om lunch te maken dus eet nu toastjes met kaas en pate. daarbij een kopje warme thee om mijn koude typhandjes te verwarmen.
Uiteraard mag iedereen meedoen!! Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Wel raar idee dat het zo koud is in Madagascar!
Wendy, misschien leuk voor je om te weten dat mijn dochters dit jaar op de basisschool in Sevilla (2de klas) een themamaand hadden over Madagscar. Algemene info, muziek, projecten etc. Ze hebben zelfs wat van de taal geleerd (vraag me alleen niet wat!).
Dat is zeker leuk om te horen. Alle promotie voor dit land is welkom, want hoe meer toeristen er komen, hoe beter het is voor de economie van dit land. Daarmee, denk ik niet alleen aan ons kleine reisbureautje, maar natuurlijk geldt dat voor ons ook. Hoe meer klanten wij hebben, hoe meer mensen wij ook weer van werk kunnen voorzien.
Vergeleken met andere landen is het toerisme nog vrij onderontwikkeld en heeft het land grote potentie. Dat kleine is ook wel charmant en ik wil hier er geen Spaanse Costa praktijken met hoge hotelflats langs de kust.
Vraag eens aan je dochters welke woorden ze hebben geleerd, ben benieuwd.
Hier alles goed! Zojuist heerlijk geluncht en nu even genieten van een lekker toetje: een bonbonijsje! Lust er nog iemand???
In Sevilla is het prima verlopen, gaat zelfs veel sneller dan verwacht. Het kan zelfs zo zijn, dat ik het paspoort met 2 weken ofzo alweer op kan halen!!! Ongelooflijk!
@Wendy T.: Ik hoop dat je gisteren een beetje warm geworden bent… Is het nu nog steeds zo koud daar?! Ik moest wel lachen om je opmerking dat je bij een vriendin langs gaat om een vuurtje te stoken. Ik mag hopelijk aannemen dat die vriendin daar een openhaard voor heeft…