WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

Een goedemorgen!

Even een lekker uitgebreid ontbijtje in het wereldwijzercafé. :slight_smile: Koffie, thee en jus d’orange staan klaar, er is lekker vers brood en van allerlei soorten beleg! Tast toe.

Ja ja, ik weet het, het is erg lang geleden dat ik hier binnen geweest ben, dat krijg je soms, gewoon even niet zo’n trek in het internet gehad. Het grootste probleem is dan alleen, dat de berichten zich gaan opstapelen en je op een gegeven gewoon niet meer weet waar je moet beginnen met antwoorden. zucht

Maar goed, ik denk dat ik nu wel weer eens wat vaker mijn neus zal laten zien. :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Gezellig! :slight_smile:

Ik kom even de lunch nuttigen. Pak ik meteen een lekker sapje erbij.

Eergisteren mailtje gestuurd naar de stichting in Ecuador om te kijken of ze leuk vrijwilligerswerk voor me hebben in september, even afwachten dus. Nog 10 weken en dan zit ik er al, maar eerst ga ik dus even richting Cuenca en omstreken om daar de boel te verkennen.

Groetjes!

Klinkt goed Barbara! Ik wens je nu al heel veel plezier! :vak01: Wat bijzonder ook dat je je sponsorkindje gaat ontmoeten! Ga je weer een inzamelingsactie houden zoals vorig jaar? Zo ja, dan wel hier ff laten weten hè?!

Ik neem nu lekker een heerlijk italiaans roomijsje, mmmmmmmm! Dat is wel lekker bij die 30 graden hier! :zon02: Ben blij dat komende week het zwembad bij mijn schoonouders opengaat hahaha! :wink: :smiley: Lust er nog iemand wat ijs? Het is echt heerlijk!

Liefs,
Carolina

¡Si por favor! Begon me al bezorgd te maken! Het café is niet hetzelfde zonder de verse jus en koffie elke morgen! Nog van harte met de promotie van Xerez!!! Dat zal me een feest zijn geweest bij jullie in Jerez! Hier bij ons helaas huilen met de pet op… Kan dus niet naar Xerez -Betis, was wel leuk geweest. Nou ja, dan volgend jaar maar, of in primera of in segunda!.

Hahahaha, ja, het feest was (en is) enorm! Al sinds half/eind mei! Hahaha! Ben je onlangs nog in Jerez geweest? Zo niet, nou, ken je de rotonde van de Minotaurus, vlakbij het treinstation? Ze hebben dat standbeeld in het uniform van Xeres gehesen hahahahaha! Echt heel apart!

Zie hier het standbeeld origineel: http://www.jerez2020.com/Conoces_Jerez/Monumental/Monumento_Minotauro_Jerez.htm
En hier… Mét uniform: http://www.andaluciainformacion.es/portada/?a=52003&i=34&f=0
Hihi, hier nog even beide, mét kaartje van de rotonde: Es necesario iniciar sesión - JerezSiempre

Natuurlijk is het pas sinds afgelopen zaterdag echt officieel dat ze voor het eerst in de voetbalgeschiedenis van Jerez naar de 1e divisie gaan en dat mag dan ook GROOTS gevierd worden. :smiley:

Om mij verder geen zorgen hoor. Een tijdje geen (euh, minder) internet is gezond voor de geest. Heb redelijk wat gewerkt, mijn nieuwe job is echt super leuk. Als gids voor de regio, zelfs voor heel Andalucía kom je nog eens ergens. Kom met groepen (in de bus, ik voorin door de microfoon tegen de mensen pratend haha :)) in Jerez, Sevilla Gibraltar, Cádiz, Barbate enzo en heb ook een keer een rondreis met een Maleisisch echtpaar gedaan. Heel tof!

Verder lekker aan het genieten van het mooie weer. De Feria was HELEMAAL GEWELDIG: mijn vader en zijn vriendin hebben deze nu ook voor het eerst gezien en waren ontzettend onder de indruk. Waren de donderdag voor de feria gekomen en bleven tot de woensdag. Gingen hier met tranen weg en willen volgend jaar de hele week van de Feria komen. Hahahaha, het virus is duidelijk overgeslagen! :smiley:

Ik neem nu lekker even een tinto de verano con limón. Lust er nog iemand wat?

Liefs,
Carolina

Mmmmmmmmmmmmmmm heb zojuist zo heeeeeerlijk salsa gedanst! Oooh, wat is dat toch verrukkelijk! :smiley: Kan ik maar geen genoeg van krijgen! :wink: :slight_smile:

Ik ben echt heeeelemaal happy! We gaan onze komende vakantie naar… CUBA!!! :cuba: EINDELIJk ga ik weer terug naar dat prachtige eiland! :wereld: Ben er al 5 keer geweest (laatste keer in dec.05 tot jan.06) en wil mijn lief het zo graag laten zien, maar het kwam er maar niet van.

Nu dus flink gaan zoeken naar een geschikte reis. >>> Hopelijk gaat dat wel lukken. Het is pas voor begin volgend jaar, maar kan nu gewoon al heerlijk genieten van het vooruitzicht terug te keren naar het, voor mij, mooiste land ter wereld! :zon02:
:vak02:

Ik neem even een lekker glaasje fris, voor ik onder de douche spring en dan lekker mijn bedje in duik! Weltrusten!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen,

oude bekende zie ik :dag:

Fijn die vakantieplannen allemaal. Wij hebben onze tickets op Kuala Lumpur vorige week geboekt. Gaan via KL naar Cambodja, om daar e.e.a. te doen voor de stichting. KL bezoeken we natuurlijk ook een paar dagen.

Zo, nu eerst een verse koffie en Duits broodje. Nog iemand?

Goedemorgen!

Nee, wij gaan vandaag lekker buiten de deur ontbijten. Mmmm nu al zin in: toast met olijfolie en salmorejo en natuurlijk een koffietje en een verse jus d’orange! :smiley:

Smakelijk allemaal!

Liefs,
Carolina

Haha dat heb ik gisteravond nog gegeten: Salmorejo!
Morgen eindelijk de airco van mijn auto laten maken. Het was een beetje afzien deze afgelopen 2 weken. Je drijft je auto uit zonder airco met middagtemp. van 43ºC. Raampje open helpt ook niet echt veel hier.
Mooi hoor dat standbeeld met Xerez outfit! Ik heb ooit Manneken Pis in Barcelona shirt gezien maar dat is krap 30 cm. Dit is imposant! Lijkt wel of het beeld hiervoor gemaakt is.

Ja, stoer hè?! Het is bijna ongelooflijk hoe ze dat verzonnen hebben, het standbeeld is werkelijk enórm!

En ja, salmorejo is gewoon verrukkelijk! :smiley: Vind het echt zoooo lekker op brood 's ochtends (maar wel alleen als ik buiten de deur ontbijt) en ook als koud voorafje bij de lunch, mmmmmmm! Verder eten we hier in de zomermaanden ook super veel gazpacho. Vind ik ook al zo lekker. :slight_smile:

Vandaag een leuk slaapbankje gekocht met uhm, hoe zal ik het noemen een soort van bedtafeltje haha. Zijn voor de logeerkamer, die had ik namelijk nog geen (nou ja, de kamer dus wel, maar niets om op te slapen) en in augustus komt een hele goede vriendin van me met haar zoontje, dus die kunnen nu mooi bij ons crashen.

Heftig dat je geen airco had corberana! Kan me dat niet voorstellen, nu geen airco. Het is hier in Jerez al warm, dan moet het in Sevilla helemaal heet zijn! :paranoid: Ben overgens verder wel blij met de zon en de warmte! :zon02: Is toch veel beter dan al die regen die we in de winter gehad hebben. Denk niet dat iedereen hier het wat dit betreft met me eens is, maar ja, dat kan ik ook niet helpen hihihi.

Ik neem lekker even een glaasje Viña AB (Amontillado), lust er nog iemand?

http://images.productserve.com/preview/61/24482191.jpg

Liefs,
Carolina

Hoi!

Wat gaaf dat jullie naar Cuba gaan!!! Heerlijk al die voorbereidingen. Heb je een idee van wanneer ongeveer?

Ik heb dit jaar geen inzamelingsactie georganiseerd. Door de reorganisatie van afgelopen jaar zit ik nu bij een andere afdeling, we zitten verspreid over verschillende lokaties enzo, tis gewoon niet meer hetzelfde.
Ik had graag het eea willen organiseren, maar door studie en drukte op het werk schoot dat er elke keer bij in. Er komt ontzettend veel bij kijken. Maar wie weet, misschien volgend jaar als ik klaar ben met de studie, kan ik me daarop richten.

We hebben vandaag ons afdelingsuitje gehad en hebben een workshop Tapas gedaan. Het was heel erg gezellig en zeker ook lekker.

Morgen nog een dagje werken en dan heerlijk weekend. Naast vaderdag niks gepland, behalve dan de studie.

Greetzzz!!

Een goedemiddag!

Het is weer heerlijk weekend!!! :smiley: Erg lekker hoor! Temperaturen ruim boven de 30 graden, dat wordt genieten!!! Hoewel, als die levante blijft, kan het toch wel wat warmer aanvoelen…

Neem nu lekker een tinto de verano con limón. Lust er nog iemand eentje???

http://bloghost.cl/diariodeunahisterica/files/2008/12/vino_don_simon.jpg

http://www.tiendadefruta.es/images/kas_limon_2L_1.jpg

=

http://img.vitonica.com/2007/08/tinto.jpg

TINTO DE VERANO
Liefs,
Carolina

Hi,
Iemand ook nog muffins voor het ontbijt met boter en jam? Schuif maar aan!
wel snel zijn hoor, anders zijn ze op.
met al die Spaanse lekkernijen, moet ik aan de manderijntjes denken. Bij ons zijn ze nu rijp en erg lekker.
Hier geen 30+ graden, maar winter en overdag wordt het niet veel meer dan 20 graden.

fijne weekend iedereen
wendy

Nog even een afzakkertje! Wel een beetje aan de late kant, maar goed. Net is de stroom weer terug na 4 uur zonder electriciteit… shit happens… Gelukkig vanavond een redelijk koel windje dus we hoeven niet met de airco aan te slapen zoals gisternacht (30 graden min.). Enjoy the rest of the weekend!

Soooooooow, echt een héérlijk dagje aan het strand gehad vandaag! :zon02:Zálig gewoon! Het was goed warm, maar met een parasol en het zachte windje (ook al was het levante) goed uit te houden. Het water was echt verrukkelijk! :vak02:

Blijft overigens toch wel altijd grappig, als we zo met de familie van mijn lief gaan, zoals vandaag: hele hebben en houwen gaat mee! Dan moet je denken aan: 5 parasols, 14 stoelen, 2 tafeltjes en natuurlijk een koelbox of 7 voor al het eten en drinken dat meemoet. :smiley:

Nu lekker even een tinto de verano met limón en een lekker broodje als avondeten. Smakelijk!

Liefs,
Carolina

Een hele goedemorgen!

Het feestontbijt is gereed: lekker kopje koffie, verse jus d’orange, vers brood en tomaatjes (voor de toast met olijfolie en tomaat). Kadootjes staan al klaar, want…

VANDAAG IS DE VERJAARDAG VAN MIJN LIEF! :smiley:

Ben echt heeeel erg benieuwd wat hij van het typical dutch notebook gaat vinden (zie postcrossing topic)! :smiley: Ik laat het natuurlijk weten hoe hij het vond.

Allemaal een fijne dag gewenst vandaag!

Liefs,
Carolina

¡Felicidades! Que tengáis un día fantastico.

Proficiat! Maak er een gezellige dag van!

Groetjes,
Barbara

Goeiedag allemaal,

gefelicitaart met je betere helft Carolina ennuh…, niet teveel wijntjes :drugged:

Fijne dag nog allemaal :dag:

Vanavond maskita party met mijn studiegroep.
Maskita = barbeque van brochette met zebuvlees.
Traditioneel geserveerd met geraspte wortel met azijn of ander zuur gemaakte groente.
en een THB Biertje natuurlijk

jammie!

Afgelopen zondag was de eerste vaderdag voor ons gezin en we gingen lunchen bij Villa Vanille. en wat denk je: heel veel gerechten met VANILLE!

wendy