Ze heeft ook nog een broertje, maak er dan maar 5 van :hihi:.
Oh, het kwam hier net echt met bakken uit de lucht vallen, alle lunch-wandelaars wisten niet hoe snel ze binnen moesten komen.
Ze heeft ook nog een broertje, maak er dan maar 5 van :hihi:.
Oh, het kwam hier net echt met bakken uit de lucht vallen, alle lunch-wandelaars wisten niet hoe snel ze binnen moesten komen.
hagel, donder en bliksem, sorry voor de spelfout: ecuador!:storm:![]()
Als er hagel is in Madagascar zijn de kinderen dolblij en vangen het op in hun handen. Een beetje zoals sneeuw in Nederland. In Malagasy is er geen woord voor sneeuw, omdat het niet bestaat alleen het Franse woord neige.
Ga je nog een nieuw aquarium kopen, robert?
Wat zijn de pinksterplannen?
Ik ga met een studiegroep naar Mantasoa meer. Een groot stuwmeer dichtbij Tana. lekker zwemmen, bootje varen, relaxen.:vak02:
gr,
wendy
ps. Ik was een stukje aan het schrijven over baobab bomen en toen vond ik op internet informatie over een cafe in een baobab boom in ZuidAfrika. cool, toch!
Hoihoi, lekker lang weekend weer. En het is heel mooi zonnig weer, dus dubbel van genieten.
Mijn pinksterplannen? Eind van de middag komt een vriendin met haar dochter gezellig hier eten, morgen kinderfeestje (1e verjaardag, altijd leuk zo’n grote slagroomtaart waar ze dan mee mogen spelen
). Maandag 2 tenniswedstrijden en BBQ bij mijn zus. Dus lekker van alles wat, tussendoor aan de studie.
't Mantasoa meer klinkt ook goed!!
Waar staat dat Baobabboomcafe in ZA? Lijkt me idd erg leuk.
Heel fijn weekend allemaal! Oja, vers fruitsap staat op de bar voor wie wil!
Groetjes
Buenos dias.
Hier in Sevilla / Spanje geen pinksteren. Dus gewoon aan het werk. Koffie staat klaar voor een ieder die wil.
De helft van Sevilla is in diepe rouw, de andere helft juicht: Real Betis Balompie is gisteren (helaas) gedegradeerd naar de 2de divisie. Op zich hebben ze dat aan zichzelf te wijten: je kan niet alles op 1 wedstrijd laten aankomen. Het drama is er echter niet minder om: huilende mensen in het stadion en op straat, relletjes in de stad en ik ken mensen die hier echt ziek van zijn en vandaag niet gaan / kunnen werken! Betis is voor veel mensen ALLES.
Jammer dat deze ploeg, met 1 van de grootste en trouwste aanhangen van de spaanse competitie, door bestuurlijk falen weer naar de hel van de 2de divisie moet.
Enfin shit happens.
Ben overigens mijn koffer aan het pakken: van morgen tot en met dinsdag 9 weer een weekje in NL voor zaken. Wel raar hoor sinds ik in Sevilla woon (1999) ben ik welgeteld 3 keer in Nederland geweest en nu sinds ik een nieuwe baan heb, is dit aantal verdubbeld in 2 maanden tijd. Ik kan deze keer zaken goed combineren met privé en dus familie en vrienden opzoeken. Heb er zin in!
Un abrazo a todos
Niemand in het café vanavond. Heb drankjes klaargezet, dus degene die wil kan aan de bak.
Ben dit in Amersfoort aan 't schrijven, en dat betekent dat ik dus inmiddels ben gearriveerd.
Ik neem nog een Brand biertje (das lang geleden!!!)
Het pinksterweekend is voorbij. Het mantasoa meer was prachtig al hadden we op de terugweg voor Antananarivo 20 km file. Het lijkt Nederland wel! Iedereen een dagje uit en 's avonds weer terug.
Ik heb een ochtendfoto van het meer gemaakt met mist en opkomende zon. zie attachement.
De baobab pub staat in Limpopo. Een Noordelijke provincie van Zuid-Africa. Link naar de site is: www.bigbaobab.co.za
Van de ene kant wel jammer dat deze super boabab zo uitgebuit wordt en vreemd dat de beroemde Avenue de Baobab in Madagascar niet financieel uitgebuit wordt. Daar zouden ze entree voor moeten vragen en al het geld aan de mensen geven die er omheen wonen, want die hebben haast geen inkomsten, terwijl ze op de meest bezochte plek van Madagascar wonen.
Jammer om te zien dat de toeristen voorbij komen in dikke 4x4 auto’s om deze prachtige bomen te fotograferen met flitsende spiegelreflex digitale cameras. dan kan er best een eurootje af voor entree, vind ik.
Zo, nu naar de positeve dingen des levens:
geef mij maar een THB biertje of een Dzama Punch, maar aangezien het half twee in de midag is, ga ik maar een “juutje” inschenken (hoe schrijf je dat?) en wat te eten maken, want mijn maag knort.
groetjes
wendy
hoi!
ben hier voor het eerst, en kan nergens voorsteltopic oid vinden ![]()
dus ik dacht ik duik hier even binnen.
Ik heb al even rondgesnuffeld, ziet er erg leuk uit…
ik mis alleen een beetje topics rondom het Midden-Oosten…
Goedemorgen,
welkom Ziezevliegen :dag:
Tjah Wendy, dat zie je vaak en is i.d.d. krom. Misschien gewoon een kassa plaatsen en innen ![]()
Het is weer rustig hier. Heb net verse koffie en verse Duitse broodjes. Iemand ook iets?
Fijne dag nog!
hoi Robert,
Volgende keer als ik in de buurt ben bij de baobabbomen zal ik het voorstellen aan de mensen daar. gewoon een slagboom ervoor en 1000 Ariary pp vragen.
Heb je al nieuwe vissen?
groetjes,
Wendy
Hoi Wendy,
goed idee met die slagboom, zo kan goed gecashed worden :zon02:
Vissen heb ik nog geen nieuwe. Heb met m’n vriendin afgesproken dit jaar sowieso niet meer aan een aquarium te beginnen. Heeft een behoorlijke impact gehad moet ik zeggen, ook op mij. Ik was sowieso bezig om een kleiner aquarium te kopen, want wil tijdens onze reisjes de familie en kennissen niet te zeer belasten ![]()
Kijk maar eens op de foto tijdens het voorval ->

Waar het aquarium stond staat nu een nieuwe Indonesische kast en waar de vitrine op de foto staat komt eventueel een kubusaquarium volgen jaar. Ik moet wel eerst slijmen bij m’n vriendin ![]()
Goedemorgen,
lekker aan de koffie en een verse boterham alvorens naar een festival te gaan. Ik laat me vandaag de oren maar eens goed doorspoelen op Waldrock in Friesland ![]()
Fijn Weekend!
Lekker geen lawaai aan mijn oren, maar ik heb me in de keuken gestort op een erorme roze slagroom verjaardagstaart. Mijn nichtje wordt vandaag 1 jaar.
komt alle op bezoek en eet een stukje mee!
groetjes,
wendy
Goedemiddag!
Wat een gave taart! Daar lust ik wel een klein stukje van. Veel plezier op de verjaardag.
Vorig weekend is voor ons het toernooiseizoen begonnen. 1e Toernooi helaas beide wedstrijden verloren, maar vandaag gewonnen met een 3-setter. Was echt fantastisch, lekker getennist. Maandag de 2e wedstrijd.
Ik ga morgen mijn oren laten doorspoelen bij Guus in het PSV stadion, dat begint een soort van traditie te worden :D.
Ik heb een lekker zonnig sapje op de bar gezet, dat past wel bij het lekkere weer.
Fijn weekend!!
Afgelopen zaterdag bautizo (doop) gevierd van Carlitos, zoontje van vrienden van ons. Erg leuk maar erg warm! het viel me op dat het respect voor de katholieke kerk hard achteruit gaat! In de kerk in Sevilla werden 5 kinderen tegelijk gedoopt en de kerk zat vol. Ikzelf ben geen enkel geloof aanhangig maar de rest van de aanwezigen waren (zoals bijna alle spanjaarden) allemaal katholiek. De plechtigheid leed behoorlijk onder het constante gepraat van de aanwezigen, ik heb dit niet eerder zo meegemaakt.
Daarna het feestje, erg leuk en gezellig maar heel erg warm. Feestje werd gegeven op een plek waar geen airco was, alleen 3 ventilators en dat is met 40ºC wel erg weinig! Dus het bier was niet aan te slepen (je moet toch wat om verkoeling te krijgen). Het is deze dagen abnormaal warm in Sevilla, nachttemperaturen liggen rond de 26ºC. Ben blij dat ik een zwembad heb. Wat ik als luxe beschouwde toen ik hier 10 jaar geleden kwam wonen, is eigenlijk een “must”.
Zwembad, zwembad. Ik denk dat mijn toekomstige huis in Madagascar ook van een zwembad moet worden voorzien. Ik heb geen enkel idee wat dat kost qua aanleg en onderhoud. Ik denk zelf dat het onderhoud best duur is. Weer iets om uit te zoeken.
Gelukkig wordt het in Antananarivo nooit 40 graden. Het is hier vrij prefect. In de winter net boven de 20 graden overdag en in de zomer rond de dertig. En wat denk je, de mensen praten nog steeds graag over het weer. Misshcien is dat iets dat mensen over de hele wereld doen. Of je nou op de Noordpool of de Evenaar woont.
Praten de mensen In Sevilla ook veel over het weer?
wendy
Dat is één van de favoriete thema´s. En dan vooral op klagende toon! Het is hier nl. nooit goed! ´s Winters als het een paar dagen 5 a 10 graden is dan is het te koud, als het niet regent dan hebben we regen nodig, maar als het dan regent lopen we daar weer over te zeuren. Bij 30 graden is het al te warm en dan is het nog geen eens augustus als het tegen de 50ºC loopt! Kortom het weer is er om over te zeuren!
Maar pas op, alleen de Sevillaan mag over zijn eigen stad en klimaat klagen! Doet iemand van buitenaf dat dan is het weer opeens prima en Sevilla uiteraard de mooiste stad op aarde! (En dat is natuurlijk ook zo, haha!)
Lopen de mensen in Sevilla bij 5 graden ook met wollen mutsen en handschoenen, want dat vind ik in Madagascar echt te grappig. Als het hier “winter” is, zie je in de ochtend mensen met winterjassen en wollen musten en ze hebben het echt koud. Het is dan ongeveer 12 graden, want in de ochtend is het wel fris.
Als het hier winter is, is het hoogseizoen voor het toerisme (juli en augustus). Lopen de toeristen in korte broek en sandalen en de Malagasy met wollen musten en winterjassen.
wendy
Si señor! Ook hier winterjas, muts & handschoenen in de winter. Winterjas gaat pas uit boven de 20 graden.
Toen Jonah (mijn Malagasy man) voor het eerst naar Nederland kwam (het was december) droeg hij een lange wollen onderbroek en twee spijkerbroeken voordat hij de deur uitging. Als we dan weer ergens binnen waar, pufte hij het uit natuurlijk met zoveel kleding.
Hij vond wel ijskrabben van de autoramen geweldig en welke Nederlander vindt dat nou een pretje in de ochtend voordat je naar je werk kan rijden.
wendy
Kan me er iets bij voorstellen.