WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Wie wil er ook wat?

Wij zijn weer terug van weg geweest, behoorlijk verkouden, maar inmiddels toch weer aan de beterende hand gelukkig.

Heerlijke vakantie gehad, maar 3 weken NL was echt meer dan genoeg voor mij! :wink: :smiley:

Ons dagje Efteling was behoorlijk verregend, maar dat mocht de pret niet drukken hoor! Eén groot voordeel ook: NERGENS WACHTRIJEN! Konden echt overal zoooo doorlopen. Geweldig! 's Middags ook weer lekker poffertjes gegeten, het kindermenu, want dan mag je die Eftelingbordjes mee naar huis nemen. Heb er nu 5! :smiley:

De woensdag daarna zijn we naar Den Bosch geweest. Was ook geweldig! Over de woensdagmarkt wandelen, broodje paling gegeten, naar de Sint Jan en een rondvaart over de Binnendieze. Tot slot uiteraard ook nog een Bossche Bol gegeten bij Jan de Groot. Mmmmmmmmmm!

Die donderdag zijn we toen naar mijn oom en tante gegaan waar we 2 nachten bleven logeren. Die dagen redelijk relaxt gedaan, beetje gestad in Ehv enzo. Zaterdags was het prachtig weer en zijn we met mijn oom en tante een fietstocht gaan maken: “Even” naar de Achelse Kluis! :smiley: Een schitterende rit door de bossen en over de hei. In de Achelse Kluis lekker wat gedronken en toen richting Borkel en Schaft waar we in Borkel geluncht hebben. Vandaar weer terug naar Aalst Waalre, waar we bij mijn oom en tante nog een kopje koffie dronken.

Later die dag reden we door naar Veldhoven (nu met de auto hoor! ;)) waar we overnachtten in De Oude Pastorie. Uiteraard die avond gegeten in de Paladar! Was weer een super geslaagde avond. Lekker eten, gezellig samenzijn en aansluiten nog even heerlijk gedanst.

Zondag zijn we naar Amsterdam gegaan, waar we 4 nachten doorgebracht hebben. Wellicht één nacht te lang, moet ik bekennen, maar we hebben het super leuk gehad. Veel gezien, redelijk goed weer en toen weer heel blij toen we afgelopen donderdag terug konden vliegen naar Jerez! :smiley:

Helaas is het weer hier nu niet heel goed. Temperaturen zijn okay (rond de 25 graden), maar wel veel regen. Gisteren zelfs storm gehad. In de stad (bij ons dus) viel het allemaal wel mee, maar op het platteland was het heftiger. Bij vrienden van ons zijn 2 enorme “pinos” (grove sparren) omgewaaid. Met wortel en al! Eentje is op de weg gevallen, de andere op hun carport! Gelukkig stond de auto er op dat moment niet. Heftig hoor!

Nu is het gelukkig wel weer droog, maar ik geloof dat we nog niet van de regen af zijn…

Liefs,
Caroline

Goedemiddag!

Doe mij maar een lekker bakkie thee.

@Caroline: Welkom thuis!! Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin gehad, maar altijd fijn om weer lekker thuis te zijn. Jammer dat het zo ontzettend regent, hoop dat het snel een beetje opklaart.

Ben dus nu precies een weekje terug, paar dagen gewerkt en allemaal leuke andere dingen gedaan. Eén daarvan was mijn volgende tripje geboekt, haha. 19 November vlieg ik naar Stockholm omdat een vriendin van mij gaat trouwen en kom dan de 23ste weer terug. Spannend!!!

Binnenkort eens starten met de foto’s en reisverslag, maar kep het meteen alweer zo druk gehad (doe ik zelf hoor)… Ik ga nu even een belrondje houden en dan straks nog even naar mijn ouders en daarna lekker tennissen, das ook alweer zo’n 6 weken geleden.

Groetjes en fijne dag verder!
Barbara

Buenas,

Iemand koffie oid?

Carolina, bienvenida a Casa!

Haha, je bent een echte andalusier aan het worden! Lekker klagen over het weer!
Po si, het regent hier ook in Sevilla, maar je weet dat het eigenlijk nooit genoeg regent en dat we het hard nodig hebben! Bovendien duurt het nooit lang…
Que llueve, que llueve…

¡Que no! ¡Que no!

Hahahahahahaha! Ik houd nu eenmaal niet zo van regen, maar ik snap best echt dat het hier hard nodig is hoor. Maar die storm van zaterdag was niet fijn, zeker voor die vrienden van ons niet. Wat een ravage in hun tuin!!!

Enne… Ik word geen Andalusier hoor, ik ben la Guirizana. :wink: :stuck_out_tongue:

Bedankt voor het koffie aanbod, maar ik neem liever thee. Heb ook verse jus gezet. Wie wil kan pakken. :slight_smile:

Bij de weg, corberana: jij hoeft vandaag toch niet te werken, wel?!

Liefs,
Carolina

Helaas, ben aan het werk, doe vooral zaken met de Benelux dus geen vrije dag voor mij…maar goed je kan niet alles hebben.
Zon probeert er hier zo nu en dan door te komen.
La Guirizana? Hier kom je op een leuk punt>
Voor de Jerezanos ben je een Guiri, maar hoe zien familie, vrienden en bekenden in Nederland jou? En hoe zie je jezelf?
Ik ben niet 100% het ene en niet 100% het andere. Je bent en blijft altijd un guiri, 100% geintegreerd en geaccepteerd maar nooit 100% spanjaard… En na zoveel jaren zou ik nooit meer in Nederland kunnen wennen, dus ook geen 100% hollander meer. Mijn familie in Nederland zien me meer als sevillaan dan als hollander en zo voel ik me ook…
Heb jij dat ook?
Dus ook 50% ene en 50% andere klopt in mijn geval niet…
Haha, we zijn waar we wezen willen> we kunnen niet in 1 hokje worden geplaatst! En dat wil ik graag zo houden!

Ja, “La Guirizana” is een leuk punt hè?! :wink: :smiley:

Ik heb die naam aan mezelf toebedacht en iedereen vindt het geweldig! Ze moeten er altijd hartelijk om lachen. Alle Spanjaarden hier zeggen dat ik mezelf echt al wel een “Jerezana” mag noemen, ik spreek als een Jerezana en ook blond haar en blauwe ogen zie je hier steeds meer.

Toch zeg ik dan altijd, dat ik hoe dan ook Nederlandse blijf. Daar ben ik ook trots op. Het is niet erg om een stukje “anders” te blijven, dat is gewoon mooi en wordt ook gerespecteerd. Guirizana is de perfecte mengeling voor mij. :smiley:

Wij gaan nu lekker uit lunchen met de ouders van mijn lief. Het is zijn (en zijn vaders) santo (naamdag), dus dat mag gevierd worden. Helemaal handig dat beiden door de nationale dag van gisteren vandaag vrij hebben. :slight_smile:

Ik neem nog even gauw een kopje thee voor we weg moeten.
Lust er nog iemand wat?

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Tis weer weekend! Koffie, thee en een lekker vruchtensapje staan klaar. En de broodjes liggen in de oven.

Gisteren uiteten geweest met vriendinnen en daarna nog wat gaan drinken. Was weer een goede afsluiter van de week en een goed begin van het weekend. Nu helemaal niks meer gepland 2 dagen lang, heerlijk. Kom het weekend zeker wel door met klusjes enzo, maar eerst dadelijk even shoppen.

Fijn weekend!

Een goedemorgen,

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange.

Hier in Spanje alles goed. Regenachtige dagen, maar ach, er zijn ergere dingen. Ben lekker mijn verjaardag aan het voorbereiden, dus dat is super leuk! Ja, ik houd er heel erg van om jarig te zijn!!! :smiley:

Nu wil het toeval dat op mijn verjaardag (aanstaande maandag) er een optreden in Marbella is van een mannenkoor waar een goede vriend van mij in zingt. Nu heeft mijn lief mooi vrij kunnen krijgen voor maandag én dinsdag, heb ik geregeld dat we bij mijn oom en tante in Marbella kunnen logeren en gaan we maandagavond dus naar het optreden van die groep. Super tof! Nu al enorm veel zin in!

Voor mijn vrienden doe ik aanstaande zondag een gezellige borrel. Een beetje op zijn Nederlands, want ik ben het inmiddels zat om op z’n spaans de taart pas rond 23h 's avonds te krijgen als iedereen al aan de rumcola zit. Een combinatie van 3x nix!

Zodoende heb ik iedereen dus uitgenodigd voor de “merienda”, wat het Spaanse koffie-uurtje is, rond een uur of 18h. Met aansluitend een gezellige borrel.

Zaterdag hebben we nog een doop, maar als ik me niet vergis is dat alleen maar de plechtigheid en verder niets. Druk weekend dus weer. Maar ach, het is allemaal leuk! :smiley:

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Jawel, mijn favoriete deel van de week is weer aangebroken, het weekend! Vandaag een treurige regendag, morgen hebben ze beloofd dat het weer wat beter werd… we sulle sien.

@Caroline: heel veel plezier met de voorbereidingen voor je verjaardag en het feestje zelf op zondag!!

Morgenmiddag tennissen en s’avonds waarschijnlijk gezellig bij een vriendin langs. Zondag is het kampioenentoernooi waar we voor uitgenodigd zijn, dus lekker wat tennissen, gezellig beppen en als afsluiting een buffet. Ik hoop op een :zon02:-netje …

Fijn weekend!!

Mogguh,

lekker boterhammetje met jam en kaas en een flinke beker melk. Nog een banaan en eventueel een kopje koffie.

Ga meteen met m’n vriendin naar Maastricht. Shoppen is niet m’n hobby, maar Maastricht is tenminste nog een leuke stad :hihi:

Vanaf afgelopen week is eindelijk m’n startpagina over Yucatan online gegaan. Heb maar niet alle links op de site gegooid, die ik afgelopen jaren heb verzameld. Streven was +/- 100, maar heb wel 250 links m.b.t. Yucatan…

Fijn weekend allemaal.

Een goedemorgen!

Er is koffie, thee, verse jus d’orange en voor later ook heerlijke TAART! Gisteren al een super gezellig feestje gehad en vandaag gaan we gewoon verder hahaha. Vanochtend een beetje de zooi op ruimen van gisteren, dan lunchen bij de ouders van mijn lief en daarna dus naar Marbella. Erg veel zin in!

Fijne dag allemaal!

@Babseba: Super bedankt voor je lieve e-cardje!

Liefs,
Carolina

Carolina, van harte gefeliciteerd! Que cumplas muchos más!

Goeiemorgen!

10 uur, tijd voor een kopje thee en een heerlijk stukje taart van Caroline! Jummie, bedankt! En graag gedaan :smile:.

Het kampioenentournooi was heel erg gezellig gisteren. Beetje getennist, veel gekletst en als afsluiter een goed buffet. Komende 2 seizoenen weer goed ons best doen, dan hebben we kans dat we er volgend jaar weer bij kunnen zijn.

Fijne dag!

Goedemorgen!!

Wat is het toch weer een heerlijke grijze herfstochtend :(. Lekker verplicht luieren. Koffie, thee en warme choco staan klaar voor wie wil.

Dadelijk even wat winkelen, heb 2 cadeautjes nodig. Vanavond doggy-sitten en dan morgen naar een vriendin. Gisteravond toch nog even in de stad beland, altijd gezellig. Hele leuke sjaal gekocht voor bij mijn nieuwe jas en die kwam goed uit toen ik gisteravond terug naar de auto liep… brrr.

Fijn weekend allemaal!

Ook goedemorgen :wink:

het is i.d.d. een beetje muf weer zeg. Ach, heb ik een reden om weer wat meer aan m’n website te werken. Mexico en Cambodja heb ik al bijna klaar voor online te plaatsen.

I.v.m. een Duitse feestdag kun je hier in Venlo maar beter niet met de auto ergens naartoe gaan… Dus de nodige boodschapjes straks maar op de fiets.

Vanavond met een paar vrienden lekker eten bij ons favoriete Indiase restaurant. Ik denk dat ik al weet welk hoofdgerecht ik zal nemen :smiley:

Fijn weekend nog!

Hoi hoi,

Hoe is het met iedereen? Hier een mooie dag, dus ik ga er dadelijk lekker op uit. Nog een keer een poging wagen of ik een leuke outfit kan vinden voor de bruiloft van over 2 weken. Gisteren met mijn Madagascar-reismaatje wat wezen drinken in de stad en gezellig bijgeklets.

Fijn weekend!!
Groetjes!

Goeiemorgen,

het is rustig in het cafe. Zou toch niet aan het rookverbod liggen, toch…

Ben net aan het ontbijten, want moet meteen voetballen. Het weer is een beetje guur, maar dat vind ik wel fijn met sporten. Ik hoop m’n tegenstander niet :smiley:

Vanmiddag naar Den Bosch bij familie op kraamvisite. Zal wel weer volproppen met hapjes worden :wink:

Fijn weekend!

Het is weer maandag en we moeten weer aan de bak. Koffie etc. staat klaar!
Hier is het ´s nachts inmiddels flink koud aan het worden, overdag loopt temperatuur gelukkig op tot een graad of 20. Zon schijnt.

20 graden :zon: dat zou ik ook wel erg leuk vinden … tis alweer donker en miezerig.

Goedemorgen!

Weer een heerlijke herfstdag is begonnen. Koffie en thee staan klaar.

Lekker druk weekend. Gisteravond feestje, nu even boodschappen en cadeautjes kopen, straks weer een feest. Morgen sporten en naar het theater. Leuk allemaal!
Nog 2 dagen werken en dan op naar Stockholm. Woensdag is het hier markt, kan ik mooi verse stroopwafels halen, want ik kreeg net een mailtje met de bestelling.

Fijn weekend allemaal!
Greetzzz!