Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. De sinaasappels zijn heerlijk zoet. En koud ook, want ik bewaar ze in de koelkast. Heerlijk!
Oh, wat is het hier aangenaam vertoeven, in de computerkamer, met de schuifdeuren naar onze patio open. Zalig gewoon!
@Robert: kan me voorstellen dat dat mega frustrerend is, die sleurhutten zijn inderdaad super irritant! Gaat dat er elke schoolvakantie zo aan toe?! Arme jij…
roberts ik ken dit verschijnsel. Opeens vormt zich op de linkerbaan dan een keurig rijtje: een sleurhut met daarachter een rij autos die zwaar in de remmen moesten, porsche, mercedes, bmw etc. Hier in Spanje hebben ze daar een mop over:
‘Henk rij es door er zit een hele file achter je!’
’ Nou en, ik rij toch als eerste en lig dus op kop!’
P.S. Hebben jullie mijn posting gezien van de Emigratiedag Spanje? Het leuke aan déze emigratiedag is, dat jullie eigen Carolina, oftwel ikke, gevraagd is aan het vragenvuur deel te nemen als “deskundige”
Als er meerdere wereldwijzerleden komen, wil ik dat graag weten natuurlijk! Kunnen we er een leuke meeting van maken!
Oh, ik zag je post over de emigratiedag en ik vond het meteen top, alleen ben ik dan nog in Madagaskar … ik vind het echt heel erg jammer, had er graag bij willen zijn.
Nog 1 dagje werken en dan weer weekend!!! Dus ik duik nu snel mijn bed in.
Mooi, het is vrijdagmiddag 17.00 uur. Ik gooi nu de pc uit, en mijn kantoor gaat dicht. Maandag weer verder!!
Ik neem een biertje (Cruzcampo porsupuesto) Doet er iemand mee?
Wat houd jij er ontzettende Nederlandse werktijden op na zeg! Het is eigenlijk eerder koffietijd voor mij nu, maar vooruit, ik doe mee! Hoewel, geen bier voor mij hoor, doe mij maar een lekker glaasje droge witte wijn. Dat gaat er zeker wel in op zo’n vrijdagmiddag.
Dit weekend weinig gepland staan. Erg relaxt! Denk dat we misschien wel even naar het strand gaan. Mag wel met deze temperaturen!
Uiteindelijk bleek het dit weekend toch geen strandweer, vanwege de levante, een warme stevige wind die meestal 3 dagen aanhoudt. Helaas dus, maar ja, er komen wel weer andere gelegenheden.
Ja dat klopt. Sinds ik in oktober voor een Nederlands bedrijf op afstand werk ben ik weer overgegaan op Nederlandse tijden. Van 08.30 tot 13.00 en van 14.00 tot 17.00 uur.
Moest hier heel erg aan wennen, vooral de lunchtijd is nog steeds ietwat vroeg voor ons ‘spanjaarden’. Maar goed, de nadelen zijn nihil, de voordelen zijn veel belangrijker: thuis werken en om 17.00 klaar en niet zoals vroeger pas om 19.00 uur (en een beter salaris
Op zich valt er zeker ook wat voor te zeggen hoor, Nederlandse tijden, behalve in hoogzomer als je ergens zou werken waar geen airco is, dan lijkt het me niets. Maar ja, zo blijft het altijd wat…
Een goede morgen in ieder geval!
Ik heb mijn verse jus d’orange al op, maar er is nog genoeg voor wie wil. Verder is er uiteraard ook koffie en thee!
Vanmiddag gezellig lunchen met wat vrienden bij de Cubaan. Erg veel zin in, is lang geleden dat ik daar geweest ben. En daar kun je heeeeel lekker eten!
Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Ik ontbijt nog even niet, want het is me iets te vroeg. Doe ik later wel bij aankomst in Cádiz.
Moet vandaag werken: groep van een cruiseschip ophalen en dan gaan we met de bus naar Sevilla voor een dagje uit. Ben dus de hele dag onder de pannen! Erg tof!
Leuk hoor, dagje Sevilla! Lekker warm! Ha,ha.
Wat laat je ze zien? The works? Plaza España, Barrio Santa Cruz, Catedral, Fabrica de tabaco, La Maestranza, Torre de Oro?
Of heb je andere route gepland? Er is zoveel te zien!
Ik heb lekker een grote glas fris (niet koud) water en een lekker waterijsje! Had ik wel nodig na Sevilla hahaha, hoewel het minder warm was dan ik verwacht had dat het zou zijn.
Ik had eerlijk gezegd een heel relaxt "werk"dagje! Moest naar Cádiz, mensen van het cruiseschip ophalen en naar Sevilla brengen met de bus. Tijdens de rit mooi wat over Andalucía en wat we onderweg tegenkwamen verteld.
Bij het naderen van Sevilla wat over Sevilla verteld, o.a. de hotspots om te bezoeken, want deze mensen hadden gewoon een vrij bezoek aan de stad. Ieder voor zich. Dus ik kon mooi naar een schaduwrijk terras voor een groot glas cola en wat later een lunch!
Voor de eerste keer vond ik het wel prettig, want ik was toch een beetje zenuwachtig 's ochtends. Mooi nog wat fooi gehad, hoewel niet superveel, daar het een gemengde bus was en niet alleen maar Amerikanen. Ach ja, je kan niet alles hebben…
Even voor corberena: heb je dit al gezien?!
"Porfa, pasa este e-mail a todos. GRACIASSS.
Compañeros y compañerassss:
Os invito a que veáis esta noticia aparecida en CUATRO (telediario
del medio día domingo, 13 de Julio)
Siii, esss nuestro Jordánnnnn, nuestro compañero de clase de 2º.
Felicidades por desarrollar una idea tan creativa.
Carolina, bedankt voor je tip! Geweldig! Ik heb erg gelachen. De donde habran sacado esta idea? Het is typisch humor andaluz. Ha,ha. Volgend jaar doen we ook mee!
Ik was trouwens best wel onder de indruk van het “nieuwe” Sevilla. Het was ruim 2 jaar geleden dat ik er geweest was, dus dat voetgangersgedeelte en de tranvía, dat was echt helemaal nieuw voor me. Vond het geweldig!
Klopt, alleen jammer van die ontzettend lelijke trampalen. Ze zouden de aandrijving eigenlijk onder de grond laten lopen maar uiteindelijk toch die grote zwarte lelijke palen boven de grond!
Is het je ook opgevallen dat er erg veel fietsers rondreden? Sevilla heeft een uitgebreid fietspad en je kan overal verspreid door Sevilla fietsen huren. Goed geregeld.
Hier alles goed, het is weekend! Vanavond lekker thuis relaxen en morgen heeeeel de dag naar Marbella. Mijn oom en tante hebben nog wat meubeltjes voor ons, dus die gaan we ophalen. Altijd fijn. En nog gezellig ook. Vertrekken we op tijd, ontbijten onderweg (bij La Palmosa in de buurt van Medina Sidonia) en lunchen dan later in Marbella met mijn oom en tante.
Zondag nog geen plannen, das ook wel lekker. Zien wel wat er komt.
Bij de weg: op mijn pagina kun je een paar foto’s van ons nieuwe omgeving zien, voor wie geïnteresseerd is.
Zo, ik neem nu lekker even een frisje. Lust er nog iemand iets?
Ja, heerlijk weekend. Ik wacht nog even op het zonnetje, die scheen vanochtend vroeg wel, want ik werd er wakker van. Ach, hij komt wel weer, eind van de middag naar een BBQ :zon02:.
Ik heb al sinds gisterochtend veel last van kies/kaakpijn, het trekt nu al door in mijn jukbeen (ofzo, iig naar boven richting oor). Dus ik ga zo maar eens een dienstdoende tandarts bellen zodat ie me een goede pijnstiller kan voorschrijven, paracetamol helpt nog maar een paar uurtjes elke keer. Het ziet er naar uit dat ik dit jaar al voor de 4e keer naar de tandarts moet… haha, die tandarts is blij met mij… ikke nie …
Heb een logeetje, dochter van een vriendin van mij, we zijn gisteren naar de film geweest en daarna Mexicaans gaan eten, ze vond het heel leuk en lekker. Straks nog even shoppen en dan drop ik haar weet thuis.
Fijne dag allemaal!
@ Carolina, veel plezier op jullie tripje, ik ga nu even de foto’s bekijken.