WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange!

Ik kijk vandaag even gauw de encierro en “vlieg” dan naar het vliegveld. Vertrek dan een beetje later dan normaal, maar volgens mij kom ik dan nog wel op tijd…

@corberana: In het hoogseizoen was ik sowieso niet van plan om te gaan, maar ik zie dat het in het najaar alleen op zaterdagen en zondagen geopend is. Is het dan echt rustiger? Eind oktober lijkt me wel leuk om te gaan.

Wat betreft die seizoenspas: heb je er dan voor ieder één? Of kun je het met eentje doen en mag je daar dan nog mensen op meenemen?

Liefs,
Carolina

Moge,

Ik neem een kopje koffie. Zwart en sterk. Gisteravond tapas route door Triana gedaan. Mijn zus en haar vriend waren een aantal dagen in Sevilla. Erg gezellig hoor. Meeste mensen blijven aan de andere kant van de rivier… Triana is echt erg leuk. Terrasje pakken, stukje lopen, volgende terrasje enzovoort… Ha, ha dat is weinig lopen en veel zitten hoor! Sevilla heeft om de 100 meter een kroeg of restaurant.

Carolina, wij hebben 4 seizoenspassen, ieder 1.
Ik weet niet of het in oktober erg druk is in het weekeinde, ik zal je tzt op de hoogte brengen!

Zojuist de zesde encierro gekeken. Ging redelijk “schoon”, op één gewonde na, die door een hoorn in zijn kont geprikt is. AU! Dat moet pijnlijk zijn!

Ben nu even mijn meeneem-ontbijtje aan het klaarmaken en ga zo naar de Yeguada de la Cartuja. Was blij dat ze me nodig hadden, er zijn zoooo weinig toeristen op het moment. En de toeristen die er zijn, maken niet te veel uitstapjes… Het is duidelijk dat er minder geld is…

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Wat een regenbui vanochtend hier. Als het goed is is 't de komende uren droog… hoop ik wel, want ik ga straks tennissen. Eind van de middag een kinderfeestje bij een vriendin van mij.

Fijne dag en Carolina, werkze, jammer dat er nu zo weinig toeristen zijn.

Groetjes!

Ja, ach, het is ook wel begrijpelijk. De economie staat er niet goed voor en daarbij, het is nu ook veel te warm voor veel buitenlanders. Hoewel… Ik vind het eerlijk gezegd wel aangenaam. :smiley: Verder kan ik nu de tijd ook wel gebruiken voor ons nieuwe huisje, dus het komt me niet helemaal slecht uit! :wink:

Heb heerlijk gewerkt, is toch wel een schitterende plek daar die Yeguada. Altijd leuk om te zijn!

Nu gaan we even lunchen en daarna boodschappen doen voor onze housewarming morgen. :smiley:
De rest van de dag lekker thuis relaxen. Heerlijk!

Ik neem even een tinto de verano con limón.
Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Mmm, ik pak even een spappel.

@ Carolina: Komt dan idd wel goed uit nu wat extra tijd om in het nieuwe huis van alles te doen. Veel plezier morgen op de housewarming!

We hebben gewonnen, 2e tournooi van de 3 die we tot nu toe hebben gespeeld. Kei leuk! Alhoewel een ding is wel een beetje jammer dat er in onze ‘sterkte’ zo weinig poules zijn en dat we geen echte finale kunnen spelen, dus eigenlijk alleen poulewinnaars, maar okee, morgen toch onze prijs in ontvangst gaan nemen. In augustus nog een tournooi, nu een maandje tennis-rust.

Ik ga snel even verder en dan op naar het feestje!

Doei

Goeiesmiddags!

Sow, we hebben goed inkopen gedaan voor morgen! Eten en drinken voor een weeshuis, lijkt het wel! :rolleyes: :smiley: Maar wel dingen die we gelukkig ook langer kunnen bewaren hahaha! :wink:

@Barbara: gefeliciteerd met de overwinning! Veel plezier bij het kinderfeestje.

Ik neem lekker een refresco de limón.
Kan ik nog iemand iets inschenken?

Liefs,
Carolina

Een goede morgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Tast toe!

Heb gisterenavond braaf géén wekker gezet. Vond dat ik wel mocht uitslapen. Alleen is het zo, dat ik dat dus niet kán. Werd vanmorgen wakker, keek op mijn klok en het bleek precies 8 uur te zijn. Gauw naar beneden en kon precies de zevende encierro van San Fermín kijken. :smiley:

Het was een aardig heftige. Deze keer werden de stieren van ganaderia (fokkerij) Miura gebruikt, die bekend staat om z’n stieren met pit. Behoorlijk wat gewonden, maar niets ernstig. Hier kun je trouwens alles online volgen, voor wie geïnteresseerd is: http://www.sanferminonline.net/.

Vanmorgen even relaxt doen, beetje voorbereiden voor de housewarming vanmiddag. Deze voorbereiding houdt voornamelijk in: de koelkast uitruimen en opnieuw (strategisch) inruimen. Hahahaha.

Fijne zondag allemaal!

Liefs,
Carolina

Goedemorgen!

Lekker een koppie thee, bedankt.

Ik heb ook uitgeslapen vandaag. Tot mijn verbazing werd ik pas om half 10 wakker, ik ben helemaal gelukkig. Ik ken 't “probleem” van niet kunnen uitslapen.

Vandaag lekker relaxen. Tis mooi weer, vanmiddag eerst even bij mijn ouders langs, dan naar een van de finales kijken van ‘tenniskennissen’ en dan de prijsuitreiking.

Fijne dag!
Groetjes

Moge,

het is weer maandag! Rustig weekend gehad, beetje inkopen en boodschappen (is niet hetzelfde) en gister rustig dagje thuis.
Het is bewolkt vandaag hier in Sevilla, vanmiddag gaat het onweren. Wij hopen allemaal dat het ook gaat regenen…We zullen het wel zien.

Nu een kopje koffie en aan de slag, kan ik nog voor iemand anders inschenken?

Carolina, laatste encierro gezien, nu weer een jaartje wachten!

Een goedemorgen,

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Wie wil er wat?

De laatste encierro was weer heel “schoon”. Nu inderdaad weer een jaartje wachten corberana. :slight_smile: Het is niet anders. :wink:

Gisteren een erg gezellige housewarming gehad. De laatsten gingen rond 1 uur naar huis. Lekker geborreld, tapas gegeten en ook nog enkele housewarming-cadeautjes gehad! :smiley: Altijd leuk!

Vandaag beetje opruimen. Hebben uiteraard zat eten over, dus voorlopig hoef ik geen nieuwe inkopen te doen! :wink:

Hier in Jerez is het lichtelijk bewolkt. Zoals het er nu uitziet heb ik niet het idee dat het gaat regenen. Maar wat niet is, kan nog komen. Een beetje regen zou zeker niet verkeerd zijn.

Liefs,
Carolina

Een goedemiddag!

Sow, hier is de lucht inmiddels ook betrokken en er weerklinken al heftige donderslagen. Ergens bij de buren vandaar hoor ik vrolijke kreten “que llueve!!!” Dat het maar gaat regenen! Hier zijn ze er zeer blij mee. :slight_smile:

Het enige jammer aan regen deze tijd van het jaar, is dat het niet goed is voor de druiven… We zullen zien. Op dit moment komen er wel wat druppeltjes naar beneden, maar het regent nog niet echt.

Ik neem even een glaasje fris. Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

En oh ja, dat het regent nu! Sow, komt met bakken uit de hemel!
Gelijk een goeie test voor het huisje hahahaha.
Eens kijken of alles waterdicht is. :wink: :slight_smile:
Lijkt er wel op.

Uuuhm… Régen!!! Er komt hier gewoon hágel naar beneden! Dat is ook bizar. Wat een herrie!
Maar het huis houdt het gelukkig goed hahahahaha!

Carolina, stuur het maar deze kant uit!

En toen hadden we weer een strakblauwe hemel en scheen de zon weer!
Het is onderweg corberana!

:wink:

Hey leuk! San Fermín is in het Nederlandse nieuws gekomen, zie HIER. :smiley:
Is de regen al in Sevilla aangekomen, corberana?

Ik neem lekker even een bakkie leut.
Lust er nog iemand?

http://www.koffie-drinken.nl/ecards/ecard1.jpg

Er is genoeg ;):

http://ditadres.com/~images/Image/03035N.jpg

Uiteraard met een chocolaatje erbij:

http://www.myfavoritefuneral.nl/magazine2/uploaded_images/d-chocola-755440.jpg

http://www.revermann.nl/page19/page17/files/page17_9.png

Dat het mag smaken!

Liefs,
Carolina

Moge,

Helaas, veel donkere wolken, onweer en maar 4 druppels regen…Vandaag weer onbewolkt.
La proxima vez sera.
Een kop koffie doe ik mee, voor bon bons is het mij nog iets te vroeg!

grin Die bonbons waren ook van gisterenavond! Staan inmiddels weer in de koelkast, kun je later vandaag van pakken. :wink:

Balen dat jullie geen regen gehad hebben. Hier ging het echt heftig te keer! Ons huisje kan het goed hebben, alleen bleek het putje op onze patio al dat water niet zo goed te kunnen verwerken. Geen groot probleem, het liep alleen heel langzaam weg, waardoor we dus tijdelijk een klein zwembadje hadden en naderhand veel viezigheid… :rolleyes:

Maar ja, weten we dat ook weer. Aan dat putje moeten we dus wel wat doen!

Ik zit hier nu lekker even aan mijn ontbijtje, deuren naar de patio open. Zeer relaxt. Inderdaad ook hier nu een strakblauwe lucht. Als er nog iemand koffie, thee of verse jus d’orange lust, er is genoeg. De jus geperst met onze nieuwe pers! :smiley: Kijk, zo ziet ie eruit:

http://www.jocca.es/img/imgProductos/5424/5424_1.jpg

Leuk ding hè?!

Liefs,
Carolina

Mogguh,

net een lekkere bak kofie en een broodje met kaas gegeten.

Phoe, wat ben ik blij als die schoolvakantie’s in Nederland weer zijn afgelopen… Ik werk in Duitsland en moet zo’n 30 km over de Autobahn. De sleurhutten zijn dit jaar weer goed bezig en komen lekker op het laatste moment naar de linker rijbaan, met zo’n 70kmh… Vooral op stukken waar men in Duitsland geen limiet heeft en de doorsnee snelheid op de linker baan zo’n 130 - 140 kmh is. Mooiste is dat ze ook nog boos worden ivm het snel opkomend verkeer…:frowning: Nog een paar weekjes zullen we maar zeggen :slywink:

Zo, nu maar even wat doen.