WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

Een goedemiddag!

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, relaxt wat dozen uitgepakt, ons huisje is inmiddels echt een thuis! Heerlijk! :smiley:

Zodirect gaan we naar vrienden om te lunchen. Daarna lekker relaxen zwemmen in hun zwembad en roborally’en! :smiley: Roborally is echt een super tof bordspel! Zijn we helemaal verslaafd aan! :smiley:

Fijne zondag allemaal!

Liefs,
Carolina

goedemiddag,

ik ben druk, druk, druk met de voorbereidingen voor mijn reis, vertrek vrijdag en heb er zin in, reis is alweer iets aangepast en begin nu in salzburg, lijkt me leuke stad :smiley:

ik ga even wat eten en pak een glaasje cranberrysap!

Goedenavond!

Tjonge wat een spannende finale! Spanje wederom gefeliciteerd!!! Eerst de voetbalbeker en nu ook nog eens de tennisbeker binnengesleept. 2008 kan niet meer stuk wat sport betreft.

Vandaag een rustig dagje gehad. Wat gerommeld, mijn ouders zijn even geweest en de finale gekeken.

Ik pak nog even een frisje voor ik mijn bed in duik. Kan ik nog iets inschenken voor iemand?

Groetjes!

Een hele goede avond!

Ik neem gewoon even een lekker ijskoud glaasje water!

Wat een heerlijke dag hebben wij gehad! Lekker buiten geweest heel de tijd, gezwommen, geBBQd, gewandeld. Erg gezellig geweest. Uiteraard ook de finale gekeken, wat een geweldige prestatie van Nadal!

GO SPAIN! :SPAIN:

Moet wel bekennen dat het op het einde even gelijk was wie er zou winnen, het was gewoon een super partij om te zien, met 2 zeer gelijkwaardige tegenstanders! Prachtig!

Ga zo lekker mijn bedje opzoeken. Morgenvroeg op tijd opstaan om San Fermín te kijken! :smiley: Eén week per jaar (altijd vanaf 7 juli) krijgen de stieren de kans wat mensen te grazen te nemen. :smiley: Kan het niet helpen, maar vind dat echt super om te zien! :wink:

Sweet dreams!

Liefs,
Carolina

Moge,

iemand koffie of iets anders?

Het is op dit moment vnl leuk om te zien hoe de ‘nieuwe’ spaanse tv zender Cuatro, de handschoen heeft opgenomen tegen TVE (spaanse publieke omroep). Eerst met het EK voetbal, gisteren rechtstreeks Wimbledon en nu ook San Fermines. Hun slogan PODEMOS is al een zwaar succes! Ik denk dat ze bij TVE zich toch achter de oren aan het krabben zijn… Interessant!

Hahahahahahaha, inderdaad! Cuatro doet het goed!

Nou, de eerste “encierro” (insluiting) is voorbij, er zijn weer een aantal gewonden gevallen. Heeft maar liefst 4 min 22 geduurd, wat lang is voor een loop van 800 meter. De laatste stier wilde niet echt naar binnen.

Mooi vond ik dat er één stier een kadootje aan zijn hoorn had na de loop: namelijk een stukje textiel van een van de mensen die hij onderweg tegengekomen was. :smiley:

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Die laatste heb ik wat vroeger al gedronken (doe ik altijd gelijk als eerste bij beneden komen). Ik neem nu lekker even een batido de chocolate. Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Haha, ken jij ook mensen die weleens mee hebben gelopen? Allemaal opscheppers! Er is geen kunst aan! Volgens mij lopen dat soort mensen zo ver voor of na de stieren dat ze die beesten niet eens zien!!! Alleen de echte pamplonezen lopen met de stieren mee… Als je als toeristische loper daar bent en je wordt gepakt door een stier dan ben je echt wel een sukkel hoor! Meeste ongelukkken gebeuren dan ook omdat mensen struikelen.

Sooooooow, wat een relaxt middagje! Begin van de middag zijn onze banken (1 tweezitbank, een armstoel (zelfde model als bank) en een poef) voor de woonkamer gebracht! Echt cool en super snel! Ben er helemaal happy mee! Zitten super lekker! :smiley:

@Corberana: nee, ik ken niemand die meegelopen heeft. Alleen wat vrienden die er zijn gaan kijken. Of kijken… Die zich er flink zijn gaan bezatten hahahahaha!

Ik neem even een lekker glaasje water. Heb kersen neergezet voor wie wil. Zijn heerlijk zoet!

Liefs,
Carolina

Een goedemorgen!

De tweede encierro heeft plaatsgevonden. Volgens de experts een geweldige!

De encierro houdt namelijk in: het begeleiden van de stieren naar de plaza de toros en niet, zoals veel renners doen, de lefgozer uithangen. Vandaag ging het dus allemaal heel mooi, de stieren waren snel, maar de renners begeleiden ze perfect.

Voor mij was het daardoor wel saaier hahaha. Ik vind het eerlijk gezegd wel leuk als er… Iets meer gebeurt, om het zo maar te zeggen. Van mij mogen er wel wat gewonden vallen. grin Dat klinkt wellicht heel cru, maar wie gaat er nu voor een stel stieren uit rennen?!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Heb voor mezelf een grote potrooibos thee gezet.
Lust er nog iemand iets?

Liefs,
Carolina

Buenas,
Heb het ook gezien. Inderdaad un encierro limpio. Deze keer liepen ze goed en vooral bij het betreden van de arena openden de lopers zich in een mooie waaier, waardoor de koeien netjes rechtdoor naar de corral liepen. Koeien??? Ja inderdaad koeien! Er worden een aantal stieren losgelaten (deze keer 6) maar ook een zestal koeien. De stieren lopen namelijk achter de koeien aan, zoals mannetjes altijd doen…Dit om de stieren op gang te houden. Zonder koeien lopen ze niet en zijn ze veel te onvoorspelbaar. Laten we wel wezen, 6 mannen alleen geven veels te veel problemen!

haha

Hahahahahahahahahahahahaha dat heb je heel mooi gezegd Corberana!
Het is een waarheid als een… Precies: KOE! :smiley:

Bij de weg: hoe kom je aan jouw nickname hier “corberana”? Waar staat het voor?
Ben ik eerlijk gezegd al wel een tijdje nieuwsgierig naar… :rolleyes:

Ik neem even een lekker glas koud water.
Kan ik nog iemand iets inschenken?

Liefs,
Carolina

Cola please.

Corberana is de naam die we aan ons huis hebben gegeven (zie foto die onder mijn ‘naam’ staat). Was de straatnaam van ons adres in Mallorca toen we daar in '93 en '94 woonden

:slight_smile: Thnx voor de opheldering. Het is een prachtig huis!

Hier is je cola!
Proost!

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange.

De derde encierro heeft plaatsgevonden en deze was behoorlijk spectaculair! De laatste stier werd opgehouden en viel aan. Een “pastor” (herder) kwam letterlijk kop aan kop met de stier, maar heeft er niets aan overgehouden. Wat een beelden!

Overigens: ben er vandaag achtergekomen dat er géén koeien (als in: vrouwtjes runderen) mee lopen met de encierro. Alle twaalf de dieren zijn stieren, echter maar 6 zijn toros bravos, wat het beste van het beste is. De andere heten toros mansos. Zie ook weer hier voor meer info.

Eigenlijk wel jammer, want ik vond de uitleg van corberana wel leuk hahaha, van de mannetjes die achter de vrouwtjes aanlopen. Maar ja, zo is het in dit geval dus niet…

Liefs,
Carolina

Hmm, ik hoorde dat ze het over buyes (ossen) hadden, klopt dat? Dus zelfs in de natuur kan het raar lopen…Never mind, het effect is hetzelfde.
Het begint overigens weer behoorlijk warm te worden! Gisteravond om 0.00 uur nog 32 graden op terrasje in Sevilla!
Lekker hoor met een biertje even bijkomen van een avondje Isla Magica.

Hola!

Ik zit nu zelf even aan mijn eerste kopje café manchado en een lekker sneetje bruin brood met butifarra. Heerlijk!

Die butifarra hadden we over van gisterenavond, hadden bezoek van de ouders en zus (met haar vriend) van mijn lief, vanwege de verjaardag van zijn vader. Daar wij de nieuwe banken hadden, besloten ze dit bij ons te vieren zodat ze dat allemaal gelijk konden bewonderen. Was erg gezellig!

Ons huisje is nu al echt een thuis. Super gewoon! Heb ik bij mijn andere appartement nooit gehad. Dit voelt dus echt geweldig!

@Corberana: Isla Magica wil ik nog altijd eens bezoeken! Wat vind jij daarvan? Is het een aanrader?

Hier in Jerez is het gelukkig altijd nog 5 graden “koeler” dan in Sevilla, gisterenavond konden we ook nog lekker genieten van een zachte zeebries. Best aangenaam! :smiley:

Kan ik nog iets inschenken voor iemand?

Liefs,
Carolina

Carolina,

je huis is nu een echt thuis! Als familie langskomt om verjaardagen te vieren dan is het nu officieel ingewijd…Pas maar op! Mijn huis wordt ook voor dit soort evenementen gebruikt, altijd beregezellig, zelfs verjaardag van de vriend van m’n schoonzus met zijn hele familie is bij ons gevierd! ha. ha

Isla Magica is leuk voor de kids, heb een seizoenspas en kunnen dus wanneer me maar willen en hebben daarnaast ook gratis toegang tot o.a. Port Aventura en jawel de Efteling!

Ik heb het niet zo op pretparken, maar goed het is zeker leuk om 1 x te gaan. Isla Magica heeft een aantal leuke shows en de attracties zijn prima, vooral de Jaguar is spectaculair (achtbaan waar je in hangt en over de kop gaat) en de Desafio ook (omhoog en vrije val naar beneden) heb ik mij laten vertellen. Mij krijgen ze er echter niet in! Ni muerto!

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange!

De vierde “encierro” verliep redelijk goed, wel aardig wat mensen die zich gewoon maar lieten vallen, had ik het idee. Dat maakt het zeker minder mooi. En wat waren het enorme beesten vandaag! Enkele van 695 kilo!!!

@Corberana: Wauw, klinkt goed zo’n seizoenspas, maar daar moet je wel regelmatig voor gaan, neem ik aan, om dat bedrag er een beetje uit te krijgen?! Wel tof dat je daarbij ook gratis entree hebt tot de efteling!

Ik wil gewoon graag eens gaan, om het gezien te hebben. Kun je me nog een tip geven van welke tijd het beste is voor een bezoek?

Liefs,
Carolina

Buenas,

Carolina, als je niet al te lang in de rij wilt staan bij de attracties zou ik in het voor of na seizoen gaan en indien mogelijk door de weeks. In het hoogseizoen op zaterdag of zondag kunnen de wachttijden oplopen tot 1 uur per attractie…
Dus in mei of eind september/ begin oktober. Dit jaar overigens eerste keer dat Isla Magica haar deuren gedurende de kerst een aantal dagen opent.

De kosten van een seizoenspas haal je er zo uit. Wij gaan deze zomer naar Tarragona op vakantie en willen dan naar Port Aventura. 2 Keer Port Aventura en 1 keer Isla Magica en de kosten zijn er al uit! Vandaar seizoenspas.