WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

We kunnen het allicht proberen… we kunnen hier best een graad of 10 missen… Het kan vandaag alleen niet met vrachtvervoer…sorry.

haha stuur maar met vliegtuig deze kant op gaat ook sneller dan vrachtvervoer dat niet rijd :wink:

Wow, een maand zonder gas! Dat is heftig!

Ik vermoed dat het stadsgas hier wel beter is dan in Budapest. Dat hoop ik althans! Hahaha! Het is er hier nog niet zo lang, voorheen deed iedereen het met gasflessen. De residentie waar we gaan wonen is behoorlijk nieuw in z’n geheel en heel goed onderhouden. Ben dus zeer positief ingesteld!

Ach, en zonder gas met de ruim 30 graden die we hier in Jerez hebben: dat houd ik wel uit. Heb één electrische plaat om te koken (de overige 3 zijn gas, maar daarvoor heb ik nog een beetje), het is ff behelpen, maar dat lukt wel.

Heb ook eens 30 uur zonder water gezeten. Dat is niks voor de omliggende dorpen hier, maar voor Jerez was het heel erg bijzonder. Kwam doordat de toevoersleiding voor Jerez kapot gegaan was. Gevalletje “oeps”…

Moet bekennen dat je er dan wel bij stil staat, hoeveel we normaal gesproken eigenlijk “gewoon” hebben. En dan weet je ook, dat we helemaal niets te klagen hebben. Het leven is absoluut goed voor ons.

Ik heb even een grote kan citroenwater neer gezet, lekker verfrissend. Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Ik ben zo weer naar het vliegveld, eens kijken wat voor nieuwe lading Nederlanders er vandaag weer aankomt! :rolleyes: :smiley:

Laatste nieuws met betrekking tot de staking: als het goed is zijn ze opgehouden met staken, eens zien of we nu inderdaad gewoon weer aan gasflessen kunnen komen… :wink: :slight_smile:

Liefs,
Carolina

De excursie van gisteren om gasflessen te halen is een odyssee geworden. Nope, nul, niks, nada… Een vriend van me heeft deze week ook een poging gewaagd en na 2 uur zoeken uiteindelijk zonder gas terug naar huis (douchen bij zijn zus).

Voordat wij in onze urbanisatie leidingwater kregen (een jaar geleden) hadden we een gemeenschappelijke put. Water voor 422 parcelen van gemiddeld 2500m2 per perceel. Ik heb zomers meegemaakt dat we 1 uur water hadden elke 48 uur! En dat gedurende 2 maanden.
Gelukkig hebben wij een tank van 3000 liter die precies in 1 uur tijd gevuld kan worden. Als je dat zuiver voor eigen gebruik houdt (dus niet voor de tuin) dan kan je daar met een gezin van 4 een hele week mee doen.
En inderdaad, je beseft dan dat we heel veel dingen als gewoon beschouwen die eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn… en we mogen inderdaad niet klagen. Het versterkt mijn gevoel dat ik in een paradijs leef, ik geniet elke dag van mijn huis en tuin! (corberana is zoals we ons huis hebben genoemd en de foto is van ons paradijsje)

Vandaag vrijdag de dertiende! Hier hebben we daar geen last van (in Spanje is dinsdag 13 de ongeluksdag). Dus genieten van het mooie weer en van het aanstaande weekend!
Ik neem een kop koffie en ga aan de slag!

Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken of er al weer gas is, maar de nieuwsberichten op de radio zijn niet positief… Er wordt nog steeds gestaakt. Geloof dat we het dus nog even met koud water moeten doen. Als we dat beu zijn kunnen we altijd nog lekker douchen bij de ouders van mijn lief. Oplossingen zijn er gelukkig nog.

Op zich vind ik het trouwens wel goed dat er gestaakt wordt. Spanjaarden zijn daar niet al te sterk in. Hier in Jerez op het hoofdplein (plaza arenal) wordt er nogal wat afgestaakt. Dat gaat echter als volgt: een groepje mensen met wat borden staat stilletjes voor het overheids gebouw. Daar staan ze een tijdje, zonder echt aanwezig te zijn, waarnaar ze weer terug gaan naar waar ze vandaan gekomen zijn.

De staking die nu aan de gang is treft iedereen. Als ze dit vol blijven houden zal er op een gegeven moment wel iemand moeten luisteren. Lijkt mij tenminste…

Vanmorgen lekker gewerkt. Heb weer een leuke groep Nederlanders welkom mogen heten. Iedereen happy met het schitterende weer, want ze hadden Nederland met regen verlaten. Dat is zoals iedereen graag op vakantie gaat! :smiley:

Neem nu even een lekker glaasje fris. Lust er nog iemand iets?

Liefs,
Carolina

Doe mij ook maar, zolang de voorraad strekt!

Mijn ervaring met stakingen is iets anders. Los piquetes zijn berucht! Ik heb meegemaakt dat ze tijdens een staking in de metaal iedereen die wel werkt (achter gesloten deuren) dwingen om het pand te verlaten, en dat ging gepaard met het nodige geweld! Iedereen is bang van de piquetes! Dat blijkt ook nu wel weer, er zijn al verscheidene incidenten geweest met de nodige vrachtwagens die in brand zijn gestoken, glazen ingegooid en lek gestoken banden… Fanatieke baasjes hoor.

grin Nou, ik lees het! Zo heb ik ze hier in Jerez nog niet gezien… Tja, wat dorpser is het hier wel hè?! :wink: :slight_smile: Gelukkig maar, moet ik bekennen! :smiley:

Ik ben helemaal happy! We gaan dadelijk als mijn lief van zijn werk thuis komt de sleutel ophalen van ons nieuwe huisje!!! :smiley: Morgen kunnen we er helaas zelf niet heen (krijgen Nederlandse vrienden op bezoek en hebben zodoende dus een toeristisch dagje), maar zondag gaan we zeker! :smiley: Errug veel zin in!!! :D:D:D

Nu nog even een frisje. Lekker relaxte middag nu. Na het sleutel ophalen gaan we uiteraard lekker het centrum in om Nederland-Frankrijk te kijken! Mijn orangje T-shirt ligt al klaar! :smiley:

Liefs,
Carolina

**Yes, Nld wint zijn 2e wedstrijd!! En wij winnen onze 3e wedstrijd deze week. Mijn dag kan niet meer stuk. Morgen de 4e wedstrijd spelen en als we die winnen… dan moet ik even nagaan wat de bedoeling is, haha, zover heb ik me er nog niet in verdiept, meestal winnen we niet zoveel wedstrijden. Ik had vandaag oranje aan, daar zal het zeker aan gelegen hebben. :king:

En morgenmiddag natuurlijk SPANJE - ZWEDEN kijken, oei oei… uhm… ik wil dat ze allebei doorgaan naar de kwartfinales eigenlijk, maar ja, 1 kan maar de winnaar zijn.

En Carolina, klusze zondag!!!

Fijn weekend allemaal!!
Groetjes,
Barbara**

wat heb ik gister van die overwinning genoten zeg… is toch niet te filmen gewoon even frankrijk en italie dik verslaan :smiley:

barbara, jullie zijn lekker bezig met die overwinningen :smiley: beetje overwinningsroes :smiley:

Carolina, veel plezier met klussen :smiley:

Ik heb vandaag even me stuurbordnummer enzo opgehaald want ga morgen erik dekker classic fietsen… heb vorig jaar 187km gefietsd maar dit jaar niet zoveel getraind dus ga iets van 90km fietsen morgen :smiley: verder ben ik druk bezig met een oude stoel opknappen…

Jeeeeeeeeeeeeh Spanje heeft gewonnen! Wat een wedstrijd zeg en wát een laatste goal van Spanje! Toppppppertje! :unibrow:

Gisterenavond Nederland-Frankrijk was natuurlijk ook mega cool! Hebben het in het centrum gekeken, met wat lekkere drankjes erbij. Dat was goed vertoeven! :thumbsup:

Vandaag een druk maar erg gezellig dagje met Nederlandse vrienden gehad. Zo’n 37 graden, sow, dat was weer lekker! :zon02: Eerst bezoekje gebracht aan de Yeguada de la Cartuja (had vrij gevraagd), daarna lekker gaan lunchen in mijn favo-restaurantje, waar nooit buitlanders komen (behalve ik en de mensen die ik meeneem hahaha) en daarna een bezoekje aan de bodega.

Zojuist dus Spanje gekeken en nu verder thuis lekker relaxen. Morgen naar ons nieuwe huisje. Niet gelijk klussen. Eerste dagje is vooral: het showen aan de ouders van mijn lief, de kamers opmeten en kijken wat er mogelijk is met het toilet van beneden. Die willen we namelijk ombouwen tot gardarobekast.

Erg veel zin in om er naartoe te gaan! :smiley: Nu even een glaasje fris. Lust er nog iemand iets?

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Ja, het was een spannende wedstrijd zeg. Hartstikke mooi, Spanje ook door naar de kwartfinales. Nu hoop ik dat Zweden Rusland verslaat!

Maar nog groter nieuws: we hebben vandaag weer gewonnen, en er is maar 1 poule van onze categorie… dus we zijn meteen winnaars. Morgen eind van de middag prijsuitreiking. Echt hartstikke leuk!!!
Eind juni begint ons 2e tournooi…

Daar pak ik even een lekker drankje op. Kan ik nog iets inschenken voor iemand?

Groetjes,
Barbara

goedemorgen allemaal!

Barbara gefeliciteerd :smiley:

Ik ben vroeg wakker omdat ik er vandaag op de racefiets op uit zou trekken… de erik dekker classic is vandaag en ik zou lekker gaan fietsen, zit nu alleen nog thuis omdat het zo gigantisch aan regenen is en we hebben ook al wat onweer gehad…

we kunnen tot 11.00 starten en ik hoop dat het dan droog is, buienradar ben ik nu hele tijd in de gaten aan het houden :wink:

ik ga maar eens eten en me verder klaar maken…

fijne dag allemaal!

Dank je!!

Hoop dat het inmiddels droog is en dat je bent vertrokken. Hier komt af en toe de zon door, denk wel dat het aangenaam is.

@ Carolina: hoe was het in jullie nieuwe huis?

Groetjes,
Barbara

Een goedemorgen!

Heb weer thee, koffie en verse jus d’orange neer gezet! Tast toe. Ik neem zelf even lekker een bakkie leut en een stukje stokbrood met kruidenroomkaas. Heerlijk! :smiley:

@Barbara: gefeliciteerd met de overwinning! Super dat jullie kampioen zijn! :smiley: Veel plezier met de prijsuitreiking!

Wij gaan vandaag dus kijken bij ons nieuwe huisje. Daarna laat ik natuurlijk even weten hoe het was! :smiley: Maar ik vertrouw er op dat het goed is! :wink:

Zojuist ook gelijk vast even mijn adres op postcrossing aangepast! :wink: Nu we de sleutel hebben, kan er natuurlijk ook post naartoe gestuurd worden. Ik kan dus weer verder! kGa morgen gelijk wat nieuwe adressen aanvragen! :smiley:

Liefs,
Carolina

Wie lust er een lekker glaasje cassis?! Heb hier nog wat blikjes staan en heb wel een traktatie verdiend (dit kunnen we in Spanje niet krijgen!).

Huisje is echt super leuk! Ben er helemaal happy mee! Alles opgemeten en gekeken wat mogelijk is. Gaat helemaal goedkomen! :smiley: De ouders van mijn lief vonden het ook heel mooi. Positief allemaal dus. Hebben zojuist gelijk al wat klein spul oververhuisd. Staat er mooi ook al wat! :slight_smile:

Vanavond verder relaxen. Fijne avond allemaal!

Liefs,
Carolina

Leuk Carolina!!!
Maarruh Carolina ff wat anders, stel dat Spanje in de halve finale tegen Holland moet. Wie support je dan? :zon02:

@ carolina, mooi dat iedereen het huis zo leuk vind :smiley:

Ik vandaag uiteindelijk toch vertrokken ben, we verder geluk hadden met het weer tijdens fietsen, ik wel meteen in begin lek reed en het toen begon te regenen, dus nadat de fietsband vervangen was en het nog regende hebben we uurtje koffie en thee gedronken met lekker gebak. verder was het heerlijk fietsweer, beetje zonnig en aardig wat wind… nu lekker vermoeide benen en vanaaf op tijd naar bed :smiley:

Hihihi, ja, het is inderdaad fijn dat iedereen het huisje zo leuk vindt. Prettige bevestiging, hoewel het natuurlijk altijd het belangrijkste blijft wat wij er zelf van vinden! Inmiddels hebben ook 2 Nederlandse vrienden ons huisje gezien en ook de zus van mijn lief en haar vriend. Allemaal positieve reacties! :smiley:

@Xander: dat is gemakkelijk… VOOR NEDERLAND NATUURLIJK! Ik zou het overigens wel heel leuk vinden als Spanje en Nederland in de finale komen. Mijn vriend is tijdens de NL-wedstrijden uiteraard ook voor ons, maar als het NL-ES zou worden is hij uiteraard voor Spanje. En zo hoort het ook. :smiley:

Ik neem even een slaapmutsje: een lekkere amaretto. :slight_smile:
Lust er nog iemand?

Liefs,
Carolina

Moge!

Lekker rustig weekendje thuis gehad: beetje pielen in de tuin (grasmaaien, zwembad schoonmaken etc) en natuurlijk voor de buis voetbal kijken.

Carolina, leuk dat het huis zo goed bevalt en dat iedereen het mooi vindt.

Helaas kan Nederland nooit de finale tegen Spanje spelen. Wel de halve finales! Ik hoop dat dat inderdaad gebeuren gaat. Weet ik eindelijk voor wie ik ben. Nederland of Spanj****e !

Ik neem nog een kop koffie.